marți

28 iunie, 2022

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

5 iulie, 2021

Companiile franceze cresc preţurile pe măsură ce rupturile pe lanțurile de aprovizionare le majorează costurile şi le reduc capacitatea de a răspunde cererii în creştere. Problemele vor mai dura încă doi ani.

Şefii unor mari companii din sectorul industrial, precum producătorul de anvelope Michelin sau producătorul de materiale de construcţii Saint-Gobain,  ca și cei ai Orange și Air Liquide (cu prezență semnificativă în România), au ridicat problema la o conferință organizată în sudul Franței, la care a participat și Chistine Lagarde, președinte a Băncii Centrale Europene (BCE).


Problemele pe lanțurile de aprovizionare cu materialele necesare, cu blocaje în transport şi deficit de personal în urma pandemiei, vor duce la creșterea preţurilor de consum, până în cele din urmă, au spus directorii generali (CEO) ai marilor companii franceze, citați de Bloomberg.

(Citiți și:”Adio ”chinezării ieftine”: cum s-au scumpit produsele IT din ”fabrica lumii” chiar cu 30% într-un an și ce urmează. Interviu cu Andrei Militaru, CEO al NOD – cel mai mare distribuitor de produse IT, electro și componente de tehnologie din România”)

Gâtuirile pe lanțurile de aprovizionare se vor mai produce încă doi ani

„De obicei avem una sau două crize operaţionale care trebuie rezolvate, în orice moment, pe partea de aprovizionare, acum avem 23 de crize. Întregul lanţ de aprovizionare a fost perturbat”, a declarat CEO-ul Michelin, Florent Menegaux.

Michelin, cunoscută mai aples pentru producția de anvelore auto, a fost nevoită să majoreze preţurile de două ori de la începutul anului. Costul transportului containerelor maritime între Singapore şi SUA a crescut de la 2.400 de dolari în 2019, până la aproximativ 9.800 de dolari, în prezent. „La final, clienţii sunt cei care vor plăti”, a spus Florent Menegaux.

„Este o problemă care este mult mai gravă decât cererea stimulată”, a apreciat directorul general de la Saint-Gobain, Benoit Bazin, referindu-se la marile infuzii de lichidități pompate de guverne și băncile centrale.


Saint-Gobain a modificat lanţurile de aprovizionare pentru a putea menţine uzinele în funcţiune, astfel că la un anumit moment a importat din Indonezia un produs care momentan nu era disponibil în apropiere de o uzină din Texas.

„A fost scump, dar altfel nu am fi putut funcţiona, şi asta crează inflaţie. Principalul aspect în acest an este disponibilitatea, atât de personal cât şi de materii prime”, a menţionat Benoit Bazin.

Gâtuirile pe lanțurile de aprovizionare se vor mai produce încă doi ani, prevede CEO-ul Air Liquide, Benoit Potier.

(Citiți și: „Fabricile din zona euro se confruntă cu întârzieri fără precedent în aprovizionare”)

În sectorul telecom, însă, din cauza competiţiei strânse în sectorul telecom, companiile sunt nevoite mai degrabă să absoarbă majorările de costuri, potrivit directorului general al Orange, Stephane Richard.

„Inflaţia pentru noi este un nou element care ne constrânge să fim mai productivi, să ne reducem costurile. Inflaţia nu este o veste bună pentru sectorul telecom”, a spus Stephane Richard.

Relansarea economică – mai dificilă decât se preconizează

Îngrijorările managerilor scot în evidenţă incertitudinile care persistă cu privire la revenirea Europei din cea mai gravă recesiune din ultimul secol.

Îți mulțumim că citești cursdeguvernare.
Abonează-te la newsletter aici.

Totuși, actualele presiuni de preţuri sunt „în mare parte tranzitorii”, iar economia europeană este „în mod clar într-o perioadă de revenire” şi ar putea ajunge la mărimea la care era înainte de pandemie mai repede decât se preconiza, a susținut Chistine Lagarde, președinte a Băncii Centrale Europene (BCE).

La rândul său, guvernatorul Băncii Franţei, Francois Villeroy de Galhau, a spus că însăși măsurarea inflației este o problemă. Deşi modificările de preţuri sunt deseori supraestimate de gospodării, BCE nu a luat în calcul presiunile de pe urma costurilor cu locuinţele.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

articole categorie

Citește și:

Consumatorii români aveau, la nivelul anului 2021, o paritate a puterii de cumpărare de 55,5% din media europeană, procent identic cu cel din 2020, cel mai redus de...

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: