La obiect

Deficitul la 5 luni, cu 80% mai mare decât cel din 2018: nu se investește în plan local, pentru a nu exploda deficitul general

Deficitul bugetar înregistrat după cinci luni din anul 2019 a fost de 14,7  miliarde lei, cu 80% mai mare faţă de aceeaşi perioadă a anului… Mai mult

02.07.2019

La obiect

Statul a accelerat împrumuturile în mai și iunie ca să recupereze sumele pierdute la începutul anului din cauza ”ordonanței lăcomiei”

Statul a împrumutat în prima jumătate a acestui an echivalentul a peste 38,8 miliarde de lei, peste jumătate din necesar, reiese din calculele cursdeguvernare.ro pe… Mai mult

01.07.2019

Chestiunea

Aportul județelor și regiunilor la PIB: decalaje severe între cele ”2-3 Românii”

Regiunea Bucuresti-Ilfov a contribuit anul trecut cu 26,6% din PIB-ul la nivel naţional, potrivit datelor publicate de CNSP în Proiecţia principalilor indicatori în profil teritorial.… Mai mult

01.07.2019

Interviu

Învățăturile celor două femei care construiesc un spital de stat, către cei care se luptă cu statul ca să construiască orice lucru bun

Textul de mai jos e o sumă de mici fragmente din interviu apărut în numărul 98 al publicației exclusiv print CRONICILE Curs de Guvernare, la… Mai mult

30.06.2019

Cronicile

Noul director executiv al TAROM își anunță planurile: Disponibilizări de personal, tăieri de salarii, renunțarea la 3 avioane

de Razvan Diaconu 9.7.2013

Conducerea Tarom ia în calcul reduceri de personal şi de salarii, renunţarea la trei aeronave şi la operarea unor curse către zone în care au loc conflicte, printre care şi Egipt, a declarat Nicolae Demetriade, directorul executiv numit recent de Consiliul de Administrație al companiei.

“Va trebui să facem sacrificii şi de o parte, şi de cealaltă, şi de partea managementului, care va trebui să înţeleagă că trebuie să renunţe la unele lucruri, chiar şi la o parte din salariu. Luăm în calcul ajustări de personal şi de salarii”, a declarat Demetriade pentru Mediafax.

El a afirmat că Tarom are 2.090 de angajaţi şi că sunt anumite zone de activitate în care salariile sunt extrem de mici, care nu contează foarte mult în bilanţ, dar sunt activităţi care, dacă sunt păstrate, chiar cu salarii mici, nu aduc niciun avantaj, niciun plus de imagine sau de activitate.

“Ne creează şi discuţii şi probleme. Deci noi trebuie să eficientizăm activitatea. Trebuie să discutăm şi să analizăm – am nevoie de atâţia oameni, îi ţin, mai am nevoie să aduc 30 de oameni, îi mai aduc”, precizat el.

Demetriade a mai spus că este posibil ca Tarom să renunţe la anumite avioane, care ar trebui reparate ca să poată funcţiona în următorii ani, ceea ce ar necesita costuri.

“Dar marea problemă pentru noi este următoarea: având costurile atât de mari, aceste avioane nu mai pot fi închiriate nici la alţii, iar noi, dacă le exploatăm, vor genera pierderi”, a explicat el.

Sunt vizate trei avioane, două Airbus A 310, despre care Demetriade spune că sunt foarte vechi şi foarte mari consumatoare de petrol, şi un avion închiriat în 2008 (Boeing 737 – 800). Flota Tarom cuprinde 24 de aeronave.

“Nu e o decizie definitivă, ci o gândire pe care trebuie să o materializăm după o analiză foarte atentă. S-ar putea ca toată lumea să ajungă la concluzia că este bine ca aceste avioane să rămână în flotă. Nimeni nu ne opreşte să renunţăm la anumite destinaţii, care nu au potenţial de traficare, de exemplu fel de fel de zone de conflict unde zboară Tarom şi pentru un timp nu vedem o creştere. Una dintre ele este Egipt. Acum analizăm”, a mai spus oficialul companiei aeriene.

În schimb, Tarom nu îşi permite să cumpere niciun avion nou.

“Nu îşi permite nici acum şi nici peste mulţi ani. Tarom, ca să se poată gândi la achiziţia de avioane noi şi să îşi unifice flota, ori trebuie să cumpere unele noi, ori să găsească o companie care produce avioane şi care să le ia pe acestea pe care le avem şi să ne aducă altele, dar asta nu mai înseamnă achiziţie, ci un schimb Asta ar însemna mult de plătit şi nu este nimeni pregătit.

În următorii doi ani dacă reuşim să fim pe profit, cei care vor fi atunci la conducerea Tarom se pot gândi la achiziţia unor avioane. Tarom ar trebui să fie bancabil ca să poată lua un credit şi trebuie să facă dovada că îşi poate achita ratele. Ca să dovedeşti, trebuie să vii cu nişte planuri foarte concrete”, a adăugat Demetriade.

Consiliul de Administraţia (CA) al Tarom a hotărât pe 22 iunie să urgenteze aplicarea măsurilor din planul de management prin numirea lui Nicolae Demetriade în funcţia de administrator-director executiv.

În acelaşi timp, directorului general, Christian Heinzmann, i s-a propus, iar acesta a acceptat, să i se reducă mandatul de la patru ani la un an.

Şeful CA al Tarom, Dan Pascariu, a afirmat recent că Heinzmann nu a respectat decizia Consiliului de Administraţie de a îngheţa angajările, nu a început procesul de restructurare şi nu a îndeplinit nici 30% din obiectivele propuse în planul de management.

Heinzmann a declarat că a semnat un document la solicitarea lui Pascariu, care prevede printre altele că durata mandatului său a fost redusă de la patru ani la un an, menţionând că va discuta situaţia sa cu ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu.

“Dacă nu aş fi semnat, aş fi fost concediat”, a afirmat atunci CEO-ul Tarom, care a preluat această poziţie în luna noiembrie a anului trecut.

Tarom a înregistrat pierderi de 66 milioane de lei în primele patru luni, cu 30 milioane de lei mai puţin faţă de rezultatul negativ estimat în planul de management. Compania a încheiat anul trecut cu o pierdere preliminară şi neauditată de 236 milioane lei.

Planul de management, aprobat de Consiliul de Administraţie în luna martie, prevede pierderi de 143 milioane lei în acest an, de 18 milioane lei în 2014, urmând ca în 2015 şi 2016 compania să realizeze profit de 92 milioane lei, respectiv 173 milioane lei.

Mergeți în homepage ›

Publicat la data de 9.7.2013

Lăsați un comentariu


Stiri

Siegfried Mureșan cere viitorului președinte al Comisiei Europene să obțină aderarea României și Bulgariei la Schengen

Razvan Diaconu

Europarlamentarul Siegfried Mureșan (PPE / PNL), vicepreședintele Grupului PPE din Parlamentul European, i-a solicitat marți candidatei la funcția de președinte al Comisiei Europene să folosească… Mai mult

Stiri

Consorțiul condus de Telekom a contestat rezultatul licitației STS pentru modernizarea sistemului 112

Vladimir Ionescu

Licitația organizată de Serviciul de Telecomunicații Speciale (STS) pentru modernizarea sistemului IT al numărului unic de urgență 112 este contestată consorțiul condus de Telekom. Decizia… Mai mult

Europa

Italia / Ministrul de Interne Matteo Salvini pregătește închiderea taberelor ilegale de romi

Iulian Soare

Ministrul de Interne italian, Matteo Salvini, le-a cerut prefecților să redacteze în cel mult două săptămâni un “raport privind prezența romilor, sinti (țigani) și caminanti… Mai mult

Stiri

Restricționarea dreptului de a călători gratuit cu trenul denotă inconsecvență decizională – asociații studențești

Vladimir Ionescu

Intenţia de a restricţiona drepturile câştigate de studenţi în timpul aceleiaşi guvernări demonstrează o inconsecvenţă decizională din partea decidenţilor, arată Alianţa Naţională a Organizaţiilor Studenţeşti… Mai mult

Europa

Germanul Martin Selmayr renunță la poziția de Secretar General al Comisiei Europene

Victor Bratu

Secretarul General al Comisiei Europene, germanul Martin Selmayr (foto), a anunțat marți că va demisiona din post ”până la sfârșitul săptămânii viitoare”, din dorința de… Mai mult

Europa

Marea Britanie / A început construcția primului campus permanent de F-35 americane din Europa

Razvan Diaconu

Un proiect în valoare de 205 milioane de dolari, în urma căruia Baza Aeriană Lakenheath a Royal Air Force este pregătită să găzduiască două escadroane… Mai mult

Europa

UE adoptă măsuri punitive împotriva Turciei din cauza exploatării ilegale a zăcămintelor off-shore în largul Ciprului

Iulian Soare

Bruxelles-ul va impune măsuri punitive împotriva Turciei din cauza activităţilor de explorare a zăcămintelor de gaze off-shore în largul Ciprului, foraje considerate de blocul comunitar… Mai mult