marți

14 mai, 2024

11 decembrie, 2022

Două dintre cele mai importante porturi fluviale din România au ajuns, din cauza nepăsării autorităților locale, o ruină. De 30 de ani, în porturile Galați și Brăila nu s-au făcut deloc investiții. Acum Ministerul Transporturilor promite investiții de peste 250 de milioane de lei, informează Digi24.ro

Conform sursei citate, banii vor fi folosiți pentru modernizarea și repararea întregii infrastructuri portuare

Portul Galați este cel mai mare port fluvial și maritim de pe Dunăre și al doilea cel mai mare port românesc. Însă diminuarea industriei din Galați și problemele legate de infrastructură au dus la scăderea activității.

(Citiți și: „Constanța și Galați – investiții de 1,3 mld. euro pentru a fi puse pe harta transporturilor europene”)


Începând din anii 2000, numărul de nave și cantitatea de marfă care au ajuns în portul Galaţi au scăzut constant.

„E clar că cantitățile în anii ‘90 erau mai mari, având în vedere specificul porturilor, în special Galați și Brăila. Galațiul ne referim la combinatul siderurgic care aducea foarte multă marfă”, a declarat, pentru Digi24, Dan Tivilichi, director adjunct APDM Galaţi.

Se reabilitează danele și se construiește platformă multimodală în portul Galați

După 30 de ani în care nu s-a făcut nicio investițile, autoritățile speră să salveze ce se mai poate. 100 de milioane de lei au fost alocați pentru infrastructura din portul Galați.

Lucrările vizează reabilitarea cheiurilor de acostare ale danelor 39 și 40, amenajarea rampei Ro-Ro la dana 41, amenajarea cheiului între rampa Ro-Ro și platforma multimodală.


În urma investiției, toate halele în care în anii ‘80 erau depozitate mărfurile aduse din afară vor dispărea.

Investiții de 125 mil. lei în portul Brăila

De investiții va beneficia și portul Brăila, lăsat și el la mila Dunării vreme de zeci de ani.

Portul Brăila va beneficia de 126 de milioane de lei, bani cu care va fi modernizată infrastrucura portuară și drumurile de acces interioare.

România are 1.075 de kilometri de Dunăre, adică 40% din totalul sectorului navigabil al fluviului, şi 20 de porturi fluviale. 12 dintre ele nu au încă conexiuni la reţeaua feroviară şi doar 8 sunt situate pe reţeaua transeuropeană de transport.

Nave maritime pot opera doar pe patru dintre ele. Este vorba despre Brăila, Galaţi, Tulcea şi Sulina.

***

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Retragerea doctorului Cîrstoiu din cursa pentru primăria Capitalei arată nu

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: