Google a anunțat miercuri că va limita treptat cantitățile de date ce vor putea fi partajate pe telefoanele Android, scrie Reuters citată de Hotnews.
„Scopul nostru cu acest nou sistem este să dezvoltăm soluții de publicitate eficiente și care să îmbunătățească confidențialitatea, utilizatorii știind că informațiile lor sunt protejate”, spune Google, menționând că această inițiativă va fi aplicată în câțiva ani.
Anthony Chavez, vicepreședinte la divizia Android, a declarat într-un interviu înainte de anunț că este prea devreme pentru a evalua potențialul impact al schimbărilor Google, care sunt menite să limiteze partajarea datelor între aplicații și cu terțe părți. Dar a subliniat că scopul companiei a fost să găsească o opțiune de confidențialitate pentru utilizatori, permițând totodată dezvoltatorilor să continue să obțină venituri din publicitate.
Anunțul Google vine după modificările anunțate de Apple încă din primăvara lui 2021, care au avut un impact profund asupra companiilor tech care și-au construit afaceri pe așa-numita publicitate direcționată (targeted advertising).
Utilizatorii Apple au posibilitatea de a alege să blocheze aplicațiile care le urmăresc activitatea online pentru reclame, ceea ce îngreunează activitatea agenților de publicitate care se bazează pe date pentru a dezvolta noi produse și a-și cunoaște piața.
Diferența de abordare dintre Apple și Google se explică și prin modul în care fiecare companie își câștigă cea mai mare parte a veniturilor. În timp ce Apple generează cea mai mare parte a veniturilor din vânzarea de dispozitive, Google își câștigă banii în mare parte din vânzarea de publicitate digitală.
Google a promis însă că aceste schimbări nu vor veni brusc, iar tehnologia de tracking din prezent (Google AdID), folosită de agențiile de publicitate, va rămâne în vigoare până în 2024.