Miniștrii Comerțului din UE nu vor mai vota săptămâna viitoare pentru a impune taxe asupra vehiculelor electrice fabricate în China, au declarat trei diplomați UE pentru Politico, punctul fiind eliminat de pe ordinea de zi a unei reuniuni din 25 septembrie a Comitetului pentru instrumente de apărare comercială a blocului.
(Citește și: ”Taxele UE pe importurile auto electrice din China se aplică din 5 iulie – Consiliul va vota dacă le menține pe termen lung”)
Pentru ca votul să poată fi dat, Comisia Europeană trebuie mai întâi să împărtășească în mod oficial guvernelor naționale concluziile definitive ale investigației sale anti-subvenții , ceea ce nu s-a întâmplat.
„Au scos-o de pe ordinea de zi, dar nu au spus nimic de ce”, a spus unul dintre diplomați. Nu este clar în acest moment dacă întâlnirea din 25 septembrie va avea mai avea loc.
Misiune anti-taxe la Bruxelles a ministrului Comerțului din China
Vestea amânării acestui vot apare în contextul în care Ministrul chinez al Comerțului, Wang Wentao (foto), se află la Bruxelles miercuri și joi. El se va întâlni cu șeful comercial al blocului, Valdis Dombrovskis, în căutarea unui compromis care ar putea evita aceste taxe.
Taxele, provizorii, decise de UE variază de la 7,8% la 35,3% și sunt menite să anuleze subvențiile pe care guvernul chinez le-a oferit producătorilor săi de vehicule electrice.
Dacă acest lucru nu funcționează, Beijingul speră să convingă suficiente țări să voteze împotriva confirmării obligațiilor în Comitetul instrumentelor de apărare comercială, astfel încât să fie declanșată o procedură de recurs.
Comitetul se reunește periodic pentru a-și exprima opinia cu privire la aspectele antidumping și antisubvenții pe care le investighează Comisia.
Măsurile decise de Comisie sunt rareori respinse în comitetul TDI, iar Comisia nu a fost niciodată învinsă într-un recurs – blocarea taxele se poate realiza cu majoritate calificată (15 țări reprezentând 65% din populația blocului).
(Citiți și: ”Raport al Comisiei: cele 18 facilități acordate de Beijing producătorilor săi de mașini electrice. Taxele diferențiate impuse de UE”)
***