sâmbătă

2 iulie, 2022

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

17 iunie, 2019

România a coborât 10 poziții până pe locul 28, în clasamentul pe 2019 al celor mai atractive destinații pentru transferul de afaceri (outsourcing) ale companiilor globale, potrivit ediției 2019 a raportului Global Services Location, realizat de de firma de consultanță A.T. Kearney.

Indicele Global Services Location urmărește identificarea celor mai atractive țări pentru externalizarea activității IT, a poceselor de business și a serviciilor vocale.

Surclasarea României a fost și rezultatul introducerii în altgoritmul scorului final a unui al patrulea criteriu, care se referă la digitalizare (digital resonance), unde nota a fost cea mai mica față de celelalte trei:

  • atractivitatea financiară (data de costurile mai reduce inclusive cu infrastructura și taxele) – 35% pondere în scorul final,
  • pregătirea și disponibilitatea forței de muncă – 25%,
  • climatul de business – 25%,

Factorul digitalizare a contat pentru 15% în scorul final și vizează, mai degrabă, gradul de pregătire digitală a societății, inclusiv din puncta de vedere al legislației și al cibersecurității.

Cel mai bun scor al României este încă la categoria atractivitate financiară (contribuție de 2,29 puncte la totalul de , după care urmează (5,25). Urmează la mare depărtare criteriul „mediu de afaceri ” (1,48) și, mai departe „pregătirea și disponibilitatea forței de muncă” (0,92).

La „rezonanța digitală” România a obținut doar 0,58 puncte.

De altfel, mai toate țările Europei Centrale și de Est au pierdut teren, cu excepția țărilor baltice, alte cazuri aparte fiind Rusia (18, +5) și Ucraina (20, +4)

Îți mulțumim că citești cursdeguvernare.
Abonează-te la newsletter aici.

Și Bulgaria este mai sus decât România (locul 17) sau Ucraina (locul 20), Dar au pierdut teren Ungariei (locul 31) și Cehia (locul 33).

Pe primele locuri în clasament s-au menținut India, China, Malaezia și Indonezia, iar Vietnamul a urcat un loc pe 5. Canada și SUA au avut cele mai mari creșteri în clasament, de 19, respectiv 16 poziții până pe locul 27, respective locul 6, în urma introducerii noului criteriu.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

articole categorie

Citește și:

Consumatorii români aveau, la nivelul anului 2021, o paritate a puterii de cumpărare de 55,5% din media europeană, procent identic cu cel din 2020, cel mai redus de...

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: