La obiect

Modificări la schemele de ajutor de stat pentru companii: guvernul relaxează condițiile pentru a lărgi baza de aplicabilitate

Ministerul Finanțelor Publice modifică schemele de ajutor de stat 807/2014 și 332/2014, în urma consultării cu mediul privat, reiese dintr-un proiect de hotărâre publicat miercuri.… Mai mult

11.09.2019

Chestiunea

Cum faci să crești salariile în an electoral: ghidul polonez

Polonia e în plină campanie electorală, iar guvernul polonez se pregătește pentru o schimbare de paradigmă, premierul Meteusz Morawiecki anunțând ”sfârșitul erei forței de muncă… Mai mult

11.09.2019

La obiect

Optimizare fiscală mondială: Luxemburg și Olanda se află pe traseele a 7 trilioane de dolari de false investiții străine directe – studiu FMI

Falsele investiții străine directe (ISD) din lume se ridică la circa 15 trilioane de dolari, iar dintre acestea aproape jumătate doar trec, de fapt, prin… Mai mult

11.09.2019

Evenimentul

Comisia von der Leyen vs. Comisia Juncker: Schimbare de echilibru în Europa

Președintele-ales al Comisiei Europene a anunțat marți noua structură a executivului european. României i-a fost atribuit, prin viitorul comisar Rovana Plumb, portofoliul de la Transporturi.… Mai mult

10.09.2019

Cronicile

Finalizarea lotului 4 al Autostrăzii Lugoj-Deva ar putea fi întârziată de alunecarea de teren din octombrie

de Vladimir Ionescu , 4.11.2018

Finalizarea celor 22 de kilometri ai lotului 4 al Autostrăzii Lugoj-Deva ar putea fi amânată din cauza unei alunecări de teren.

Vineri, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a publicat câteva fotografii cu stadiul lucrărilor. Anul acesta au fost deschişi circulaţiei 38,6 kilometri de autostradă.

“Imagini de pe Lotul 4 al autostrăzii A1 Lugoj – Deva. Antreprenorul s-a concentrat pe joncțiunea lotului cu autostrada Deva – Orăștie și pe realizarea zidurilor de sprijin la versantul Șoimuș”, au transmis reprezentanţii CNAIR.

Alunecarea de teren s-a produs la jumătatea lunii octombrie. Asociaţia Pro Infrastructură avertizează că deşi lucrările erau destul de avansate pe acest tronson, incidentul “ar putea produce întârzieri nedorite”.

În octombrie, gradul de realizare a lucrărilor pe lotul 4 al Autostrăzii Lugoj-Deva era de 92%, faţă de 90,6% cu o lună înaninte, potrivit datelor CNAIR. Contractul este realizat de asocierea dintre Tehnostrade şi Spedition UMB. Termenul iniţial de finalizare a lucrărilor era mai 2016, acesta fiind amânat pe ultimul trimestru al acestui an.

Valoarea contractul este de 419 milioane de lei.

O altă autostradă a cărui viitor este incert este cea care ar urma să lege Moldova de Vest, A8 Iaşi-Târgu Mureş.

Recent, un oficial al Ministerului Transporturilor a precizat că executivul nu îşi doreşte demararea acestui proiect, deoarece ar fi prea scump.

„Vorbim de o secțiune de autostradă între Târgu Mureș, Iași și Ungheni, la granția cu Republica Moldova, estimată la aproximativ 9 miliarde de euro, din care grosul, aproape 7 miliarde de euro, este în zona muntoasă, între Târgu Mureș și Târgu Neamț. Proiectul este prins în portofoliul extins al POIM. Într-adevăr studiul de fezabilitate poate fi finanțat și ministerul poate depune o cerere de finanțare pentru revizuirea SF-ului, să fie foarte solid, cu studiile tehnice, de trafic, economice. Totuși, când vorbim de 7 miliarde de euro, nici măcar o nouă perioadă de programare nu ar fi suficientă să acopere legătura Târgu Mureș – Târgu Neamț”, a spus Cătălin Costache, Director General la Direcția Generală Organismul Intermediar – Direcția Accesare Fonduri din cadrul Ministerului Transporturilor.

Nu este clar de unde are Cătălin Costache estimarea de cost anunțată. În documentul oficial, Master Planul General de Transport, estimarea de cost a autostrăzii A8 este de 4 miliarde euro.

Pentru A8 a fost realizat un studiu de fezabilitate, însă acesta a expirat între timp.

Anul acesta au fost deschişi circulaţiei 29 de kilometri ai loturilor 3 şi 4 din Autostrada Sebeş – Turda (A10) şi 9,6 kilometri ai tronsonului Gilău – Nădăşelu (A3). Şeful CNAIR a anunţat la începutul anului deschiderea a 100 de kilometri de drum de mare viteză. România are în prezent circa 780 de kilometri de autostradă.

Mergeți în homepage ›

Publicat la data de 4.11.2018

Lăsați un comentariu


Europa

Ecuația politico-militară a Occidentului mai câștigă niște necunoscute. Emanciparea strategică a aliaților SUA

Octavian Manea

Textul de mai jos este un scurt rezumat al unei analize apărute în nr. 97 al ”CRONICILOR Curs de Guvernare”, la secțiunea ”Cronicile altora ”.… Mai mult

Stiri

Petrov / Traian Băsescu a fost colaborator al Securității – verdict al Curții de Apel București

Razvan Diaconu

Magistraţii Curţii de Apel Bucureşti au constatat, vineri, că fostul preşedinte al României, Traian Băsescu, a fost colaborator al Securităţii. Decizia nu este definitivă, Traian… Mai mult

Stiri

Premierul își pregătește vizita în SUA – Proiect de modificare a Legii offshore în favoarea investitorilor

Adrian N Ionescu

Chiar înaintea plecării premierului Viorica Dăncilă în SUA, Ministerul Energiei a pus în dezbatere publică un proiect de lege care ar fi menit să facă… Mai mult

Stiri

Klaus Iohannis intră oficial în cursa pentru obținerea unui al doilea mandat de președinte

Razvan Diaconu

Președintele Klaus Iohannis și-a depus vineri candidatura pentru al doilea mandat la Cotroceni, având 2,2 milioane de semnături de susținere. Klaus Iohannis este al patrulea… Mai mult

Stiri

Dan Barna și-a depus candidatura pentru alegerile prezidențiale

Vladimir Ionescu

Dan Barna și-a depus, vineri, la Biroul Electoral Central, candidatura pentru alegerile prezidențiale. Alianța a depus în susținerea candidaturii aproape 400.000 de semnături. Candidatul Alianței… Mai mult

Europa

Germania pregătește un summit UE – China, cu participarea liderilor UE 27

Iulian Soare

Ambasadorul Germaniei pe lângă UE, Michael Clauß, și-a informat colegii din COREPER, în marja reuniunii de joi în care s-a decis susținerea Laurei Kodruța Koveși… Mai mult

Stiri

RAFO Onești este, oficial, în faliment

Adrian N Ionescu

Tribunalul Bacău a pronunțat falimentul rafinăriei RAFO Onești, după ce compania care își manifestase intenția de a cumpăra platforma industrială a renunțat. „Falimentul RAFO survine… Mai mult