marți

26 martie, 2024

12 iunie, 2019

Producătorul român de cosmetice, Farmec, a lansat, miercuri, sistemul de franciză pentru magazinele Gerovital. Potențialii francizați au nevoie de un buget de circa 50.000 de euro, din care mai mult de jumătate va fi alocat amenajării magazinului. Investiția ar trebui să fie amortizată în câteva luni, spun reprezentanții companiei.

Farmec a vândut până acum o franciză, în orașul Bacău. Compania are 20 de magazine Gerovital proprii, rețeaua producătorului numărând 27 de unități.

„Farmec oferă fiecărui francizat un pachet de know-how complet: de la consiliere și sprijin pentru deschiderea magazinului, până la tehnici de vânzare și programe de pregătire periodice despre relația cu clienții și training-uri despre produsele existente și cele nou lansate”, au explicat reprezentanţii companiei.


Francizele vor fi de două tipuri, cele care se pretează centrelor comerciale şi cele stradale.

”Per total, 50.000 de euro este o sumă potrivită pentru antreprenorul care vrea să deschidă alături de noi. Ideal ar fi ca el să lucreze o perioadă în magazin pentru a învăţa businessul şi pentru a ştii ce să coordoneze”, a declarat Mircea Coman, Manager expansiune Comercială Farmec.

Francizatul ar trebui să aibă încă de la început posibilitatea de a face această investiţie, dar directorul Farmec precizează că a luat în calcul şi varianta în care antreprenorul care îşi doreşte o franciză şi este în căutarea unei finanţări să poată face această investiţie.

“În modelul financiar am luat în calcul şi căutarea unei finanţări. Am introdus amortizarea, cotele de la bancă şi costurile unei finanţări. Bineînţeles, dacă modelul financiar ne spune că da, poţi accesa o finanţare de o anumită valoare acest lucru poate fi făcut. Suntem în discuţii şi cu o bancă parteneră, ne gândim şi la acest pachet”, a mai spus Mircea Coman.


În România există la ora actuală în jur de 500 de concepte de franciză, mult sub nivelul din alte state. În Polonia, de exemplu, numărul acestora este de peste o mie. De asemenea, doar 40% din conceptele de la nivel local sunt românești, în vreme ce în Polonia, circa 70% sunt concepte locale.

Pentru anul , compania își propune o creștere a cifrei de afaceri cu 6%. După primele cinci luni ale anului, a înregistrat un avans de 8-9%.

„Suntem o companie care produce și distribuie produsele, investește și în comerț și în distribuție și în vânzare. Avem bugete puternice pe investiții”, a subliniat Mircea Turdean, Director General Farmec

Articole recomandate:

Etichete: , , ,

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

”În ultima perioadă, auzim – îndeosebi din partea mediului de

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: