Autoritățile britanice au decis crearea unui set de reglementări speciale pentru marile companii din domeniul tehnologic precum Facebook și Google, și crearea unei noi autorități cu funcție de supraveghere în domeniul competiției, care să poată aplica penalități pentru a limita dominația acestor companii, scrie Bloomberg.
Autoritatea pentru Piețe Digitale va fi, începând din luna aprilie, o divizie a autorității de supraveghere în domeniul concurenței și va putea impune giganților din domeniul tehnologic un nou cod de conduită și chiar să „suspende, blocheze sau să respingă deciziile luate de acestea”, a anunțat executivul britanic.
Decizia de a crea acest nou for de supraveghere a fost luată după ce reprezentanții autorității din domeniul competiției au anunțat că au nevoie de atribuții suplimentare pentru a putea supraveghea tranzacțiile pe care le fac companiile din domeniul tehnologic ce au o poziție strategică pe piață.
Noua autoritate nu va mai fi subordonată Comisiei Europene, odată ce Marea Britanie va părăsi piața unică, la sfârșitul anului.
Unul dintre obiectivele acesteia va fi acela de a limita achizițiile unor firme mai mici de către giganții din domeniul tehnologic.
„La nivelul Marii Britanii și în afara granițelor există deja un consens că atunci când puterea se concentreză la nivelul unui număr mic de companii, creșterea sectorului este pereclitată ca și gradul de inovare, iar impactul asupra persoanelor și companiilor ce depind de aceste firme este unul negativ”, a declarat ministrul culturii, Oliver Dowden.
Veniturile din publicitate ce alimentează profiturile Facebook și Google au fost adesea subiectul investigațiilor autorităților din domeniul concurenței, de multe ori ca urmare a criticilor venite din partea companiilor de media.