Investițiile în infrastructura rutieră ocupă cel mai important loc în planul de relansare economică a României elaborat de Guvernul Orban. Acestea au o alocare totală de 60,5 miliarde euro, în următorii 10 ani, valoarea generală a investițiilor planificate de guvern fiind de aproximativ 100 miliarde euro.
Pentru infrastructura rutieră sunt estimate investiții totale de 35,3 miliarde euro, pentru infrastructura feroviară 18 miliarde euro. Sectoarele naval și aerian au investiții estimate de 4,3, respectiv 2,9 miliarde euro.
Rutier: finalizarea a 407,3 km de autostrăzi în lucru, alți 3.000 km până în 2030
La capitolul infrastructură rutieră guvernul promite, fără un orizont de timp, finalizarea lucrărilor aflate în implementare – 407,3 Km de autostrăzi și drumuri expres. cost estimat: 4,3 miliarde euro.
Sunt enumerate următoarele proiecte: Sibiu – Pitești (Loturi 1, 4, 5), Craiova – Pitești, Autostrada Transilvania (Suplacu de Barcău – Borș), Sebeș – Turda, AO: Inelul de Sud București, Varianta de ocolire Bacău, Podul peste Dunăre de la Brăila.
Conectarea cu autostrăzi a provinciilor istorice ale României și cu rețelele de transport pan-europene, prin demararea lucrărilor la aproximativ 3.000 de km de autostrăzi și drumuri expres, va fi făcură în perioada: 2020 – 2030. cost estimat: 31 miliarde euro.
Proiecte enumerate: Sibiu – Pitești (Loturi 2, 3), Autostrada Transilvania: Nădășelu – Suplacu de Barcău, Autostrada Unirii: Tg. Mureș – Iași – Ungheni, A3: Ploiești – Comarnic – Brașov, A7: Ploiești– Suceava – Siret, AO: Inelul de Nord București; București – Alexandria – Craiova – Lugoj, Buzău/Focșani – Brăila – Galați, Măcin – Tulcea – Constanța; Transregio Gilău – Cluj N. – Apahida
Infrastructura de transport pe calea ferată: 160 km/oră pe componenta românească a Coridorului IV pan-european
Pentru infrastructura feroviară sunt promise investiții pe cca. 3.000 km de cale ferată, în perioada 2020 – 2030, cu un cost estimat de aproximativ 18 miliarde euro.
Guvernul anunță finalizarea reabilitării liniei ferate pe traseul Frontieră-Curtici-Simeria, parte componentă a Coridorului IV pan-european, pentru circulația trenurilor cu o viteză maximă de 160 km/h.
Proiecte noi de modernizare a căii ferate în scopul asigurării obiectivelor de conectivitate sunt : Ploiești-Suceava-Dărmănești, București-Craiova-Timișoara-Arad, Suceava-Cluj Napoca, Buzău-Fetești, Port Constanța-Palas, Predeal-Brașov, Centura feroviară a Municipiului București, Cluj Napoca-Episcopia Bihor.
Guvernul listează și un proiect de interes local: trenul metropolitan Nădășelu – Baciu – Cluj-Napoca – Apahida – Jucu – Bonțida.
La infrastructură feroviară sunt prinse și proiectele de dezvoltare a noi magistrale de metrou și extinderea magistralelor existente. E vorba de finalizarea lucrărilor la Magistrala 5 (Drumul Taberei), lansarea lucrărilor la Magistrala 6 – tronsonul Gara de Nord – 1 Mai – Aeroport Otopeni (acceptată parțial la decontare pe fonduri europene), Magistrala 4 – tronsonul Gara de Nord – Gara Progresu, și extensia capetelor Magistralei 2: Pipera – Petricani și Berceni – Linia de Centură Sud.
Din nou, un proiect local:Metroul Cluj Napoca: Gilău – Florești – Cluj-Napoca.
Naval și Aerian: Investiții totale de 7,2 mld. euro
Guvernul anunță modernizarea și extinderea infrastructurii porturilor maritime și fluviale, cu accent pe Portul Maritim Constanța. Investițiile totale planificate în acest domeniu sunt de 4,3 miliarde euro.
Aceste investiții cuprind și lucrări de dragaj, de exploatare, consolidări și alte investiții pentru asigurarea navigației pe tot parcursul Dunării, pe tot timpul anului .
Transportul aerian de călători va beneficia, asigură guvernul, de investiții totale de 2,9 miliarde euro. Acestea vizează extinderea și construirea de terminale pentru pasageri, cât și de zone cargo, dar și crearea de legături inter-modale între infrastructura aeriană, feroviară și rutieră.