4 noiembrie, 2018

Finalizarea celor 22 de kilometri ai lotului 4 al Autostrăzii Lugoj-Deva ar putea fi amânată din cauza unei alunecări de teren.

Vineri, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a publicat câteva fotografii cu stadiul lucrărilor. Anul acesta au fost deschişi circulaţiei 38,6 kilometri de autostradă.

„Imagini de pe Lotul 4 al autostrăzii A1 Lugoj – Deva. Antreprenorul s-a concentrat pe joncțiunea lotului cu autostrada Deva – Orăștie și pe realizarea zidurilor de sprijin la versantul Șoimuș”, au transmis reprezentanţii CNAIR.


Alunecarea de teren s-a produs la jumătatea lunii octombrie. Asociaţia Pro Infrastructură avertizează că deşi lucrările erau destul de avansate pe acest tronson, incidentul „ar putea produce întârzieri nedorite”.

În octombrie, gradul de realizare a lucrărilor pe lotul 4 al Autostrăzii Lugoj-Deva era de 92%, faţă de 90,6% cu o lună înaninte, potrivit datelor CNAIR. Contractul este realizat de asocierea dintre Tehnostrade şi Spedition UMB. Termenul iniţial de finalizare a lucrărilor era mai 2016, acesta fiind amânat pe ultimul trimestru al acestui an.


Valoarea contractul este de 419 milioane de lei.

O altă autostradă a cărui viitor este incert este cea care ar urma să lege Moldova de Vest, A8 Iaşi-Târgu Mureş.

Recent, un oficial al Ministerului Transporturilor a precizat că executivul nu îşi doreşte demararea acestui proiect, deoarece ar fi prea scump.

„Vorbim de o secțiune de autostradă între Târgu Mureș, Iași și Ungheni, la granția cu Republica Moldova, estimată la aproximativ 9 miliarde de euro, din care grosul, aproape 7 miliarde de euro, este în zona muntoasă, între Târgu Mureș și Târgu Neamț. Proiectul este prins în portofoliul extins al POIM. Într-adevăr studiul de fezabilitate poate fi finanțat și ministerul poate depune o cerere de finanțare pentru revizuirea SF-ului, să fie foarte solid, cu studiile tehnice, de trafic, economice. Totuși, când vorbim de 7 miliarde de euro, nici măcar o nouă perioadă de programare nu ar fi suficientă să acopere legătura Târgu Mureș – Târgu Neamț”, a spus Cătălin Costache, Director General la Direcția Generală Organismul Intermediar – Direcția Accesare Fonduri din cadrul Ministerului Transporturilor.

Nu este clar de unde are Cătălin Costache estimarea de cost anunțată. În documentul oficial, Master Planul General de Transport, estimarea de cost a autostrăzii A8 este de 4 miliarde euro.

Pentru A8 a fost realizat un studiu de fezabilitate, însă acesta a expirat între timp.

Anul acesta au fost deschişi circulaţiei 29 de kilometri ai loturilor 3 şi 4 din Autostrada Sebeş – Turda (A10) şi 9,6 kilometri ai tronsonului Gilău – Nădăşelu (A3). Şeful CNAIR a anunţat la începutul anului deschiderea a 100 de kilometri de drum de mare viteză. România are în prezent circa 780 de kilometri de autostradă.

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Victoria lui Donald Trump nu e doar cea pentru postul

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: