joi

13 iunie, 2024

10 noiembrie, 2022

Parlamentul European a aprobat miercuri acordurile UE cu Ucraina și Moldova care faciliteză transportul transfrontalier de mărfuri.

Cele două noi acorduri ale UE privind transportul rutier fac parte din răspunsul UE la perturbările din sectoarele transporturilor din Ucraina și Moldova cauzate de invadarea Ucrainei de către Rusia.

Întrucât spațiul aerian ucrainean a fost închis pentru traficul civil, iar exportul maritim este extrem de limitat, Ucraina trebuie să găsească rute alternative pe cale rutieră pentru a-și exporta stocurile de cereale, combustibil, produse alimentare și alte bunuri.


Moldova suferă în mod similar, având nevoie de rute de tranzit alternative prin UE și de asistență pentru tranzitarea mărfurilor ucrainene pe teritoriul său.

Acordurile trebuie arobate și de Consiliul UE

Acordurile aprobate cu 586 voturi pentru, un vot împotrivă și 7 abțineri (Ucraina) și 596 voturi pentru, două voturi împotrivă și 7 abțineri (Moldova) vor înlocui acordurile bilaterale de transport existente cu țările UE.

Noile acorduri permit transportatorilor ucraineni, moldoveni și din UE să tranziteze și să opereze între teritoriile respective, fără a fi nevoie de permise suplimentare.

În plus, acordul UE-Ucraina va permite conducătorilor auto ucraineni să își utilizeze în continuare permisele de conducere ucrainene și certificatele de competență profesională existente pentru a conduce în UE, fără a trebui să dețină un permis de conducere internațional.


Ambele acorduri sunt în vigoare cu titlu provizoriu de la 29 iunie 2022. Documentele mai au nevoie şi de aprobarea Consiliului UE.

Marian Jean Marinescu: Putem crește exporturile pe cale rutieră fără blocaje în vămi

Raportorul PE Marian-Jean Marinescu (PPE, România) a declarat: „Având în vedere că rutele de transport tradiționale au fost blocate, a trebuit să găsim modalități alternative de transport al cerealelor și al altor mărfuri din și către Ucraina și Moldova.

Datorită acestor acorduri, putem crește nivelul exporturilor și importurilor pe cale rutieră, fără a crea blocaje la trecerea frontierei. Acest lucru nu numai că reduce riscul unei crize alimentare mondiale, ci reprezintă, de asemenea, un pas în direcția extinderii în continuare a relației de transport dintre UE și aceste țări.”

***

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: