GFR, firma lui Gruia Stoica, devine lider de piață. Cu de 3 ori mai puțini angajați, a depășit cifra de afaceri a CFR Marfă - CursDeGuvernare.ro
luni

29 noiembrie, 2021

GFR, firma lui Gruia Stoica, devine lider de piață. Cu de 3 ori mai puțini angajați, a depășit cifra de afaceri a CFR Marfă

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

5 iulie, 2017

GFR, firma lui Gruia Stoica, a ajuns lider al pieţei de transport feroviar, raportat la cifra de afaceri, scrie postul Digi24, după ce anul trecut a depășit compania națională.

Societatea celui care a dorit să cumpere pachetul majoritar al CFR Marfă a preluat această poziție pentru că a avut, în 2016, o pierdere mai mică decât a companiei naționale de transport feroviar.

 CFR Marfă (6.200 de angajaţi, conform datelor MInisterului de Finanțe) a finalizat anul trecut cu o cifră de afaceri de 678 mia avut anul trecut afaceri de 678 de milioane de lei, cu 12 puncte procentuale sub cele realizate în 2015. De cealaltă parte, pierderile GFR au fost de doar 3%, cifra de afaceri fiind astfel de 710 milioane de lei.

Important de menționat este că CFR a ajuns la datorii ce se apropie de 200 de milioane de lei, spre deosebire de GFR, care a încheiat anul 2016 cu un profit raportat de 2 milioane de lei.

Toate aceste rezultate au fost obținute de GFR în condițiile în care are de trei ori mai puțini angajați decât CFR Marfă.

Reamintim că Gruia Stoica a fost trimis în judecată anul trecut de către procurorii DNA, fiind acuzat că i-ar fi dat avocatului Doru Boștină trei milioane de euro, pentru a afla prețul cerut de CFR Marfă la licitația pentru transportarea cărbunelui, organizată de Complexul Energetic Oltenia (CEO).

Omul de afaceri a primit o pedeapsă de doi ani și șase luni cu suspendare, iar avocatul Boștină – un an cu suspendare.

GFR și-a început activitatea în domeniu prin închierea de cale ferată de la CFR SA.

Manageri de la CFR Marfă, acuzați au vândut vagoane la preț de fier vechi

Conducerea CFR Marfă este acuzată într-un dosar instrumentat recent al DIICOT că a provocat companiei un prejudiciu de 6,3 milioane de euro vânzând la fier vechi  2.450 de vagoane de tren de marfă, la preţ subevaluat.

În luna mai, investigatorii au efectuat percheziții la 63 de adrese ale unor persoane juridice și fizice din București și din județele Timiș, Caraș-Severin, Hunedoara, Prahova, Mehedinți, Călărași, Arad, Teleorman, Dâmbovița.

Potrivit DIICOT, întreaga conducere executivă a Societăţii Naţionale de Transport Feroviar de Marfă ”CFR MARFĂ” S.A, inclusiv fostul director general Mihuţ Crăciun, este implicată în gruparea infracţională vizată.


Mai precis, ei au constituit primul nivel al grupului infracțional organizat acuzat în dosar.

Al doilea palier a fost reprezentat de către funcționari din  cadrul sucursalelor CFR Marfă din Timișoara, Brașov, Iași, Galați, Craiova, Cluj, Constanța, iar al al treilea palier al grupului infracțional organizat a fost constituit din reprezentanții firmei de colectare, beneficiara contractului (SC Remat SA Călărași).

Îți mulțumim că citești cursdeguvernare.
Abonează-te la newsletter aici.

Grupul infracțional organizat era format din 40 de persoane (având acum calitatea de suspecți în dosar) și era specializat în săvârşirea infracţiunilor de delapidare cu consecințe deosebit de grave, fals intelectual şi uz de fals.

Cele 2450 de vagoane supuse casării însumează cantitățile de 35.002,12 tone de oțel și 16.584,50 tone de fier vechi greu, cantități care au fost menționate în documentele încheiate ca fier vechi, iar prejudiciul  este în sumă de  6.313.748,52 euro.


Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

A apărut nr. 88 al revistei (exclusiv print) CRONICILE Curs de Guvernare: Din cele 192 de pagini, 22 sunt alocate unei serii de analize care focalizează pe marea problemă...

rrr