vineri

29 martie, 2024

26 mai, 2020

Fondul de stat pentru stabilizare economică (WSF), creat de guvernul de la Berlin pentru a feri economia de impactul pandemiei Covid-19, a aprobat pachetul de ajutor social pentru Lufthansa, în valoare de 9 miliarde de euro, potrivit anunțului oficial al ministerelor germane de Economie și Finanțe, citat de Deutsche Welle.

În cadrul pachetului de salvare a operatorului aeronautic, guvernul german a convins managementul Lufthansa, până în cele din urmă, să i se acorde dreptul de a vota în cazul unei preluări a companiei care poate fi considerată ostilă.

WSF va cumpăra mai întâi, de 300 de milioane de euro noi acțiuni ale Lufhansa (LFAG) la valoarea nominală de 2,56 euro / tiltu (8,64 euro, prețul pieței), adică un pachet de 20% din acțiuni, dar va injecta 5,7 miliarde de euro – așa numita componentă de capital tăcut (împrumut prin obligațiuni), fără drept de vot.


Acest capital se poate transforma într-un nou pachet de acţiuni, de 5% din total, cu drept de vot, de astă dată, doar pentru a proteja Lufthansa de o eventuală preluare ostilă sau în cazul în care aceasta nu reuşeşte să plătească la timp cuponul (dobânda) de 4% a obligaţiunilor, în 2020 şi 2021.

Mai mult, pentru a stimula rambursarea datoriei, rata cuponului va creşte atunci până la 9,5% până în 2027, potrivit Reuters.

Alte 3 miliarde de euro, reprezintă credite sindicalizate garantate pe trei ani de la banca de stat KfW şi bănci private. Acordul s-a încheiat în urma unor negocieri dure și tensionate. Luhthansa nu a ezitat să negocieze în paralel și cu guvernele Austriei și Belgiei, având în vedere că  din grupul Lufthansa mai fac parte Swiss International Air Lines, Austrian Airlines și Brussels Airlines.

(Citiţi şi: „Negocieri la Lufthansa: Statul german să devină cu 25% acționar, în schimbul unui pachet financiar de stabilizare”)

„Sprijinul pe care îl pregătim aici este pentru o perioadă limitată de timp (…) Când firma îşi va reveni, statul îşi va vinde participaţia şi sperăm să obţinem un mic profit care ne va ajuta să finanţăm solicitările nenumărate pe care trebuie să de îndeplinim acum, nu doar de la această companie”, a spus Olaf Scholz, luni seara, după ce se încheiase acordul preliminar.


Acordul mai aşteaptă şi aprobarea Comisiei Europene, care este mai degrabă formală.

Principalale rivale ale Lufthansa sunt Air France-KLM, careia i s-a promis un ajutor de 7 mld. euro și American Airlines, United Airlines şi Delta Air Lines care  au cerut de asemenea ajutoare de stat.

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: