vineri

19 august, 2022

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

4 mai, 2021

România are a patra cea mai mare rată medie ponderată a emisiilor de CO2 ale mașinilor de pasageri înmatriculate în 2020. Ierarhia contraperformanțelor este similară cu cea a ponderilor celor mai reduse de mașini electrice în totalul vânzărilor, din cele 21 de țări analizate de compania de consultanță în domeniu Jato Dynamics.

Rata de poluare auto din România este de 115,4 g/km, la fel ca în Ungaria, după Slovacia (119,2), Cehia, (118,8) și Polonia (118,3 g/km).


Media europeană este de 106,7 g/km, cu 12% mai mică decât cea din 2019.

Șase țări care au avut în 2020 emisii de CO2 sub pragul de 100 / g/km: Țările de Jos, Danemarca, Portugalia, Suedia, Franța și Finlanda. Ierarhia țărilor cu cele mai mari ponderi de vânzări de vehiculele electrice este similară, cu Suedia (32%) și Țările de Jos (25%) în fruntea listei. Finlanda, Danemarca și Portugalia sunt pe următoarele poziții în această a doua ierarhie.

(Citiți și: „Norma de poluare Euro 7 (zero emisii) impusă din 2025 – reacții vehemente ale industriei auto la propunerea Comisiei”)

Cehia, Slovacia și Polonia, care au cele mai scăzute ponderi ale propulsiei electrice, au și cel mai ridicat nivel de emisii.

Reglementările mai severe contra emisiilor au concurat cu restricțiile pandemiei

Reducerea emisiilor de CO2 poate fi atribuită atât înăspririi reglementărilor privind limitele de emisii impuse de Uniunea Europeană constructorilor de automobile, dar și schimbării atitudinii consumatorilor, în favoarea vehiculelor electrice.


„Cu toate că industria (auto) are în continuare nevoie să facă mai mult pentru a atinge țintele UE de (emisii) de CO2, producătorii au arătat progrese semnificative ale portofoliile și vânzărilor lor, în 2020”, spune analiztul Felipe Munoz, de la Jato Dynamics.

Înmatriculările de vehicule full electric și plug-in electric au însumat 1,21 milioane de unități în anul trecut, adică 10,6% din totalul pieței. Creșterea față înmatriculările de doar 466.000 de astfel de vehicule din 2019, care au contat atunci pentru numai 3,1% din totalul înmatriculărilor.

Atât restricțiile pandemice dar și subvențiile guvernamentale pentru achiziția de mașini electrice au făcut ca înmatriculările de mașini pe benzină să scadă cu peste 41%, de la 14,7 milioane în 2019 până la 8,6 milioane în 2020.

„Este remarcabil că, într-un an în care cumpărătorii potențiali nu au putut pleca din casele lor, emisiile totale medii au scăzut cu 15 grame pe kilometru. Asta înseamă o schimbare fundamentală a concepției noastre de mobilitate și un apetit mai mare pentru opțiuni mai sustenabile” (din punct de vedere climatic), conchide analistul de la Jato Dynamics citat.

Articole recomandate:
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

articole categorie

Citește și:

Scumpirea energiei electrice a fost amplificată de mecanismul formării prețurilor adoptat în UE („pay as clear”), care promovează alinierea prețurilor angro la cel mai mare cerut pe piață.

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: