11 decembrie, 2018

Ford a început negocierile cu reprezentanţii angajaţilor la fabrica din Saarlouis (Germania) privind concedierile consecutive deciziei de a renunţa la fabricarea modelului Ford C-Max.

„Putem confirma că am început discuţii oficiale cu consiliul angajaţilor cu scopul de a încheia producerea C-Max/Grand C-Max la Saarlouis. Pe măsură ce continuăm să ajustăm producţia la cerere, consultărilor vor include şi ajustările necesare ale forţei de muncă de la Saarlouis”, spune un comunicat Ford, citat de Reuters.

Pe de altă parte, Ford face angajări în România. Luna trecută oficialii companiei au discutat cu primarii din 30 de localităţi din judeţul Dolj pentru a stimula atragerea celor 1.700 de noi angajați, necesari la creşterea producției modelului SUV EcoSport.

(Citiţi şi: Ford caută 1.700 de angajați pentru producția modelului SUV EcoSport)


În Germania, la Saarlouis lucrează peste 6.190 de angajaţi, dar vânzările sunt în scădere iar reglementările mai dure privind emisiile vor necesita investiţii costisitoare.

În cele 24 de unități de producție din Europa Ford are circa 54.000 de angajați și anunţase deja de vineri începerea restructurării afacerii sale din Europa.

Ford a înregistrat pierderi de 245 milioande de euro în fabricile sale europene și a numit noi şefi în Germania şi Marea Britanie. Obiectivul Ford este să ajungă la o marjă de profit de 6%.

Cea mai semnificativă parte a procesului de restructurare globală va avea loc în 2019 şi 2020, va costa circa 11 miliarde de doari, iar producția din Europa se va concentra pe producerea de SUV-uri şi vehicule comerciale, care sunt profitabile.


Ford ar urma să concedieze circa 25.000 angajați în toată lumea, potrivit analiştilor de la Morgan Stanley, cifră neconfirmată de companie, care însă a acceptat că partea cea mai mare a restructurării va fi în afara Americii de Nord.

(Citiţi şi: Ford Motor își restructurează afacerea din Europa – este posibilă închiderea unor fabrici)

Pe de altă parte, compania se va baza mai mult pe parteneriate pentru a reduce costurile. Deja Ford discută cu Volkswagen şi are un parteneriat pe termen lung cu grupul francez PSA pentru a produce motoare împreună.

Ford Motor are aproximativ 200.000 de angajaţi şi 67 de fabrici în întreaga lume. Al doilea mare producător auto din SUA, Ford, este prezent şi pe piaţa din România.

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Victoria lui Donald Trump nu e doar cea pentru postul

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: