România va prelua preşedinţia Consiliului UE în 2019, iar logo-ul pe care îl vom arbora la Bruxelles va fi lupul dacic, scrie marți Adevărul.
Decizia a fost luată în urma unui concurs organizat de Ministerul Afacerilor Europene şi jurizat de 19 persoane, printre care Rareş Bogdan, Dana Grecu, Bogdan Chirieac şi Bogdan Naumovici.
Potrivit unor surse diplomatice citate de Adevărul, Ministerul Afacerilor Europene a primit 122 de variante de logo, dintre care au fost selectate, în primă fază, 19. Din cele 19, au fost alese de juriu, în final, 4.
Săptămâna trecută, juriul, format din 19 persoane, a dat votul decisiv: a ieşit lupul dacic, o prounere venită din partea unui student. „Unul dintre argumente a fost că acest logo a primit multe voturi pe Facebook. Unii membri ai juriului au încercat să explice că logo-ul României trebuie să însemne ceva şi pentru restul cetăţenilor UE, dar votul final a fost covârşitor în favoarea lupului.
Cine a făcut parte din juriu:
- Alina Bârgăoanu, decan al Facultăţii de Comunicare şi Relaţii Publice, Şcoala Naţională de Studii Politice şi Administrative din Bucureşti
- Rareş Bogdan, realizator al emisiunii „Jocuri de putere“, Realitatea TV
- Andrei Borţun, preşedinte „The Institute“
- Dan Cărbunaru, director „Calea Europeană“
- Bogdan Chirieac, analist politic
- Oana Cociaşu, preşedinte Consiliul Român pentru Publicitate
- Mihai Coman, fondator şi decan al Facultăţii de Jurnalism şi Ştiinţele Comunicării, Universitatea din Bucureşti
- Bogdan Deleanu, membru fondator „Europuls“
- Victor Dobre, director executiv International Advertising Association
- Mircia Dumitrescu, grafician, pictor şi sculptor, membru corespondent al Academiei Române, secţia de Arte, Arhitectură şi Audiovizual
- Bogdan Enoiu, manager general McCann Erickson Bucureşti
- Laura Frunzeti, director executiv Consiliul Român pentru Publicitate
- Dana Grecu, realizator al emisiunii „Adevăruri Ascunse“, Antena 3
- Sabina Iosub, realizator al emisiunii „Be EU“, Antena 3
- Bogdan Naumovici, managing partner „23 Communication Ideas“
- Anne Marie Obretin, director executiv Uniunea Agenţiilor de Publicitate din România
- Gabriel Pătru, preşedinte Asociaţia Industriei de Marketing şi Publicitate Online din România
- Maria Predoiu, preşedinte International Advertising Association România.
- Iuliana Rada, director de program, Fundaţia pentru Dezvoltarea Societăţii Civile