fbpx

Analiză

Strategia de administrare a datoriei publice în perioada 2021-2023: Ținte, măsuri, riscuri

Statul plănuiește să se folosească toate tipurile de instrumente financiare pentru a-și asigura finanțarea datoriei publice, însă vizează să se împrumute preponderent în lei, cu… Mai mult

04.05.2021

La obiect

România, țara din UE cu cei mai puțini ziariști. (Oare de ce?)

România este țara membră UE cu cea mai mică pondere a ziariștilor în totalul populației ocupate, potrivit datelor publicate de Eurostat, la (foarte) mare distanță… Mai mult

04.05.2021

Analiză

Cum a fost scăzut cu 25% deficitul bugetar pe T1, față de cel din T1-2020. Observații

Bugetul general consolidat a consemnat după primul trimestru al anului în curs un deficit de circa 14,6 miliarde lei, echivalent cu circa 1,3% din noul… Mai mult

03.05.2021

La obiect

Stadiul negocierilor PNRR. România rămâne cu alocarea inițială, de 29,2 miliarde de euro. Persistă ”diferențe de opinie” pe cel puțin 4 domenii

Premierul și ministrul Investițiilor și Proiectelor Europene vor merge la Bruxelles pe data de 10 mai pentru a negocia lista finală a proiectelor cuprinse în… Mai mult

29.04.2021

Harta poluării auto: România înregistrează a patra cea mai rată medie din 21 de țări europene

de Adrian N Ionescu , 4.5.2021

România are a patra cea mai mare rată medie ponderată a emisiilor de CO2 ale mașinilor de pasageri înmatriculate în 2020. Ierarhia contraperformanțelor este similară cu cea a ponderilor celor mai reduse de mașini electrice în totalul vânzărilor, din cele 21 de țări analizate de compania de consultanță în domeniu Jato Dynamics.

Rata de poluare auto din România este de 115,4 g/km, la fel ca în Ungaria, după Slovacia (119,2), Cehia, (118,8) și Polonia (118,3 g/km).

Media europeană este de 106,7 g/km, cu 12% mai mică decât cea din 2019.

Șase țări care au avut în 2020 emisii de CO2 sub pragul de 100 / g/km: Țările de Jos, Danemarca, Portugalia, Suedia, Franța și Finlanda. Ierarhia țărilor cu cele mai mari ponderi de vânzări de vehiculele electrice este similară, cu Suedia (32%) și Țările de Jos (25%) în fruntea listei. Finlanda, Danemarca și Portugalia sunt pe următoarele poziții în această a doua ierarhie.

(Citiți și: „Norma de poluare Euro 7 (zero emisii) impusă din 2025 – reacții vehemente ale industriei auto la propunerea Comisiei”)

Cehia, Slovacia și Polonia, care au cele mai scăzute ponderi ale propulsiei electrice, au și cel mai ridicat nivel de emisii.

Reglementările mai severe contra emisiilor au concurat cu restricțiile pandemiei

Reducerea emisiilor de CO2 poate fi atribuită atât înăspririi reglementărilor privind limitele de emisii impuse de Uniunea Europeană constructorilor de automobile, dar și schimbării atitudinii consumatorilor, în favoarea vehiculelor electrice.

„Cu toate că industria (auto) are în continuare nevoie să facă mai mult pentru a atinge țintele UE de (emisii) de CO2, producătorii au arătat progrese semnificative ale portofoliile și vânzărilor lor, în 2020”, spune analiztul Felipe Munoz, de la Jato Dynamics.

Înmatriculările de vehicule full electric și plug-in electric au însumat 1,21 milioane de unități în anul trecut, adică 10,6% din totalul pieței. Creșterea față înmatriculările de doar 466.000 de astfel de vehicule din 2019, care au contat atunci pentru numai 3,1% din totalul înmatriculărilor.

Atât restricțiile pandemice dar și subvențiile guvernamentale pentru achiziția de mașini electrice au făcut ca înmatriculările de mașini pe benzină să scadă cu peste 41%, de la 14,7 milioane în 2019 până la 8,6 milioane în 2020.

„Este remarcabil că, într-un an în care cumpărătorii potențiali nu au putut pleca din casele lor, emisiile totale medii au scăzut cu 15 grame pe kilometru. Asta înseamă o schimbare fundamentală a concepției noastre de mobilitate și un apetit mai mare pentru opțiuni mai sustenabile” (din punct de vedere climatic), conchide analistul de la Jato Dynamics citat.

Mergeți în homepage ›

Publicat la data de 4.5.2021

Lăsați un comentariu


Stiri

Fără mască în spațiile libere și fără restricții de circulație pe timp de noapte, de la 15 mai – Președintele Iohannis

Mariana Bechir

“Ne pregătim de relaxare, dar va fi o relaxare precaută”, după un calendar fix și corelat cu ținte de vaccinare, a declarat joi seara președintele… Mai mult

Europa

China – creștere cu 40% a investițiilor străine atrase în primele 4 luni ale anului

Vladimir Ionescu

Investiţiile străine directe (FDI) în China au crescut în primele patru luni din acest an cu 38,6%, la 397,07 miliarde de yuani (61,55 miliarde de… Mai mult

Stiri

Poliția Română are șef nou – Benone Matei, directorul de la Operațiuni Speciale

Vladimir Ionescu

Chestorul Benone Matei, directorul Direcției de Operațiuni Speciale a fost numit șeful Poliției Române, decizia premierului fiind publicată joi în Monitorul Oficial. Direcția de Operațiuni… Mai mult

Stiri

Parchetul General: Nu s-a stabilit încă diferența de voturi exprimate pentru Clotilde Armand şi Dan Tudorache, cercetările continuă

Vladimir Ionescu

Din verificările efectuate până acum, nu s-a putut stabili o diferenţă de voturi exprimate anul trecut pentru cei doi candidaţi la alegerile locale din Sectorul… Mai mult

Europa

Italia amendează Google cu 102 milioane euro pentru abuz de piață dominantă

Iulian Soare

Autoritate de reglementare a concurenței din Italia a amendat Google cu 102 milioane de euro pentru că a exclus din ecosistemul Android o aplicație de… Mai mult

Europa

Elon Musk s-a răzgândit: nu mai accepta bitcoin ca plată a mașinilor Tesla și invocă motive ecologice. Încurajează alte criptomonede

Adrian N Ionescu

Miliardarul Elon Musk, fondatorul Tesla, cea mai mare companii producătoare de mașini electrice, a fost autorul unui nou spectacol de volatilitate a criptomonedei bitcoin, anunțând… Mai mult

Stiri

Reorganizare a Academiei de Poliție – Cele 2 școli doctorale și 4 din cele 6 facultăți se desființează

Vladimir Ionescu

Guvernul a adoptat joi proiectul de HG privind organizarea și funcționarea Academiei de Poliție Alexandru Ioan Cuza, un document ce prevede desființarea celor două școli… Mai mult