25 septembrie, 2023

Evaluarea digitalizată s-a dovedit un succes la sesiunea de toamnă a Bacalaureatului, astfel încât, a anunțat luni ministrul Educației, Ligia Deca, aceasta va fi extinsă la toate examenele naționale.

„Mergem, cu încredere, mai departe, spre generalizarea evaluării digitalizate la examenele naţionale”, după ce profesorii evaluatori de la ultima sesiune a Bacalaureatului au realizat beneficiile acesteia, a explicat Ligia Deca.

”Peste 96% dintre respondenţii la chestionarul de feedback iniţiat de Ministerul Educaţiei pentru îmbunătăţirea aplicaţiei de evaluare digitalizată, profesori evaluatori în cadrul sesiunii din august a examenului naţional de Bacalaureat, au considerat benefică generalizarea evaluării digitalizate la examenele naţionale”, a arătat Ligia Deca.


Ministrul a participat, luni, la evenimentul „Digitalizarea în învăţământul preuniversitar – oportunităţi şi provocări”, găzduit de Colegiul Naţional ”Sf. Sava” din Bucureşti şi organizat de Ministerul Educaţiei, în parteneriat cu Asociaţia Patronală a Industriei de Software şi Servicii.

”Este un progres nu doar necesar, pentru că simplifică tot ceea ce înseamnă organizarea acestor examene, ci şi firesc, în contextul evoluţiei tehnologiei. Mulţumesc celor care au avut deschiderea să fie parte din acest proces – colegilor din Ministerul Educaţiei şi tuturor celor peste 6.000 de cadre didactice, directori şi inspectori care au participat la sesiunea din toamnă a Bacalaureatului, primul examen în cadrul căruia evaluarea s-a făcut exclusiv digitalizat”, a scris pe Facebook ministrul Deca.

Ce înseamnă evaluarea digitalizată:

  • Pentru evaluarea digitalizată se folosesc scanere distribuite şi instalate în fiecare centru de examen.
  • Lucrările sunt scanate în sala de examen, la sfârşitul probei scrise, în prezenţa candidatului, fiind încărcate pe platforma de evaluare de către profesorii asistenţi.
  • Secretizarea lucrării se face automat, în momentul încărcării, nemaifiind necesar a fi făcută de către candidaţi/profesorii asistenţi.
  • Ulterior, lucrările sunt repartizate automat şi aleatoriu, prin intermediul platformei, către doi evaluatori aflaţi în alt judeţ decât judeţul din care provin candidaţii.
  • Transmiterea, în mod automat şi aleatoriu, către alţi doi evaluatori, a lucrărilor pentru care diferenţa dintre notele acordate de cei doi evaluatori iniţiali este mai mare de un punct.

Avantajele acestei evaluări – costurile reduse, acuratețe ridicată și posibilitatea unor analize mai complexe a rezultatelor

Decizia de a generaliza evaluarea digitalizată este fundamentată pe beneficiile confirmate odată cu pilotarea din județele Călărași și Dâmbovița, precizează un comunicat Ministerului Educației:

  • anularea costurilor pentru transportul lucrărilor dintr-un judeţ în altul, în vederea evaluării;
  • eliminarea birocraţiei (borderourile individuale de notare, precum şi cele finale sunt generate automat, odată cu finalizarea evaluării);
  • reducerea timpului de lucru destinat evaluării;
  • transmiterea, în mod automat şi aleatoriu, către alţi doi evaluatori, a lucrărilor pentru care diferenţa dintre notele acordate de cei doi evaluatori iniţiali este mai mare de un punct;
  • scăderea riscului erorii umane în privinţa: calcului notei finale, a acordării altor punctaje decât cele din baremul de corectare, a introducerii notelor de pe lucrare în calculator, în vederea afişării rezultatelor;
  • posibilitatea realizării unor analize complexe a rezultatelor examenelor, pe itemi, categorii de elevi sau şcoli, pentru a valorifica rezultatele evaluării în beneficiul elevilor.

****


Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: