3 august, 2020

Grupul BRD (BRD) a obţinut un profit net de 414,6 milioane lei în primul semestru din 2020, faţă de 786,9 milioane lei în perioada similară din 2019, în scădere cu 47,2%, potrivit raportului trimis luni Bursei de Valori Bucureşti (BVB).

Banca singură a făcut un profit net de 405 milioane de lei, în scădere cu 49,5% faţă de Semestrul 1 din 2019.

„Având în vedere contextul semnificativ deteriorat, BRD a obţinut o performanţă financiară globală rezilientă şi continuă să se bazeze pe fundamente puternice, cu o rată de adecvare a capitalului solidă, lichiditate confortabilă şi calitate ridicată a activelor. Ultimele luni au amplificat orientarea către serviciile digitale”, a declarat Francois Bloch, directorul general al BRD Groupe Societe Generale, într-un comunuicat al băncii.

Rezultatele în detaliu


BRD a promis să accelereze planul de digitalizare. Gradul de penetrare digitală pe segmentul companiilor a ajuns deja la mai mult de 96% din tranzacții realizate prin canale digitale.

Până acum „avansul numărului de utilizatori activi unici ai serviciilor de internet și mobile banking a urcat cu 19% (în termeni anuali), până la 651 000 la sfârșitul lunii iunie 2020. Volumul de tranzacții prin canalele electronice a crescut cu 32% (în termeni anuali).

Alte date:

  • Venitul net bancar al Grupului BRD a fost de 1.512 milioane lei, în scădere cu 6,0% față de perioada similară a anului trecut, determinată în special de scăderea veniturilor din comisioane și a altor categorii de venituri.
  • Veniturile nete din dobânzi au dovedit reziliență” (-0,3%) şi sunt „rezultatul combinat al scăderii creditelor nou acordate persoanelor fizice (în mod special a creditelor de consum) în contextul restricțiilor”
  • Declinul ratelor de dobândă determinat de criză a contribuit de asemenea: media ratei de dobândă ROBOR la 3 luni a fost de 2,72% în semestrul I 2020 față de 3,20% în semestrul I 2019.
  • Scăderea veniturilor nete din comisioane (-14%) „a fost determinată în principal de schimbările reglementare, (de) volume mai mici și acțiuni comerciale în sprijinul clienților”.
  • Creditele nete ale Grupului BRD, inclusiv creanţele din leasing, s-au majorat cu 1,2% faţă de finalul lunii iunie 2019.
  • Scăderea creditelor retail (-0,4% în dinamică anuală)„a fost determinată de scăderea creditelor de consum (-3,6% în dinamică anuală), cauzată de reducerea abruptă a volumului de credite nou acordate în perioada restricţiilor şi de credite nete cvasi stabile în portofoliul BRD Finance (+0,4% an pe an), dar cu o tendinţă vizibilă de revenire începând cu luna mai, atingând în luna iulie un nivel similar celui anterior crizei”.
  • Finanţarea companiilor a crescut cu 5,4% faţă de finalul lunii iunie 2019, evoluţie susţinută atât de creditele pentru IMM-uri (+7,2% în termeni anuali), cât şi de cele acordate companiilor mari (+4,6% în termeni anuali).
  • Portofoliul de leasing a crescut cu 16,6% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, fiind susţinut de finanţarea vehiculelor comerciale şi a echipamentelor pentru agricultură şi industrie. BRD menţionează că participă activ în programul IMM Invest.
  • Depozitele clienţilor de retail (+8,1% an pe an) au avut un ritm de creştere aproape dublu, ca urmare a intrărilor mai mari de la clienţii persoane fizice (+7,5% în dinamică anuală) şi cu conturi curente în creştere cu 32% în dinamică anuală.
  • Depozitele corporate au scăzut (-1,6% în termeni anuali), determinate de o contracţie de două cifre a depozitelor clienţilor mari companii, influenţate în principal de reducerea conturilor netranzacţionale în euro, ca urmare a unei alegeri asumate de gestiune bilanţieră, în timp ce resursele IMM-urilor au crescut puternic (+18,6% în dinamică anuală).
  • Indicatorul credite nete/depozite a fost de 65,2% la finalul lunii iunie 2020, în scădere cu 2,3 puncte procentuale faţă de finalul lunii iunie 2019.
  • Indicatorul cost/venit la nivelul Grupului BRD a crescut moderat la 52,9%, de la 50,0% în perioada similară a anului trecut.
  • Rata NPL (creditele neperformante conform definiţiei ABE) de 4,0% la finalul lunii iunie 2020 (faţă de 3,8% la finalul lunii iunie 2019) şi un nivel ridicat de acoperire a expunerilor neperformante (grad de acoperire de 74,5% la finalul lunii iunie 2020 faţă de 75,7% la finalul lunii iunie 2019).
  • Costul net al riscului a devenit negativ, atingând 225 de milioane de lei, faţă de o eliberare de provizioane de 144 de milioane de lei în primul semestru al anului 2019, ce reflectă în principal deteriorarea perspectivei economice.

„Având în vedere contextul puternic deteriorat, Grupul BRD a înregistrat o performanţă operaţională rezilientă, profitul operaţional brut atingând 713 milioane lei în primul semestru din 2020, faţă de 805 milioane lei în semestrul I 2019”, spune comu7nicatul BRD.


Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Victoria lui Donald Trump nu e doar cea pentru postul

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: