Guvernul a aprobat proiectul de ordonanță de urgență privind lansarea Programului de susținere a internaționalizării operatorilor economici români, cu finanțare de la bugetul de stat, de către de către Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comerț și Antreprenoriat.
Programul ar putea beneficia de un buget de circa 25 milioane de lei anual, potrivit unui comunicat al Guvernului.
În cadrul programului, „fiecare beneficiar poate obţine pe parcursul unui an maximum 50.000 lei, sumă nerambursabilă. Anual, se estimează un număr de maxim 500 de beneficiari”, se spune în comunicat.
„Bugetul alocat Programului pentru anul 2017 se constituie prin alocarea unei sume din bugetul Ministerului pentru Mediul de Afaceri, Comerţ şi Antreprenoriat, capitolul 80.01 “Acţiuni generale, economice şi de muncă”, titlul “Subvenţii” în valoare de 40.000.000 lei”, se spune în textul OUG supus dezbaterii publice.
Ordonanța își propune să acopere mari lipsuri în susținerea expansiunii companiilor românești, în condițiile în care statisticile spun că doar 4,67% dintre IMM-urile României au „activități de export, România situându-se la mai putin de jumătate din media europeană”, potrivit lui Florin Jianu, ministrul pentru Mediul de Afaceri.
„Internaționalizarea reprezintă o gură de oxigen pentru multe firme românești mici și mijlocii. Este momentul ca România să facă față competiției globale și cred că acest program oferă sprijin real în domeniu”, a mai spus ministrul pentru Mediul de Afaceri.
Programul își propune să faciliteze „promovarea produselor şi serviciilor IMM-urilor pe pieţele externe, stimulând comunicarea şi parteneriatul în afaceri și pregătind întreprinzătorul în domeniul tehnicilor de promovare pe noi piețe”, potrivit unui comunicat al Guvernului.
Prin alocaţie financiară nerambursabilă, programul susţine următoarele tipuri de activităţi:
- Participări la târguri şi expoziţii internaţionale, organizate în străinătate, cu stand propriu;
- Participări la misiuni economice organizate în străinătate;
- Crearea identității vizuale a unei firme (marcă, siglă, slogan);
- Realizarea unui site pe Internet/aplicaţie pentru mobil, pentru prezentarea activităţii solicitantului şi a produselor promovate, în limba română şi cel puţin într-o limbă de circulaţie internaţională;
- Participări la cursuri de pregătire, în ţară şi/sau în străinătate, în domeniul tehnicilor de promovare a produselor/serviciilor pe noi pieţe;
- Documentare de piaţă şi alte tipuri de activităţi de promovare şi susţinere a internaţionalizării.
Normele metodologice de aplicare vor fi supuse aprobării Guvernului în termen de maxim 30 zile de la intrarea în vigoare a Ordonanţei de Urgenţă şi vor cuprinde: modalitatea de accesare, sumele alocate fiecarei activităţi, modalitatea de acordare şi decontare a alocaţiei financiare nerambursabile, procedura de implementare a schemei de ajutor de minimis.
Pentru încadrarea în Program, beneficiarul trebuie să îndeplinească cumulativ
condiţiile obişnuite:
- a) este înregistrat conform Legii societăţilor nr. 31/1990, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, Legii nr. 1/2005 privind organizarea şi funcţionarea cooperaţiei, republicată, şi îşi desfăşoară activitatea în România;
- b) se încadrează în categoria întreprinderilor mici şi mijlocii în condiţiile Legii nr.
346/2004, cu modificările şi completările ulterioare, privind stimularea înfiinţării şi dezvoltării întreprinderilor mici şi mijlocii; - c) nu înregistrează debite la bugetul de stat, respectiv la bugetele locale atât pentru sediul social, cât şi pentru toate punctele de lucru, la data depunerii cererii de înscriere. Solicitanţii care au datorii eşalonate, nu sunt eligibili pentru a accesa
Programul. - d) nu a fost subiectul unei decizii de recuperare a unui ajutor de stat sau de minimis sau, în cazul în care a făcut obiectul unei astfel de decizii, aceasta a fost deja executată şi creanţa integral recuperată, cu penalităţile aferente;
- e) nu se află în procedura de executare silită, închidere operațională, dizolvare,
reorganizare judiciară, lichidare, insolvenţă colectivă insolvenţă, faliment sau
suspendare temporară a activităţii şi nu îndeplinesc criteriile prevăzute de lege
pentru a fi supuse unei proceduri de insolvenţă colectivă la cererea creditorilor lor; - f) nu sunt considerați în dificultate în sensul liniilor directoare ale Comisiei Europene;
- g) produsele/serviciile corespund cu profilul acţiunii la care se solicită participarea;
- h) produsele sunt fabricate în România;
- i) nu beneficiază de finanțare de la alți furnizori de minimis pentru acoperirea
aceloraşi categorii de cheltuieli eligibile; - j) nu folosesc ajutorul pentru achiziţionarea de vehicule de transport rutier de mărfuri.
Un răspuns
Daca am infiintat in luna ianuarie un IMM fara a avea angajati , pot beneficia de o suma nerambursabila de la stat?