ONG-uri cer Avocatului Poporului sesizarea CCR - OUG programul Saligny
joi

28 octombrie, 2021

EFOR și alte 17 organizații cer Avocatului Poporului să sesizeze CCR cu privire la OUG Anghel Saligny

6 septembrie, 2021

renate webber parlamentExpert Forum și alte 17 organizații neguvernamentale și grupuri civice solicită Avocatului poporului să atace la Curtea Constituţională OUG pentru aprobarea Programului Național de Investiții Anghel Saligny.

Ordonanța prin care se alocă investiții de 50 de miliarde de lei pentru proiecte de asflatare, canalizare și rețele de gaz în localitățile mici, a fost adoptat vineri seara în ședința de guvern de la care USR PLUS a lipsit.

Ea reprezintă unul dintre motivele ce au dus la criza actuală din coaliția de guvernare.

(Citiți și:”Cristian Grosu / Criza: suprastructura partinică și ”depolitizarea” partidelor – cazul PNL”)


OUG-ul intră în vigoare la data adoptării iar singura instituție care poate ataca la CCR ordonanța de urgență este Avocatul Poporului.

Conținutul integral al comunicatului celor 18 ONG-uri:

Adoptarea OUG s-a făcut cu încălcarea flagrantă a articolului 115, alin. 4 din Constituție, în lipsa unei situații extraordinare care să justifice înlocuirea procedurilor parlamentare și asumarea unui astfel de proiect de către Guvern.

Totodată, a fost încălcat și art. 141 din Constituția României referitor la Consiliul Economic și Social, prin faptul că nu s-a solicitat avizul conform procedurilor legale de la această instituție și nici nu s-a primit un aviz. Contrar declarațiilor liderilor politici, avizul CES este obligatoriu.

Considerăm că în elaborarea actului normativ nu au fost respectate normele constituționale, iar aprobarea acestuia este un demers care servește mai degrabă intereselor politice. Chiar dacă înțelegem și susținem necesitatea dezvoltării comunităților locale, credem că modalitatea de legiferare aleasă de Guvernul României este abuzivă și necorespunzătoare.


Guvernul a inițiat un OUG care să reglementeze un program cu un buget de 50 de miliarde de lei, justificând urgența prin lipsa infrastructurii la nivel local. OUG justifică faptul că neaprobarea acestui proiect ar conduce ”pe termen lung la neasigurarea standardelor de calitate a vieţii, necesare populaţiei, în domeniul serviciilor publice” și menționează și nerespectarea de către statul român a unor angajamente la nivel european, iar nepunerea lor în aplicare ar conduce la sancțiuni.

Îți mulțumim că citești cursdeguvernare.
Abonează-te la newsletter aici.

De asemenea, legiuitorul menționează faptul că se încheie Programul Național de Dezvoltare Locală și există încă cereri care nu au fost soluționate, invocând urgența pentru a asigura accesul populației la servicii. Cu toate acestea, lipsa infrastructurii nu este o realitate care a apărut în mod neașteptat și nici nu este extraordinară, ci este o stare de fapt care se perpetuează de zeci de ani, fapt foarte bine cunoscut de partidele politice care s-au aflat la conducerea statului.

Utilizarea instrumentului ordonanței de urgență nu este justificată și având în vedere lipsa urgenței și a unei situații extraordinare considerăm că un astfel de program ar fi putut fi dezbătut în Parlament. Reamintim că OUG 28/2013, care a reglementat PNDL 1 a fost aprobat în Parlament după doi ani, prin Legea nr. 89/2015, ceea ce este inadmisibil pentru un proiect de o astfel de anvergură.

(Citiți și:”Cristian Grosu / De ce se răsucește Anghel Saligny în mormânt; și despre al cui e PNL-ul ”nostru””)

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

   ”Nu știm ce și unde vom fi atunci: dar timp de 25 de ani, această publicație trimestrială (format A4, peste 200 de pagini într-o realizare premium)...

rrr