România – locul 7 în UE la ponderea energiei electrice din surse regenerabile, dar în regres pe ultimii patru ani

România s-a situat în 2019 pe locul 7 în UE la ponderea energiei electrice obținute din surse regenerabile, potrivit datelor publicate de Eurostat, înaintea Germaniei… Mai mult›
10.01.2021
Cifra de afaceri din comerț: +2,1% pe primele 11 luni din 2020, prin revenirea vânzărilor de produse nealimentare

Comerțul cu amănuntul (fără autovehicule și motociclete) a înregistrat o creștere de 2% în volum brut a cifrei de afaceri cumulat pe primele unsprezece luni… Mai mult›
07.01.2021
Matematica pandemiei: Costul sănătății vs. costul bolii. Studiu de caz – SUA în criza Covid-19

Costurile financiare cumulate ale pandemiei de COVID-19 asupra Statelor Unite, estimare care a ținut cont de pierderile economice, dar și de cele survenite ca urmare… Mai mult›
07.01.2021
O stafie plutește peste Câmpia Română: Canalul de irigatii Siret-Bărăgan. Despăgubirile pentru secetă sunt de 5 ori mai mari decât alocările pentru irigații

Mult visatul canal de irigații Siret – Bărăgan, care ar trebui să aducă apă pentru mai mult de jumătate de milion de hectare din Câmpia… Mai mult›
06.01.2021
Marea Britanie creează o autoritate de supraveghere a giganților tech precum Facebook și Google și de reglementare specială a acestora
de Raluca Florescu , 27.11.2020
Autoritățile britanice au decis crearea unui set de reglementări speciale pentru marile companii din domeniul tehnologic precum Facebook și Google, și crearea unei noi autorități cu funcție de supraveghere în domeniul competiției, care să poată aplica penalități pentru a limita dominația acestor companii, scrie Bloomberg.
Autoritatea pentru Piețe Digitale va fi, începând din luna aprilie, o divizie a autorității de supraveghere în domeniul concurenței și va putea impune giganților din domeniul tehnologic un nou cod de conduită și chiar să „suspende, blocheze sau să respingă deciziile luate de acestea”, a anunțat executivul britanic.
Decizia de a crea acest nou for de supraveghere a fost luată după ce reprezentanții autorității din domeniul competiției au anunțat că au nevoie de atribuții suplimentare pentru a putea supraveghea tranzacțiile pe care le fac companiile din domeniul tehnologic ce au o poziție strategică pe piață.
Noua autoritate nu va mai fi subordonată Comisiei Europene, odată ce Marea Britanie va părăsi piața unică, la sfârșitul anului.
Unul dintre obiectivele acesteia va fi acela de a limita achizițiile unor firme mai mici de către giganții din domeniul tehnologic.
„La nivelul Marii Britanii și în afara granițelor există deja un consens că atunci când puterea se concentreză la nivelul unui număr mic de companii, creșterea sectorului este pereclitată ca și gradul de inovare, iar impactul asupra persoanelor și companiilor ce depind de aceste firme este unul negativ”, a declarat ministrul culturii, Oliver Dowden.
Veniturile din publicitate ce alimentează profiturile Facebook și Google au fost adesea subiectul investigațiilor autorităților din domeniul concurenței, de multe ori ca urmare a criticilor venite din partea companiilor de media.