fbpx Modifica setari cookieuri

Just Business

Economia și administrația – problemă comună: lipsa competențelor digitale ale personalului, produsă de lipsa educației continue

Guvernul a decis alocare sumei de 150 de milioane de lei din fondul de urgență pentru achiziționarea de dispozitive electronice conectate la internet, astfel încât… Mai mult

26.05.2020

Analiză

Fotografia de la întâlnirea Economiei cu Pandemia: Convergența 2019 și convergența 2020

Câteva citate din Programul de convergență 2019 – 2022 ar putea explica mult mai clar anumite prevederi incluse în Programul de convergență 2020 (Programul oficial… Mai mult

26.05.2020

Analiză

Cea mai grea împărțeală din istoria UE: încep negocierile

Mai sunt două zile până când va fi anunțată noua propunere de Cadru Financiar Multianual Aceasta conține inclusiv mult-așteptatele detalii ale Fondului de Relansare Economică… Mai mult

25.05.2020

Europa

Europa a depășit vârful pandemiei Covid – țările au trecut la faza a doua de gestionare: testarea ratei de imunizare

După relaxarea măsurilor de prevenire a pandemiei, autoritățile naționale au declanșat pe tot globul marea operațiune a testării pe scară largă, pentru depistarea anticorpilor la… Mai mult

25.05.2020

Ministrul Educaţiei vrea să înfiinţeze clase separate pentru copiii cu cerinţe educaţionale speciale

de Razvan Diaconu , 17.2.2019

Ministrul Educaţiei vrea înfiinţarea de clase separate pentru copiii cu cerinţe educaţionale speciale, anunță Digi24. Specialiştii atrag atenţia că o astfel de schimbare nu va creşte performanţele elevilor vizaţi.

Toată această modificare îi include pe consilierii şcolari – aceştia sunt atât de puţini, încât nu pot aloca mai mult de două minute fiecărui elev. Nici părinţii nu sunt de acord cu propunerea Ecaterinei Andronescu.

Există în România, ca în întreaga lume, copii consideraţi de către sistemul de învăţământ elevi cu cerinţe educaţionale speciale, pentru care autorităţile nu au strategii clare.

Ministrul Educaţiei, Ecaterina Andronescu, se gândeşte să înfiinţeze clase speciale pentru aceşti copii care frecventează şcolile de masă.

Ecaterina Andronescu a declarat pentru Digi24: „Noi acum îi avem pe cei cu dificultăţi de învăţare, să îi numim aşa generic, împărţiţi în două categorii. Pe unii îi trimitem în şcolile speciale, iar alţii sunt în şcolile normale, integraţi în clasele normale. Acolo, din păcate, într-o foarte mică măsură reuşim să asigurăm profesori de sprijin pentru copiii integraţi în clasele normale şi atunci creăm dificultăţi la profesori. Şi mă gândeam dacă nu am putea să îi împărţim mai mulţi într-un loc şi să punem profesori de sprijin acolo. Adică aş vrea: ca şi lor, celor integraţi în şcolile de masă, să le putem asigura profesori de sprijin”.

Reprezentanţii UNICEF consideră că nu e o soluţie bună pentru a creşte performanţele acestor copii
Pieter Bult, reprezentantul UNICEF în România: „Experienţa ne-a arătat că elevii învaţă mai bine atunci când sunt expuşi diversităţii, când suportul pentru ei este apropiat nevoilor lor. Fiecare copil este diferit, fiecare copil se dezvoltă şi învaţă în moduri diferite, iar serviciile, adică cele de stat, trebuie să fie capabile să se adapteze acelor nevoi speciale”.

Damian Nedescu, tatăl unui copil cu autism, vorbeşte din propria experienţă. Fiul său, Radu, a fost diagnosticat cu autism şi, la fel ca alți copii, a mers la grădiniţă de masă, la şcoală şi la liceu de masă, iar în prezent studiază filozofia în Belgia.

Damian Nedescu: „Scopul meu în momentul în care duc un copil cu dizabilităţi în şcoală nu este niciun fel un scop academic. Scopul meu ca şi părinte. Îmi doresc un copil care să se integreze. Integrarea presupune acceptare socială, toleranţă socială, ori alea sunt target-urile mele cel puţin până în clasa a V-a”.

Iar tot acest proces se află în fişa postului unui consilier şcolar. În practică, însă, nu au timp fizic să stea nici măcar 2 minute cu fiecare elev în parte, nu doar de cei cu cerinţe educaţionale speciale. Statistica arată că numai în Bucureşti, un singur consilier şcolar are în grijă în medie 1.300 de copii pe an.

Mădălina Radu, consilier şcolar: „Avem şi cazuri unde un singur post de profesor consilier şcolar este normat la 2504, în şcola 195 în sectorul 3. Nu mai poţi să spui că oferi un serviciu de calitate exact în standarde, când tu eşti supranormat.”

Pe lângă faptul că există un deficit atât în rândul consilierilor şcolari, cât şi al logopezilor, de două luni angajaţii nu şi-au primit măririle salariale promise la finalul anului trecut. Mai exact nu şi-au primit sporul de suprasolicitare neuropsihică de 10% din salariul de bază.

Mădălina Radu, consilier şcolar: „Ministerul spune că a primit o scrisoare de la Ministerul Muncii în care noi nu ne încadrăm ca fiind personal didactic de predare, deşi profesorii consilieri vin în învăţământ prin concursul de titularizare, li se aplică toată metodologia subsecventă legii 1, absolut tot. De ce Ministerul a hotărât că noi nu suntem personal didactic de predare nu am înţeles exact.”

Explicaţiile vin de la ministru. Ecaterina Andronescu: „Nu au clase, ei lucrează individual cu cei care au dificultăţi de vorbire, de învăţare, etc, şi ca urmare e greu să îi încadrăm pe legislaţia actuală în categoria cadre didactice de predare. Atunci va trebui să completăm într-o lege lucrurile acestea. Nu lucrează cu clasa, el lucrează individual.”

Realitatea de pe holurile Parlamentului este contrazisă de cea din teren. Orele de logopedie se fac în grup.

Pieter Bult, reprezentantul UNICEF în România: „Consider că se pot face mai multe. Se pot face mai multe la modul că ar trebui încercat tot ceea ce se poate pentru ca acei copii cu cerinţe educaţionale speciale să fie integraţi în clasele normale şi să nu avem parcursuri diferite pentru grupuri diferite de copii”.

Mergeți în homepage ›

Publicat la data de 17.2.2019

Lăsați un comentariu


Stiri

Florin Cîțu: Toată lumea întreabă de alocații și pensii. De ce nu mă întreabă nimeni dacă dublez investițiile?

Vladimir Ionescu

Legea prin care Parlamentul a dublat alocațiile copiilor ar fi neconstituțională pentru că nu precizează sursele de acoperire a cheltuielilor, a declarat Florin Cîțu, ministrul… Mai mult

Stiri

Poliția recomandă vechiul drum spre mare, pentru că se repară autostrada

Vladimir Ionescu

Autostrada A2 s-a  blocat  sâmbătă  pe sensul spre  mare,  pentru că,  odată  cu eliminarea restricțiilor de călătorie,  compania de  infrastructură  rutieră  CNAIR  și-a amplificat lucrările … Mai mult

Europa

Redeschiderea frontierelor: Belgia acuză concurenţa turistică în care s-au angajat țările UE

Adrian N Ionescu

Uniunea Europeană ar fi incapabilă să ia măsuri de coordonare a redeschiderii frontierelor, atâta vreme ţările membre au intrat într-o formă de concurenţă turistică pe… Mai mult

Digital

Tehnologia în administrație: În Estonia se testează pașaportul imunitar digital

Iulian Soare

Estonia a dezvoltat o aplicație digitală care poate fi folosit de utilizatori ca un „pașaport imunitar”, pentru a dovedi că au dezvoltat anticorpi și că… Mai mult

Europa

Medicii italieni: blocarea spitalelor poate duce la mai multe decese decât pandemia

Iulian Soare

Cel  puțin 600.000  de intervenții, vizite și consulații medicale au fost anulate în Italia, ca urmare a   blocării  spitalelor cu bolnavii de coronavirus  și  există… Mai mult

Stiri

S&P menține ratingul României la nivelul recomandat investițiilor: România are acces la finanțare externă / Consolidarea fiscală e inevitabilă după alegeri

Adrian N Ionescu

Agenția de rating  Standard & Poor’s  a   confirmat  clasificarea României ‘BBB-/A-3   și a păstrat perspectiva negativă. Ratingul  păstrează  România în domeniul  recomandat investițiilor  străine, în… Mai mult

Stiri

VIDEO Alina CULCEA, Președinte ARPIM: „România va fi în competiție cu celelalte țări pentru investiții, pe toate domeniile, dar mai ales în sectorul farmaceutic”

Redacţia

„Una dintre lecțiile pe care le-am învățat cu toții a fost lecția solidarității. A fost o mobilizare fără precedent din partea asociației noastre, sperăm că… Mai mult