13 iulie, 2020

Sunt șanse mici ca școala să înceapă în regim normal din toamnă, a declarat luni ministrul Educației, Monica Anisie. Autoritățile au stabilit pentru septembrie mai multe scenarii de reluare a cursurilor, în funcție de evoluțiile posibile ale pandemiei cu Covid-19, revenirea la normalul de până la apariția SARS-CoV-2 fiind puțin probabilă.

În opinia ministrului Anisie, cea mai posibilă variantă este cea a sistemului mixt, cu unii elevi care merg la școală și alții care urmează cursurile în online, după care se face rocada între cele două grupuri:

Cel mai bun scenariu va fi acela în care elevii, unii vor fi la școală și alții vor urmări cursurile în sistem online, urmând să facă rocada în funcție de situația epidemiologică.


Luăm în calcul dacă nu va fi nicio problemă, dar nu cred…. unul dintre scenarii era să începem normal, dar nu e cazul de situație normală – sau dacă va fi din ce în ce mai rău mai rău, să continuăm învățarea online.

Până în septembrie, ministerul se pregătește pentru a evita repetarea din ultimul semestru al anului școlar încheiat, când numai o parte a elevilor a participat efectiv la cursurile online, iar cadrele didactice s-au dovedit nepregătite pentru această formă de învățământ.

Pe toată perioada verii, a explicat ministrul Anisie, sunt organizate cursuri de formare pentru profesori, pentru a-i învăța să predea online și să se folosească de toate avantajele digitalizării astfel încât elevii să beneficieze de  educație și în cazul revenirii în forță a epidemiei cu noul coronavirus.

De asemenea, a explicat Monica Anisie, pentru Digi24, au fost alocați banii pentru tabletele electronice și a fost elaborat caietul de sarcini pentru licitație.


Aproximativ 900.000 de elevi nu au participat la cursurile online întrucât nu au laptopuri sau tablete, conform comunității Declic și Consiliul Național al Elevilor (CNE). Ministerul Educației anunțase anterior, în mai, că numărul neparticipanților la cursurile online a fost de aproximativ 250.000 elevi.

Statistici privind cursurile în perioada epidemiei, conform UNICEF România:

  • chiar dacă 91% au declarat că au acces la internet, doar 63% dintre elevi au participat la cursuri online
  • majoritatea cursurilor au fost organizate la materiile matematică, limba română, limbi străine
  • 74% dintre respondenți au declarat că au fost organizate cursuri online cu elevii
  • nu au putut fi oferite cursuri online la fizică și tehnologie (în cazul școlilor profesionale sau liceelor tehnologice)

Principalele motive pentru care elevii spun că nu au participat la cursuri online:

  • neorganizarea acestora de către cadrele didactice (50 %)
  • dificultăți în utilizarea platformei online (13%)
  • lipsa accesului la internet (mai puțin de 10%)
  • lipsa de atractivitate a cursurilor online (8%)
  • implicarea elevilor din mediul rural în muncile casnice
  • imposibilitatea accesării anumitor resurse online.
Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Victoria lui Donald Trump nu e doar cea pentru postul

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: