vineri

28 ianuarie, 2022

Magistrala 5 de metrou – a fost semnată recepția lucrărilor, inaugurarea publică se amână

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

12 septembrie, 2020

Ministerul Transporturilor a anunțat vineri seara că membrii Comisiei Centrale de Recepţie la terminarea lucrărilor de la magistrala M5 şi cei ai Comisiei de Punere în Funcţiune (PIF) au semnat procesele-verbale în urma cărora această magistrală de metrou poate fi dată în exploatare.

Comunicatul nu precizează însă când anume va circula efectiv metroul în Drumul Taberei. ”După îndeplinirea tuturor procedurilor administrative, care au mai rămas de efectuat de către beneficiar, urmează să stabilim momentul la care metroul poate fi dat în exploatare cu călători”, este precizarea făcută de ministrul Lucian Bode.

A fost nevoie de 9 ani de lucrări și de 16 miniștri ai transporturilor pentru finalizarea primei magistrale de metrou de după Revoluție.


Metrorex a încheiat în anul 2011 contractul de proiectare şi execuţie lucrări cu Asocierea Astaldi S.p.A – FCC Construccion – Delta A.C.M. 93- AB Construct.

Constructorul a întâmpinat multe obstacole, recunoscute chiar de instanțe, care au acordat despăgubiri acestuia din cauze imputabile statului român:

  • obţinerea cu întârziere a acordului de Mediu
  • modificarea proiectului tehnic
  • lipsa autorizaţiilor de demolare a unor clădiri aflate pe amplasamentele staţiilor Academia Militară şi Orizont
  • solicitări suplimentare din partea Autorităţilor Locale pentru devieri trafic
  • modificarea amplasamentului iniţial al staţiei de lansare Academia Militară
  • descoperiri arheologic
  • impedimente privind exproprierile
  • impedimente privind alimentarea cu energie electrică a utilajelor care sapă tunelurile
Îți mulțumim că citești cursdeguvernare.
Abonează-te la newsletter aici.

Noua Magistrală 5 de metrou leagă Drumul Taberei, adică zona de sud-vest, de centrul Capitalei. Secțiunea Râul Doamnei – Eroilor, inclusiv Valea Ialomiței, are aproape 7 kilometri lungime, 10 stații și un depou.

Valoarea integrală a proiectului este de 3,4 miliarde de lei, finanţat integral din fonduri externe nerambursabile în cadrul POS-T 2007 – 2013, POIM 2014 – 2020 (85%) şi de la bugetul de stat (15%).


Etichete: , ,

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

 ”Nu știm ce și unde vom fi atunci: dar timp de 25 de ani, această publicație trimestrială (format A4, peste 200 de pagini într-o realizare premium) va...

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar:

rrr