Ford a demarat oficial producţia SUV-ului EcoSport la fabrica din Craiova, urcând totalul investiţiilor în România la circa 1,2 miliarde de euro, de la preluarea fabricii în 2008.
Personalul angajat creşte cu aproape 1.700 de oameni până la 4.300 de oameni până la sfârşitul anului, depășind prima dată când numărul de salariaţi de la preluare.
Uzina Ford de la Craiova va fi singurul furnizor pentru noul model EcoSport în Europa.
Ford a produs până acum, la Croiva, modelul B-Max, „una dintre cele mai complexe masini din lume”, potrivit lui John Oldham, preşedintele Ford România, și, până în 2012, modelul Transit Connect. Ford va continua să producă la Craiova motorul de 1,0 litri Ecoboost, care echipează una din cinci mașini Ford din Europa, și promite să mai lanseze un model.
Cifra de afaceri a Ford România se află în relativă stagnare de patru ani, anul trecut înregistrând o scădere de 1% până la 3,71 mld. lei, în 2016. Profitul net a fost de 29 mil. lei (6,5 mil. euro), după pierderi de 81 de milioane de lei, potrivit datelor Ministerului de Finanțe.
Ford România a mai raportat profit net în alți doi ani din 2008 încoace, în 2013 (peste 68,8 mil. lei, cel mai bun an, când cifra de afaceri a trecut pentru prima dată de un miliard de euro) și în 2014 (peste 25,3 mil. lei).
Ford a preluat fabrica de la Craiova pentru 57 de milioane de euro, când estima investiţii de 675 milioane de euro. În septembrie 2009, avea să producă primul Ford Transit Connect, la 74 de ani după ce compania americană ansambla primul său atutomobil în România în fabrica aflată pe locaţia Automatica Bucureşti.
Concurență pentru Duster
Modelul EcoSport SUV-ul de clasă B este concurent direct cu Dacia Duster, produs de Renault la Automobile Dacia , dar şi cu alte mărci, printre care Renault Captur, Peugeot 2008, Opel Mokka X, Nissan Juke, SEAT Arona, Volkswagen T-Roc, Hyundai Kona şi Kia Stonic.
Francezii de la Renault au obținut anul trecut la Automobile Dacia un profit de peste 456,5 milioane de lei din afaceri de peste 20,7 miliarde de lei.
Exportul Dacia acoperă circa 90% din producţia Automobile Dacia, care asigură peste 7% din totalul exporturilor româneşti (FOB).
La fabrica de la Mioveni au fost produse de la începutul anului, Dacia a fabricat în România 231.558 de autovehicule, din care Dacia Duster – 143.487 unități, Sandero – 32.988 unități, Logan MCV, 29.424 unități, și Logan, 25.659 unități. La acestea se adaugă 33.560 SKD-uri.