joi

25 aprilie, 2024

19 mai, 2020

Compania aeriană EasyJet a recunoscut că un „atac cibernetic extrem de sofisticat” a afectat aproximativ nouă milioane de clienți.

Operatorul low-cost, anunță BBC, precizează că au fost furate adresele de email și detalii de călătorie, iar în cazul a 2.208 clienți au fost accesate și datele de card bancar.

EasyJet afirmă că a informat imediat autoritățile din Marea Britanie, care acum investighează cazul. BBC a aflat că operatorul aerian și-a dat seamna că a fost atacat informatic în ianuarie. Compania a precizat că a fost în măsură la începutul lunii aprilie să anunțe clienții ale căror detalii ale cardurilor de credit au fost furate.


Atacul cibernetic a fost făcut public acum pentru a avertiza cele nouă milioane de clienți ale căror adrese de e-mail au fost furate.

„Tratăm extrem de serios problemele de securitate și continuăm să investim pentru a îmbunătăți sistemul nostru. Sfătuim clienții să fie precauți cu privire la orice comunicare pe care o primesc pe email”, avertizează reprezentanții operatorului aerian.

„Oricine a cumpărat vreodată un bilet la EasyJet este sfătuit să fie extrem de prudent atunci când deschide e-mailuri de acum încolo. E-mailurile de tip phishing ar putea fi folosite în orice moment”, susține Ray Walsh, un expert în securitate cibernetică, consultat de BBC.

În general, detaliile personale pot fi folosite de infractori pentru a accesa conturile bancare, pentru a deschide conturi noi sau pentru a obține împrumuturi.


Milioane de persoane ale căror adrese de e-mail și detalii de călătorie au fost accesate vor trebui să își schimbe parolele și să fie atenți la orice tranzacții neașteptate.

Atacurile informatice de tip phishing s-au înmulțit în perioada de restricții impusă ca urmare a pandemiei, iar Google a anunțat recent că blochează, zilnic, în jur de 100 de milioane de mesaje care conțin viruși informatici ce colectează datele utilizatorilor și care sunt adresate utilizatorilor Gmail.

Când vine vorba de securitate cibernetică, companiile aeriene britanice nu au un istoric foarte bun. Un atac de proporții a suferit British Airways, care a fost nevoită să anunțe că datele a peste 500.000 de clienți au fost furate de hakeri, în septembrie 2018. Compania a fost amendată cu 183 milioane lire sterline din cauza nerespectării regulamentelor privind securitatea datelor.

Potrivit reglementărilor europene în materie, dacă EasyJet este găsită vinovată de neglijență în păstrarea datelor pasagerilor săi, compania poate fi amendată cu până la 4% din veniturile anuale. EasyJet este al doilea mare operator low-cost din Europa, după RyanAir, și cel mai mare operator britanic după numărul de pasageri transportați.

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Cu câteva luni înaintea de alegerile europarlamentare, sondajele arată că

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: