joi

11 august, 2022

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

12 septembrie, 2020

Ministerul Transporturilor a anunțat vineri seara că membrii Comisiei Centrale de Recepţie la terminarea lucrărilor de la magistrala M5 şi cei ai Comisiei de Punere în Funcţiune (PIF) au semnat procesele-verbale în urma cărora această magistrală de metrou poate fi dată în exploatare.

Comunicatul nu precizează însă când anume va circula efectiv metroul în Drumul Taberei. ”După îndeplinirea tuturor procedurilor administrative, care au mai rămas de efectuat de către beneficiar, urmează să stabilim momentul la care metroul poate fi dat în exploatare cu călători”, este precizarea făcută de ministrul Lucian Bode.

A fost nevoie de 9 ani de lucrări și de 16 miniștri ai transporturilor pentru finalizarea primei magistrale de metrou de după Revoluție.


Metrorex a încheiat în anul 2011 contractul de proiectare şi execuţie lucrări cu Asocierea Astaldi S.p.A – FCC Construccion – Delta A.C.M. 93- AB Construct.

Constructorul a întâmpinat multe obstacole, recunoscute chiar de instanțe, care au acordat despăgubiri acestuia din cauze imputabile statului român:

  • obţinerea cu întârziere a acordului de Mediu
  • modificarea proiectului tehnic
  • lipsa autorizaţiilor de demolare a unor clădiri aflate pe amplasamentele staţiilor Academia Militară şi Orizont
  • solicitări suplimentare din partea Autorităţilor Locale pentru devieri trafic
  • modificarea amplasamentului iniţial al staţiei de lansare Academia Militară
  • descoperiri arheologic
  • impedimente privind exproprierile
  • impedimente privind alimentarea cu energie electrică a utilajelor care sapă tunelurile

Noua Magistrală 5 de metrou leagă Drumul Taberei, adică zona de sud-vest, de centrul Capitalei. Secțiunea Râul Doamnei – Eroilor, inclusiv Valea Ialomiței, are aproape 7 kilometri lungime, 10 stații și un depou.

Valoarea integrală a proiectului este de 3,4 miliarde de lei, finanţat integral din fonduri externe nerambursabile în cadrul POS-T 2007 – 2013, POIM 2014 – 2020 (85%) şi de la bugetul de stat (15%).


Articole recomandate:

Etichete: , ,

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

articole categorie

Citește și:

Creșterea nevoii de finanțare a companiilor a fost principalul motor al creditării din S1 al anului, marile bănci prezente pe piața locală reușind să marcheze profituri în creștere.

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: