sâmbătă

2 iulie, 2022

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

6 decembrie, 2019

Operatorii aerieni români au a treia cea mai bătrână flotă comercială din Uniunea Europeană România, cu 39% din avioane mai vechi de 20 de ani, potrivit datelor din 2017 publicate vineri de Eurostat.

În clasamentul bătrâneţii, flota comercială aeriană a României urmează Bulgariei (cu o proporţie de 44% de avioane mai vechi de 20 de ani), Ciprului (40%) şi este urmată de Danemarca (35%).

Doar 6 % din avioanele comerciale ale operatorilor români erau în exploatare de mai puţin de 5 ani. Doar alte 8 state UE au mai puţin de 10% din avioane mai tinere de 5 ani: Grecia (sub 10%), Cehia, Estonia şi Italia (7%), Slovenia (5%), Bulgaria, Lithuania și Slovacia (4%).


 

Ungaria are 49% din avioanele comerciale mai tinere de 5 ani, Malta 42%, urmate de Luxemburg (31%), Finlanda (30%), Irlanda şi Spania (27%), Olanda (25%) şi Marea Britanie (23%).

„Henri Coandă” – locul 34 în clasamentul celor mai folosite aeroporturi din UE

Un număr de 13,819 milioane de pasageri au tranzitat, în 2018, aeroportul Henri Coandă din Bucureşti, în creştere cu 7,9% comparativ cu 2017, ceea ce îl plasează pe locul 34 în clasamentul celor mai aglomerate aeroporturi din UE, în creştere faţă de locul 37 în 2017, potrivit datelor Eurostat, citate de Agerpres.


În cazul primelor 30 de aeroporturi din UE, cele mai mari ritmuri de creştere a numărului de pasageri au fost înregistrat de:

  • aeroportul internaţional Liszt Ferenc din Budapesta (avans de 14% până la 14,801 milioane pasageri),
  • aeroportul internaţional din Varşovia (13% până la 17,772 milioane pasageri)
  • aeroporturile din Atena, Viena şi Helsinki (toate cu o creştere de 11%),
  • aeroportul din Milano (10%)
  • aeroporturile din Praga, Lisabona şi Madrid (toate cu o creştere de 9%).

Aeroportul londonez Heathrow a rămas şi în 2018 cel mai aglomerat aeroport din Uniunea Europeană cu 80 de milioane de pasageri, în creştere uşoară cu 3% comparativ cu 2017.

Urmează aeroportul Charles de Gaulle din Paris cu 72 de milioane de pasageri (creştere de 4%), aeroportul Schiphol din Amsterdam cu 71 de milioane de pasageri (creştere de 4%), aeroportul din Frankfurt cu 69 de milioane de pasageri (creştere de 8%) şi aeroportul Barajas din Madrid cu 56 milioane pasageri (creştere de 9%).

La nivelul Uniunii Europene, numărul de pasageri aerieni transportaţi în 2018 a atins un nivel record de 1,1 miliarde pasageri, cu aproape 63 de milioane (6%) mai mult decât în 2017 şi cu 43% mai mult decât cei 776 milioane pasageri transportaţi în anul 2010.

Îți mulțumim că citești cursdeguvernare.
Abonează-te la newsletter aici.

Conform datelor Eurostat, un număr de 19,317 milioane de pasageri au călătorit cu avionul în România în anul 2018, în creştere cu 7,7% comparativ cu 2017. Din numărul total, doar 1,420 milioane pasageri au călătorit în interiorul ţării, în timp ce marea majoritate (15,191 milioane) este reprezentată de pasagerii care au călătorit în UE.

În rândul statelor membre, cele mai mari creşteri procentuale ale numărului pasagerilor aerieni comparativ cu 2017 au fost înregistrate în Lituania (19%), Letonia, Polonia şi Slovacia (toate cu 16%), Estonia şi Ungaria (ambele cu 14%), Malta (13%), Luxemburg (12%) şi Finlanda (11%).

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

articole categorie

Citește și:

Consumatorii români aveau, la nivelul anului 2021, o paritate a puterii de cumpărare de 55,5% din media europeană, procent identic cu cel din 2020, cel mai redus de...

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: