4 octombrie, 2024

Germania va vota vineri împotriva introducerii tarifelor Uniunii Europene pentru vehiculele electrice din China, au declarat joi pentru Reuters persoane apropiate acestei chestiuni citate de Reuters. Spania cere și ea găsirea unui compromis și continuarea negocierilor. De asemenea, Ungaria și-a anunțat opțiunea pentru respingerea unui „război rece economic” cu Beijingul, dar premierul Viktor Orban nu a spus în ultimul său interviu cum va vota exact.

Tarifele vamale provizorii care se aplică din 5 iulie celor mai mari trei producători chinezi de EV-uri sunt de 17,4% pentru automobilele BYD, de 19,9% pentru automobilele Geely şi de 37,6% pentru automobilele SAIC. Vineri, statele membre UE vor vota pentru impunerea tarifelor timp de cinci ani.

Surse apropiate situaţiei au declarat miercuri că Franţa, Grecia, Italia şi Polonia, reprezentând 39% din populația UE, vor vota vineri în favoarea unor tarife de până la 45% la importurile de vehicule electrice fabricate în China, suficient pentru a promova măsurile comerciale cele mai importante ale Uniunii Europene, riscând potenţiale represalii din partea Beijingului.


Comisia Europeană, care desfăşoară o investigaţie anti-subvenţii referitoare la vehiculele electrice fabricate în China, şi-a prezentat propunerea de tarife finale celor 27 de state membre ale UE pentru un vot aşteptat vineri.

Sprijinul reprezintă un impuls semnificativ pentru Bruxelles, deoarece urmăreşte unul dintre cele mai ample cazuri comerciale din toate timpurile.

Conform regulilor UE, Comisia poate impune tarifele pentru următorii cinci ani, cu excepţia cazului în care o majoritate calificată din 15 ţări UE, reprezentând 65% din populaţia UE, votează împotriva planului.

Companiile germane au realizat în China o treime din vânzările lor, anul trecut

Producătorii germani de automobile, care au realizat o treime din vânzările lor anul trecut în China, se opun tarifelor. Aceștia sunt îngrijorați de măsurile de retorsiune și se tem de un conflict comercial cu al doilea cel mai important partener comercial al țării.


IG Metall, puternicul sindicat german, și reprezentanții angajaților principalilor producători auto din țară au declarat joi într-o declarație că Germania ar trebui să voteze împotriva tarifelor.

„Spunem fără echivoc: tarifele sunt abordarea greșită, deoarece nu vor îmbunătăți competitivitatea industriei europene a automobilelor”, au afirmat aceștia într-o declarație comună.

Și Spania cere un compromis și continuarea discuțiilor

Uniunea Europeană ar trebui să caute un compromis şi un rezultat negociat cu Beijingul, susţin și oficialii din Spania, înaintea votului crucial de vineri.

În loc să impună taxe, UE „ar trebui să menţină deschise negocierile … dincolo de data votului” pentru a ajunge la un acord privind preţurile şi relocarea producţiei de baterii în blocul comunitar, se arată într-o scrisoare a ministrului spaniol al Economiei, Carlos Cuerpo, adresată vicepreşedintelui Comisiei Europene, Valdis Dombrovskis, şi consultată de Reuters.

„Sunt multe în joc pentru industria noastră internă. Trebuie să găsim un echilibru, tehnic şi politic, pentru a ne asigura că ne apărăm interesele industriale şi evităm o confruntare pe scară largă cu jucători strategici, cum e China”, susţine Cuerpo, atrăgând atenţia că Spania este al doilea mare producător auto din UE.

Premierul Pedro Sanchez a declarat luna trecută, în timpul vizitei în China, că UE ar trebui să-şi reconsidere poziţia privind taxele şi a cerut Bruxelles-ului şi Beijingului să evite un război comercial.

Viktor Orban avertizează UE că se îndreaptă către un „război rece economic” cu China

La rândul său, premierul maghiar Viktor Orban a avertizat vineri că UE se îndreaptă către un „război rece economic” cu China.

„Ceea ce ei ne obligă să facem acum, sau ceea ce UE vrea să facem, este un război rece economic”, a declarat Orban într-un interviu la postul de radio public, referindu-se la tarifele propuse de UE pentru China.

Orban, vârful de lance al unui demers în Europa Centrală pentru a aduce fabrici chineze pentru producţia de maşini electrice şi baterii în Ungaria, a declarat că ţara sa vrea să continue comerţul cu ambele părţi.

El a adăugat că produsele fabricate în UE vor fi din ce în ce mai greu de vândut dacă economia mondială este împărţită în două blocuri şi că nu este clar dacă Ungaria îşi poate urma cu succes strategia de „neutralitate economică”.

****

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: