marți

23 aprilie, 2024

29 iulie, 2021

tren marfaUn accident feroviar s-a produs, miercuri noapte, în Staţia CFR Feteşti, fiind implicate locomotiva unui tren de marfă și o garnitură staţionată, ambele ale unor operatori privați.

Mecanicul trenului de marfă era sub influența băuturilor alcoolice și a adormit, iar sistemul de frânare automată a trenului nu era funcțional, conform ministrului Transporturilor, Cătălin Drulă.

„Vreau să transmit un semnal foarte clar către acești operatori de marfă, din zona privată, că nu se mai pot juca cu sigurața pe sistemul feroviar. Un tren de marfă a intrat în spatele altui tren trecând peste toate semnalele. Sistemul de frânare automat nu era funcțional, ancheta o să spună de ce.


Din primele informații, lucrurile nu erau în regulă nici la nivelul stării mecanicului de locomotivă. Din ce am înțeles, da, a adormit, înțeleg că era și sub influența băuturilor alcoolice. Există controale și inspecții care se fac ca în trafic, nu verifică fiecare șofer, se fac prin sondaj. Nu sunt testați toți mecanicii de locomotivă, nu cred că se întâmplă asta în nicio țară din lume”, a declarat Cătălin Drulă.

„Din cauza acestui eveniment feroviar, soldat fără victime omeneşti, dar cu mari pagube materiale, traficul feroviar pe raza staţiei Feteşti, atât spre Bărăganu, cât şi spre Movila este blocat”, iar trenurile spre şi dinspre Litoral întârzie, conform unui comunicat al CFR citat de Agerpres.

Poliția confirmă: Alcoolemie de 0,4 mg/l alcool pur în aer expirat

„Referitor la accidentul feroviar petrecut în timpul nopții trecute precizăm faptul că mecanicul de locomotivă al trenului care ar fi impactat celălalt tren a fost testat alcoolscop, rezultând o alcoolemie de 0,40 mg/l alcool pur în aerul expirat, ulterior fiind transportat la Spitalul Municipal Fetești în vederea recoltării de probe biologice de sânge pentru stabilirea cu exactitate a alcoolemiei. În continuare polițiștii continuă cercetarea la fața locului alături de celelalte autorități competente în domeniu pentru stabilirea cu exactitate a cauzelor și împrejurărilor producerii evenimentului feroviar”, anunță Poliția Ialomița.

Starea infrastructurii feroviare din România

  • Din lungimea totală de linii curente și directe, 73% erau scadente la RK (revizii capitale)
  • La sfârșitul anului 2019 existau 1.175 de puncte periculoase (terasamente cu probleme de stabilitate, zone de munte cu risc de căderi stânci, tuneluri cu infiltrații, poduri cu probleme legate de stabilitate infrastructură sau suprastructură), dintre care 264 pe lunii magistrale și principale.
  • Pe parcursul anului au fost eliminate 519 restricții de viteză și introduse alte 430, iar pe 31 decembrie mai existau 353.

Întârzierile:

  • Transportul feroviar de călători – au totalizat 3.789.995 de minute, adică 7,21 ani. Din total, 1,548 milioane minute sunt contribuția CFR SA, iar alte 1.076 milioane minute întârziere au fost provocate de operatorii de trasport feroviar de călători.
  • Transportul feroviar de marfă – 35.22 milioane minute, adică 67 de ani, din care 20,590 milioane de minute au fost întîrzieri generate de operatorii de transport feroviar de marfă, 14,361 milioane de minute au fost depășiri produse de forță majoră, căi ferate vecine, controale la frontiera de stat etc. și doar 267.974 de minute de întârzieri sunt imputabile CFR SA, conform raportului de activitate.

 

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Acest text se adresează în primul rând tinerilor, adică celor

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: