România va avea anul acesta 90 de kilometri noi și funcționali de autostradă, aproximativ 45 de kilometri de Variante de Ocolire, iar alți circa 250 de kilometri de drumuri vor fi reabilitați, potrivit directorului general al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Ștefan Ioniță.
Obiectivul companiei este ca absorbția de fonduri nerambursabile să fie de patru miliarde de lei, în acest an, față de cele circa opt miliarde de lei aduse în întreg exercițiul financiar anterior, a mai spus Ioniță, într-un interviu acordat Agerpres.
„În acest an, ne propunem, prin bugetul pe care îl avem, pentru că este structurat într-o proporție covârșitoare din fonduri europene nerambursabile, să realizăm o absorbție de patru miliarde de lei.
Este un obiectiv care nu s-a mai făcut de-a lungul timpului. Dacă ne uităm înapoi, vedem că s-au făcut circa opt miliarde în exercițiul trecut și noi vrem să facem patru miliarde numai într-un singur an.
Am găsit acest angajament odată cu preluarea mandatului, mi-l asum și eu și vreau să mă țin de el să dovedim că se poate. De aceea, le-am comunicat antreprenorilor că resurse sunt și totul ține de ei și de noi să avem capacitatea administrativă să rezolvăm blocajele generate și de legislație”, a spus directorul CNAIR.
Despre autostrada Pitești-Sibiu
- În luna iunie va demara procedura de proiectare și de execuție pentru secțiunile 1 și 5 – secțiunea de la Boița la Sibiu și de la Curtea de Argeș la Pitești, în total 45 de kilometri.
- Pentru secțiunile 1 și 5 există o documentație care permite inițierea unor proceduri de achiziție publică, proiectare și execuție.
- În luna iulie va fi lansată și procedura și pentru Lotul 4 de proiectare și execuție.
Despre autostrada Unirii
„Încercăm soluții pe o zonă care ar veni să asigure o dezvoltare eficientă a României. Vorbim despre o traversare de munți pe ruta Târgu Mureș — Ditrău, Ditrău — Târgu Neamț,Târgu Neamț — Iași, Iași — Ungheni.
În prezent, în cadrul unor comisii și a unui grup de lucru, analizăm posibilitatea găsirii unor soluții fezabile pe documentațiile realizate la nivelul anului 2011”.
Alte declarații
„Pregătim documentația și relansarea procedurii pentru Varianta de Ocolire Bacău, relansarea procedurilor pe zona Transilvania în ceea ce înseamnă Autostrada Suplacu de Barcău — Borș. Avem certitudinea că, în luna iunie, pentru acest tronson, vor reporni procedurile, astfel încât să fie ridicate în SEAP, de data aceasta cu o nouă strategie de abordare. Încercăm să lotizăm cei 60 de kilometri ai acestui sector, astfel încât să existe o implementare mai rapidă”.
Lotul 2 pe DN6, între Craiova și Alexandria, este un proiect pe fonduri europene care va trebui să fie realizat rapid pentru că nu îndeplinește parametrii tehnici necesari și se riscă nerespectarea angajamentelor asumate față de Comisia Europeană.
Între Pitești și Craiova va fi drum de mare viteză, foarte apropiat de profilul de autostradă, diferența o face doar banda de urgență, de un metru și jumătate, în loc de doi metri. Proiectarea a fost făcută pentru a se rula cu 120 km/h.