fbpx

Analiză

Forța economiilor europene după PIB în euro – România, pe locul 13. Cum a afectat pandemia statele UE

Economia României figurează pe locul 13 în UE şi reprezintă 1,6% din economia Uniunii, conform datelor publicate de Eurostat pentru anul 2020 privitor la PIB… Mai mult

07.04.2021

Chestiunea

Revoluția fiscală propusă de SUA privind impozitul minim global pe profiturile corporațiilor găsește susținere la FMI

Propunerea SUA pentru introducerea la nivel global a unui impozit minim pe profitul companiilor a găsit susținere la Fondul Monetar Internațional (FMI). Măsura este menită… Mai mult

07.04.2021

La obiect

Cum a modificat criza bugetul familial: studiu de caz – T4 din 2020

Veniturile totale unei gospodării în T4 2020 au ajuns la 4.999 lei (+7,7% față de aceeași perioadă din anul precedent), potrivit datelor publicate de INS.… Mai mult

06.04.2021

Europa

3 luni de la debutul campaniilor de vaccinare: Țintele ratate de UE pe Trimestrul I

La trei luni de la debutul campaniilor de vaccinare împotriva coronavirus, doar cinci, respectiv 4, state membre au îndeplinit obiectivele de etapă al Comisiei Europene:… Mai mult

06.04.2021

Eforturile de conformare la valul de reglementări adoptate în timpul pandemiei au sufocat companiile. Ce soluții există?

de Maria Butcu , 12.3.2021

Anul 2020 a adus, pe lângă provocările de natură medicală și economică, numeroase reglementări care au adăugat complexitate mediului legislativ autohton, cu impact puternic asupra costurilor de conformare ale companiilor.

În România, anul trecut, doar de la declanșarea pandemiei, au fost emise peste 230 de acte normative cu implicații asupra mediului de afaceri, iar implementarea acestora a presupus un efort semnificativ. Pentru multe întreprinderi, mici dar și mari, măsurile luate de autorități pentru a contribui la stoparea răspândirii virusului au presupus, printre altele, schimbarea locului de desfășurare a activității pentru angajați, scăderea veniturilor, aplicarea unor facilități sau chiar reorganizări interne.

În aceste condiții, departamentele financiare și de resurse umane au fost supuse unor presiuni uriașe pentru implementarea rapidă a noilor reglementări și navigarea prin multitudinea de aspecte apărute în practică. O soluție pentru degrevarea resurselor interne ar putea fi apelarea la furnizori externi, specializați, pentru serviciile din zona administrativă.

Un pas în această direcție ar putea consta în externalizarea funcției contabile, fiscale și de calcul salarial. Această oportunitate, la care multe întreprinderi au ezitat să apeleze anterior, a ieșit tot mai puternic în evidență în ultima perioadă, odată cu schimbările apărute în peisajul economic. Pandemia de COVID-19 a adus în prim plan multe dintre beneficiile imediate și pe termen lung ale externalizării acestor funcții.

Degrevarea resurselor interne de sarcina administrativă și direcționarea către alte activități. Modul în care cele mai multe companii au reușit să se redreseze după primul șoc al pandemiei a demonstrat că mulți angajați nu trebuie să se afle tot timpul fizic la birou pentru a lucra eficient.

Schimbarea locației din care se muncește are însă multiple implicații, dar acestea pot fi abordate eficient în cazul externalizării funcției contabile, fiscale și de calcul salarial, având în vedere că ceastă operațiune presupune implicarea unor experți în domeniu, bine pregătiți și cu experiență bogată, cu atât mai benefică în perioade de criză și incertitudine. În acest fel, compania își aloca mai bine resursele către zone care produc mai multă valoare în activitatea de bază.

Securitate și eficiență în gestionarea virtuală a forței de muncă. Cu mulți angajați care lucrează de acasă, pentru un viitor previzibil, companiile sunt nevoite să implementeze rapid soluții care să le ajute să se adapteze cel mai bine la noile circumstanțe.

În această eră virtuală, migrarea de la un sistem clasic de contabilitate către unul în cloud (care poate fi accesat din orice locație doar cu o conexiune la Internet) sau de la un pontaj pe hârtie la o evidență online a prezenței angajaților la muncă permite directorilor executivi și angajaților să aibă acces securizat, de la distanță, la toate datele necesare gestionării resursei umane.

Cunoștințe și expertiză de calitate. Apelând la experții în contabilitate, fiscalitate și salarizare, o companie poate să obțină informații financiare și fiscale relevante, dar și sprijinul necesar să aplice pentru diferite facilitați și subvenții disponibile și să înțeleagă numeroasele modificări legislative care au fost adoptate în contextul pandemiei și nu numai. A lucra cu o echipă de specialiști în aceste domenii permite conducerii companiei, în cele din urmă, să se concentreze asupra operațiunilor esențiale pentru succesul afacerii.

Acces la tehnologie scalabilă. În această perioadă, mai mult ca oricând, antreprenorii sau directorii executivi sunt supuși presiunii de a obține rapid informații și de a întreprinde acțiuni strategice clare pentru a spori performanța companiei. Iar sistemele de contabilitate integrate (ERP) și platformele online de resurse umane și salarizare, care sunt interconectate cu platformele de raportare, pot furniza date și rapoarte în timp real, astfel încât să se poată lua cele mai bune decizii financiare în timp record.

În concluzie, pentru că antreprenorii și directorii executivi se confruntă cu așteptări tot mai mari din partea autorităților în ceea ce privește transparența financiară și conformarea fiscală, pentru mulți dintre ei decizia de externalizare a funcției contabile, fiscale și de calcul salarial este un pas înainte către digitalizare, eficiență și degrevarea resurselor interne, elemente necesare pentru o dezvoltare sustenabilă pe termen lung.

*

Maria Butcu, Director Soluții de servicii Externalizate, Deloitte România

Mergeți în homepage ›

Publicat la data de 12.3.2021

Lăsați un comentariu


Europa

Funeraliile prințului Philip / Sirenele marinei au răsunat cu apelul „Action Stations” care îi cheamă pe marinari la post

Iulian Soare

Funeraliile prinţului Philip, soțul reginei Elisabeta a II-a a Marii Britanii, decedat la vârsta de 99 de ani, s-au desfășurat sâmbătă, la castelul Windsor, conform… Mai mult

Europa

Rusia trimite 15 nave de război în Marea Neagră, pentru manevre militare

Iulian Soare

Un număr 15 nave de război rusești ce vor desfășura manevre militare în Marea Neagră au trecut sâmbătă prin strâmtoarea Kerci din peninsula Crimeea. Anumite… Mai mult

Stiri

Ludovic Orban, mesaj pentru partenerii din coaliție: Orice ministru, dacă vrea să atace premierul, trebuie mai întâi să își scrie demisia

Vladimir Ionescu

Orice ministru trebuie ”să știe că va pleca” și să-și scrie demisia înainte de a ataca, a declarat sâmbătă președintele PNL, Ludovic Orban, referindu-se la… Mai mult

Stiri

Premierul, despre îmbunătățirea perspectivei de către S&P: Eroii sunt antreprenorii

Vladimir Ionescu

“Am reușit să stabilizăm economia în condițiile în care, așa cum am promis, nu am mărit vreo taxă și nu am introdus vreo alta”, a… Mai mult

Stiri

Standard & Poor’s a îmbunătăţit, de la ”negativ” la ”stabil”, perspectiva aferentă ratingului acordat României

Vladimir Ionescu

Agenţia de rating Standard & Poor’s a reconfirmat vineri la “BBB minus /A-3” ratingul României pentru datoria pe termen lung şi scurt în valută şi… Mai mult

Stiri

Autostrăzile A7 și A8 vor fi finanțate prin PNRR – ministrul Transporturilor

Vladimir Ionescu

Autostrada A7 și capetele Autostrăzii A8 spre Moldova vor fi finanțate prin Planul de Relansare și Reziliență (PNRR), a declarat ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, într-un… Mai mult

Stiri

Dosarul 10 august / Curtea de Apel a aprobat reluarea urmăririi penale împotriva foștilor șefi ai Jandarmeriei

Vladimir Ionescu

Curtea de Apel București a admis vineri plângerea împotriva ordonanţei DIICOT prin care dosarul 10 august a fost clasat în vara anului trecut, astfel încât… Mai mult