sâmbătă

25 iunie, 2022

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

24 mai, 2020

Încercați să vă închipuiți că aveți de făcut un drum din Portul Constanța, să zicem, la Nădlac, într-o țară cu o infrastructură ca a noastră, cu numărul nostru de accidente și de morți pe șosele, cu o mașină second hand – și că aveți un accident din care nu doar că trebuie să scăpați vii, ci să și ajungeți la timp la graniță și să intrați pe autostrăzile europene ca să vă duceți marfa la destinație.

Această puternică și foarte acoperitoare analogie poate fi suprapusă peste efortul de-a salva o companie în plină criză Covid și de a o reașeza în piață: ce înseamnă condusul preventiv, ce spune legislația, cum arată drumul și cum trebuie acționat în cazul că accidentul se întâmplă – în termeni de business.

Analogia e făcută în cartea ”Economia în vremea coronavirusului / Ghid de bune practici pentru antreprenori și politicile publice” – o carte despre dimensiunea economică a crizei Covid-19, scrisă ”live”, în chiar ”vremea” în care se întâmplă.


Autorul este Iancu Guda (autor și al cărții ”De ce eșuează companiile”), director general al Coface credit Management Services și președinte al Asociației Analiștilor Financiari Bancari din România.

Cele 350 de pagini ale cărții scanează atât reacția economiei la criza Covid, cât, mai ales, reacțiile, derutele și poziționările mediului de afaceri: cu explicații privind impactul acestor reacții și cu, mai ales, soluțiile redobândirii echilibrului, în prezent și în deceniul care ne așteaptă pe celălalt mal al crizei.

Cartea – care pleacă din capul locului de la misiunea de ”a salva cât mai multe companii și locuri de muncă pe timp de recesiune” –  a apărut la Editura Publica și poate fi văzută AICI-LINK. 

Construită în jurul cifrei 10, cartea accentuează complementaritatea dintre viața companiilor și politicile publice – sugerând căile de compatibilitate.


Dintre capitolele cărții – pentru relevanța și acuitatea temelor abordate:

-, Mediul de afaceri – 10 tehnici pentru creșterea imunității

-, Politicile publice – 10 greșeli care ne complică prezentul și viitorul

-, Politicile ublice – 10 măsuri pentru o națiune pregătită

-, Mediul de afaceri – 10 bune practici pentru a rezista crizei

-, Mediul de afaceri – 10 soluții pentru accelerarea dezvoltării

-, Politicile publice – 10 priorități strategice pentru reconstrucția economiei.

Îți mulțumim că citești cursdeguvernare.
Abonează-te la newsletter aici.

O carte pe care trebuie să o aibă orice antreprenor care se vede în această poziție și după criză și, mai ales, în economia care va urma crizei Covid.

În definitiv, e un moment pe care nu-l vom uita, și e bine ca, măcar din cînd în când, să ne aruncăm un ochi pe aceste detalii: nu cumva să ne scape ceva.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

articole categorie

Citește și:

Consumatorii români aveau, la nivelul anului 2021, o paritate a puterii de cumpărare de 55,5% din media europeană, procent identic cu cel din 2020, cel mai redus de...

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: