marți

17 mai, 2022

Incendiu la locomotiva unui tren de călători – sindicaliștii anunță proteste pentru a obține bani de investiții

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

23 august, 2021

UPDATE 0ra 12.00: Un al doilea incident ce a dus luni la blocarea circulației pe calea ferată a avut loc pe raza Sucursalei Regionale CF Craiova, în staţia CF Balota, după ce un vagon al unui tren de marfă aparţinând unui operator privat a deraiat.

Ruta este una importantă, întrucât face legătura dintre Timișoara și București.

Călătorii din trenurile blocate, au fost transbordați cu maşini pe relaţia Balota – Orşova. 


Trenul care aparţine operatorului privat de transport feroviar de marfă Rail Cargo România, circula pe relaţia Severin – Balota şi avea în compunere 14 de vagoane (goale), transmite Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA.

Personalul de intervenţie al Regionalei CF Craiova se deplasează la faţa locului pentru a interveni în zona afectată de deraiere. Până la reluarea circulaţiei, CFR SA va asigura transbordare cu mijloace auto, pe relaţia Balota – Orşova, pentru călătorii aflaţi în trenurile ce tranzitează zona afectată de deraiere.

(Citiți și: „Accident feroviar la Fetești / Mecanicul de tren – adormit și sub influența alcoolului”)

UPDATE: Nouă trenuri aparţinând CFR Călători vor avea întârzieri cuprinse între 70 şi 300 de minute, în urma incendiului produs la locomotiva trenului R 2602, a anunțat compania.

*****


Știrea inițială:

Traficul feroviar este blocat între Timișoara și Arad, după ce locomotiva unui tren a luat foc, anunță CFR Călători. Nu a existat nicio victimă, iar locomotiva a fost decuplată de vagoane înainte de sosirea pompierilor. Șase trenuri de călători staționează în gările adiacente, așteptând redeschiderea circulației.

În trenul cu două vagoane se aflau 30 de persoane, care au fost preluate de un alt tren și transportate în siguranță la Timișoara.

La fața locului au intervenit pompierii, care au acționat pentru stingerea incendiului și o drezină, care va face verificări la linia de contact.

Garnitura a plecat din Arad la ora 4,39 și ar fi trebuit să ajungă la Timișoara Nord la ora 5,49.

Rodrigo Maxim, președintele Federației Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România (FSTFR), a declarat luni dimineață, după incidentul ce a avut loc între Timișoara și Arad, că nu au fost alocate suficiente fonduri pentru reparația locomotivelor și există deficit de personal, întrucât mecanicii cu experiență se pensionează, iar în locul lor nu se angajează nimeni.

„Sunt si vor fi consecinte foarte grave. Atragem atenția că la CFR Călători se face schimbul de generație, mai mult nu se face decât se face, vin prea puțini în locul mecanicilor cu experiență. La locomotivele vechi vor apărea și mai multe probleme dacă acești mecanici experimentați ies la pensie iar Guvernul nu face nimic nici pentru locomotive, nu alocă fonduri pentru repararea lor, dacă nu sunt în stare să achiziționeze locomotive noi pe fonduri europene”, a declarat liderul sindical, la Antena3.

Liderul sindical a anunțat că urmează două proteste, fiecare dintre ele urmând să înregistreze o participare a 600 de angajați CFR, în fața Guvernului României și în fața Ministerului Transporturilor.

Datorii comerciale și către buget de peste un miliarde de lei

CFR călători se află în criză și a acumulat datorii de peste un miliarde de lei, conform unui document recent al companiei: „Societatea se confruntă în acest moment cu o situaţie de criză, acumulând datorii către Bugetul de stat de — 280 mil lei (inclusiv penalităţi și pentru care au fost încheiate 3 eșalonări consecutive de plată) și urmând să mai plătească aproximativ 200 mil lei (aferente iunie-decembrie 2021), datorii către furnizori de aprox. 500 mil lei (la iunie 2021), penalităţi în cuantum de 40 mil lei, totalizând — 1.020 mil lei doar pentru datorii existente comerciale și către Bugetul de stat la care se adaugă un cost al finanţării reflectat în comisioane și dobânzi bancare de 10 mil lei anual.

Directorul general al companiei, Ovidiu Vizante, a elaborat un plan de redresare ce urma să fie aplicat începând cu luna august.

Îți mulțumim că citești cursdeguvernare.
Abonează-te la newsletter aici.

 

 

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

articole categorie

Citește și:

Andrew Kenningham (foto), economist-şef pentru Europa la Capital Economics, explică într-un interviu pentru CursdeGuvernare cum va reseta războiul obiectivele şi strategiile de dezvoltare pe care UE le bătuse...

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: