marți

28 iunie, 2022

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

14 februarie, 2017

Piaţa bunurilor de folosinţă îndelungată din România a crescut cu 9 % în 2016, până la 2,55 miliarde de euro, în România. „Acest nivel este comparabil cu cel înregistrat în anul de boom economic 2007”, potrivit unui comunicat al firmei de cercetare de piaţă GFK Temax.

La „electrocasnice mari”, piața și-a încetinit ritmul de creștere în T4 2016, dar întreg anul „2016 s-a încheiat cu o creştere de două cifre, toate categoriile aflându-se în trend pozitiv. Majoritatea categoriilor au suferit eroziuni de preţ în 2016, cu toate că a crescut interesul consumatorilor pentru produse cu specificaţii superioare”, spune studiul GFK Temax.

La electrocasnice mici, campania Black Friday a generat vânzări mai mari pentru toate categoriile de produse, cu impact considerabil pentru aspiratoare şi aparate pentru prepararea băuturilor calde.


Pe de altă parte, „camerele web şi mouse-urile au fost singurele categorii IT care au înregistrat evoluţii pozitive. Tabletele au scăzut cel mai mult, urmate de sistemele de tip desktop şi laptopuri”, spune comunicatul citat.

Îți mulțumim că citești cursdeguvernare.
Abonează-te la newsletter aici.

S-a înregistrat o creștere semnificativă pe segmentul de telefoane cu ecrane mari. Segmentul de căști cu microfon a continuat să aibă rate de creștere de două cifre, ceea ce a contribuit la evoluția întregii categorii Telecom. Rata de creștere pentru telefoanele inteligente a încetinit în T4.

Imprimantele dotate cu sisteme CISS au înregistrat creșteri de două cifre, având un impact pozitiv asupra pieței de echipamente de birou. A crescut cererea pentru cartușele laser și cele cu cerneală. Interesul consumatorilor pentru imprimante a scăzut constant, ajungând la un minus de două cifre în T4.


Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

articole categorie

Citește și:

Consumatorii români aveau, la nivelul anului 2021, o paritate a puterii de cumpărare de 55,5% din media europeană, procent identic cu cel din 2020, cel mai redus de...

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: