joi

30 iunie, 2022

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

3 august, 2020

Grupul BRD (BRD) a obţinut un profit net de 414,6 milioane lei în primul semestru din 2020, faţă de 786,9 milioane lei în perioada similară din 2019, în scădere cu 47,2%, potrivit raportului trimis luni Bursei de Valori Bucureşti (BVB).

Banca singură a făcut un profit net de 405 milioane de lei, în scădere cu 49,5% faţă de Semestrul 1 din 2019.

„Având în vedere contextul semnificativ deteriorat, BRD a obţinut o performanţă financiară globală rezilientă şi continuă să se bazeze pe fundamente puternice, cu o rată de adecvare a capitalului solidă, lichiditate confortabilă şi calitate ridicată a activelor. Ultimele luni au amplificat orientarea către serviciile digitale”, a declarat Francois Bloch, directorul general al BRD Groupe Societe Generale, într-un comunuicat al băncii.

Rezultatele în detaliu


BRD a promis să accelereze planul de digitalizare. Gradul de penetrare digitală pe segmentul companiilor a ajuns deja la mai mult de 96% din tranzacții realizate prin canale digitale.

Până acum „avansul numărului de utilizatori activi unici ai serviciilor de internet și mobile banking a urcat cu 19% (în termeni anuali), până la 651 000 la sfârșitul lunii iunie 2020. Volumul de tranzacții prin canalele electronice a crescut cu 32% (în termeni anuali).

Îți mulțumim că citești cursdeguvernare.
Abonează-te la newsletter aici.

Alte date:

  • Venitul net bancar al Grupului BRD a fost de 1.512 milioane lei, în scădere cu 6,0% față de perioada similară a anului trecut, determinată în special de scăderea veniturilor din comisioane și a altor categorii de venituri.
  • Veniturile nete din dobânzi au dovedit reziliență” (-0,3%) şi sunt „rezultatul combinat al scăderii creditelor nou acordate persoanelor fizice (în mod special a creditelor de consum) în contextul restricțiilor”
  • Declinul ratelor de dobândă determinat de criză a contribuit de asemenea: media ratei de dobândă ROBOR la 3 luni a fost de 2,72% în semestrul I 2020 față de 3,20% în semestrul I 2019.
  • Scăderea veniturilor nete din comisioane (-14%) „a fost determinată în principal de schimbările reglementare, (de) volume mai mici și acțiuni comerciale în sprijinul clienților”.
  • Creditele nete ale Grupului BRD, inclusiv creanţele din leasing, s-au majorat cu 1,2% faţă de finalul lunii iunie 2019.
  • Scăderea creditelor retail (-0,4% în dinamică anuală)„a fost determinată de scăderea creditelor de consum (-3,6% în dinamică anuală), cauzată de reducerea abruptă a volumului de credite nou acordate în perioada restricţiilor şi de credite nete cvasi stabile în portofoliul BRD Finance (+0,4% an pe an), dar cu o tendinţă vizibilă de revenire începând cu luna mai, atingând în luna iulie un nivel similar celui anterior crizei”.
  • Finanţarea companiilor a crescut cu 5,4% faţă de finalul lunii iunie 2019, evoluţie susţinută atât de creditele pentru IMM-uri (+7,2% în termeni anuali), cât şi de cele acordate companiilor mari (+4,6% în termeni anuali).
  • Portofoliul de leasing a crescut cu 16,6% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, fiind susţinut de finanţarea vehiculelor comerciale şi a echipamentelor pentru agricultură şi industrie. BRD menţionează că participă activ în programul IMM Invest.
  • Depozitele clienţilor de retail (+8,1% an pe an) au avut un ritm de creştere aproape dublu, ca urmare a intrărilor mai mari de la clienţii persoane fizice (+7,5% în dinamică anuală) şi cu conturi curente în creştere cu 32% în dinamică anuală.
  • Depozitele corporate au scăzut (-1,6% în termeni anuali), determinate de o contracţie de două cifre a depozitelor clienţilor mari companii, influenţate în principal de reducerea conturilor netranzacţionale în euro, ca urmare a unei alegeri asumate de gestiune bilanţieră, în timp ce resursele IMM-urilor au crescut puternic (+18,6% în dinamică anuală).
  • Indicatorul credite nete/depozite a fost de 65,2% la finalul lunii iunie 2020, în scădere cu 2,3 puncte procentuale faţă de finalul lunii iunie 2019.
  • Indicatorul cost/venit la nivelul Grupului BRD a crescut moderat la 52,9%, de la 50,0% în perioada similară a anului trecut.
  • Rata NPL (creditele neperformante conform definiţiei ABE) de 4,0% la finalul lunii iunie 2020 (faţă de 3,8% la finalul lunii iunie 2019) şi un nivel ridicat de acoperire a expunerilor neperformante (grad de acoperire de 74,5% la finalul lunii iunie 2020 faţă de 75,7% la finalul lunii iunie 2019).
  • Costul net al riscului a devenit negativ, atingând 225 de milioane de lei, faţă de o eliberare de provizioane de 144 de milioane de lei în primul semestru al anului 2019, ce reflectă în principal deteriorarea perspectivei economice.

„Având în vedere contextul puternic deteriorat, Grupul BRD a înregistrat o performanţă operaţională rezilientă, profitul operaţional brut atingând 713 milioane lei în primul semestru din 2020, faţă de 805 milioane lei în semestrul I 2019”, spune comu7nicatul BRD.


Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

articole categorie

Citește și:

Consumatorii români aveau, la nivelul anului 2021, o paritate a puterii de cumpărare de 55,5% din media europeană, procent identic cu cel din 2020, cel mai redus de...

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: