Guvernul german a introdus joi o controversată taxa de autostradă. Până acum o astfel de taxă era impusă doar camioanelor. Astfel, şoferii vor fi obligaţi să plătească până la 130 de euro pe an pentru folosirea sistemului de autostrăzi german, informează Reuters.
Controversa vine din faptul că, practic, şoferii străini vor plăti această taxă, deoarece, aşa cum susţine ministrul Transporturilor german susţine că taxa nu va duce la costuri ridicate pentru şoferii germani, care pot evita plata taxei pentru că achită oricum impozitul pe automobil.
Decizia intervine după câteva luni de dezbateri intense între CDU şi CSU, care a rezultat cu decizia de a pune taxe pentru toate tipurile de drumuri.
Banii colectaţi din această taxă sunt dedicaţi întreţinerii infrastructurii de transport din Germania, folosită de milioane de autovehicule străine. Totuşi, o astfel de măsură este discriminatorie pentru soferii străini şi ar putea duce la acţiune în instanţă intentată de Comisia Europeană.
Decizia intervine după câteva luni de dezbateri intense între CDU şi CSU, care a rezultat cu decizia de a pune taxe pentru toate tipurile de drumuri. Ministrul Transporturilor german susţine că taxa nu va duce la costuri ridicate pentru şoferii germani, care pot evita plata taxei pentru că achită oricum impozitul pe automobil.
Însă ministrul crede că această taxă nu discriminează şoferii străini. „Este o taxă corectă şi justă”, a argumentat oficialul german, arătând că Germania este dispusă să lupte în instanţă cu Comisia Europeană.
Taxa va fi introdusă din 2016, iar şoferii vor trebui să o plătească prin inregistrarea numărului lor de înmatriculare pe internet. Străinii pot să o plătească şi la benzinării.
Taxa va fi în funcţie de capacitatea cilindrică a autovehicolului şi gradul de poluare a motorului, iar nivelul maxim este de 130 de euro pe an. Şoferii străini pot plăti 10 euro pentru o perioadă de 10 zile sau 22 de euro pentru două luni.
Ministrul se aşteaptă la venituri de 3,7 miliarde de euro. Acesta vrea ca şoferii străini să plătească taxă de autostradă deoarece crede că este incorect ca străinii să călătorească gratis prin Germania, în timp ce germanii trebuie să plătească taxe în ţările vecine, Austria, Franţa şi Elveţia.
Germania a introdus un sistem de taxa pentru camioane, iar sistemul prin satelit poate determina cât este nivelul acesteia, în funcţia de kilometri parcurşi în Germania.