sâmbătă

27 aprilie, 2024

15 septembrie, 2021

Aproape două treimi dintre antreprenorii români (62%) nu resimt creşterea economică de 13% din statisticile citate de Guvern, din cauza scumpirilor aproape generalizate.  Totuși, peste 82% dintre companii iau în calcul informațiile statistice, atunci când iau decizii, potrivit unui sondaj realizat de producătorul de software pentru companii Ciel România, citat de Agerpres.

Aproape toţi antreprenorii susţin că le-au crescut costurile cu furnizorii, iar mulţi dintre aceştia cred că instabilitatea şi lipsa de predictibilitate vor persista în mediul de business din România, în contextul politic actual.

(Citiți și: „Datele semnal arată o creștere economică de top în T2, dar: dar Atenție la creșterea prețurilor !”)


Mai mult de un sfert (26%) dintre companii nu observă nicio schimbare reală faţă de anul 2020, în ciuda cifrelor optimiste anunţate oficial, iar lipsa predictibilităţii cauzată de mediul politic creează nesiguranţă în mediul de business.

De asemenea, peste 71,4% dintre antreprenori recunosc că, în 2021, gradul de predictibilitate în mediul de afaceri local a scăzut în comparaţie cu anul precedent, şi doar 7,5% dintre respondenţi consideră că a crescut.

Furnizorii au crescut prețurile în 92% din cazuri

Participanții la sondaj cred că statisticile nu ar fi susţinute de realitatea din piaţă, „mai ales când, pentru 91,8% dintre antreprenori, costurile cu furnizorii au crescut în această perioadă”.

(Citiți și: „Cheia inflației – rostogolirea scumpirilor la materiile prime: lista blocajelor care bulversează economia – sondaj AHK”)

În plus, doar 9,5% dintre companii au înregistrat creşteri ale cifrelor de afaceri.


Potrivit sursei citate, antreprenorii români au decis să acorde o mai mare importanţă digitalizării, iar 45% dintre cei chestionaţi au făcut investiţii în digitalizare în timpul pandemiei, în timp ce 37% planifică noi investiţii în următoarele luni.

Sumele alocate pentru digitalizare au fost:

  • mai mici de 1.000 de euro în 61,2% dintre cazuri,
  • între 1.000 şi 3.000 de euro pentru 27,2% dintre companii, respectiv de
  • peste 3.000 de euro pentru 11,6% dintre acestea.

Cele mai cumpărate produse software de antreprenori sunt cele pentru firme medii – softuri de gestiune, e-commerce, producţie şi de contabilitate, dar şi cele pentru firme mari – sisteme ERP, în multe cazuri customizate după nevoile specifice ale companiilor.

Dintre participanţii la studiul Ciel România, 32% sunt furnizori de servicii, 25% activează în comerţ, 15% în construcţii, 12% în IT, iar restul au afaceri şi în industria producătoare de materiale, alimente sau confecţii. De asemenea, aproximativ 14% au o cifră de afaceri cuprinsă între 1 şi 5 milioane de euro, 2,7% trec de acest prag, în timp ce 83% dintre antreprenorii respondenţi au afaceri de sub un milion de euro.

Ciel România dezvoltatorul primului ERP (Enterprise Resource Planning – Planificarea Resurselor Întreprinderii, n.r.) cu inteligenţă artificială. Are peste 7.000 de clienţi, cu o medie de cinci useri/companie.

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Retragerea doctorului Cîrstoiu din cursa pentru primăria Capitalei arată nu

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: