joi

28 martie, 2024

5 mai, 2022

Peste 42% din parcul auto al României are un grad ridicat de poluare, cu motorizări de cel mult Euro-3, proporțiile cele mai mari fiind la autocamioane (61%) și autobuze (54%). Acestea înregistrează și cele mai mari proporții de motorizări „non-euro”.

Statistica generală este salvată (cât de cât) de autoturisme, care au cele mai multe motorizări Euro-4 (35% din totalul categoriei), și proporții de 14% și 13% de motorizări Euro-5 și Euro-6, potrivit datelor Institutului Național de Statistică (INS) privbind vehiculelel rutiere aflate în circulație la 31 martie.

Se înregistrează o proporție încă mare de vehiculele rutiere cu norma de poluare Non-Euro aflate în circulație: 11,8%.


Remarcabile sunt proporțiile de motorizări Euro – 5 și Euro-6 la autotractoare, profilul motorizărilor acestei categorii spunând ceva despre volumul mare de achiziții din ultima vreme, sper deosebire de anii în care se produceau motorizări cel mult Euro-2.

Tractoarele și autobuzele au cele mai mari porporții de motorizări Euro-6

Vehiculele conforme cu norma Euro 6 au cea mai mare pondere la categoria autotractoare cu 34,8%, urmate de autobuze, cu 16%.

La categoria autobuze ṣi microbuze cele mai multe vehicule, respectiv 25,3% au fost clasificate în norma Euro 3.

Vehiculele conforme cu norma europeană Euro 3 au predominat pentru categoria autocamioane în proporṭie de 29,9%.


Cele maimari ponderi de vehicule „Non euro” sunt la categoria mopede ṣi motociclete, 29,2% și la  categoria vehicule rutiere pentru scopuri speciale, 25,7% .

***

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: