joi

16 mai, 2024

30 noiembrie, 2023

Comisia Europeană a actualizat miercuri regulile privind drepturile pasagerilor, în încercarea de a preveni repetarea confuziei și a frustrării cu care s-au confruntat oamenii în timpul întreruperii călătoriilor din cauza pandemiei de COVID-19.

Noile norme propuse de Comisie – care includ inițiative privind drepturile pasagerilor și o actualizare a directivei privind pachetele de servicii – urmăresc să faciliteze procesul de solicitare a rambursării sau a compensației pentru zboruri anulate.

În timp ce călătorii din UE se bucură deja de unele dintre cele mai solide protecții pentru pasageri din lume, pandemia a expus și puncte slabe: pasagerii s-au confruntat cu o rețea confuză de birocrație și cu o lipsă de claritate cu privire la drepturile pe care le au.

Formular standard pentru cereri de rambursare


Conform noilor decizii, Comisia Europeană va introduce un formular standard de rambursare și de compensare, care va fi disponibil în toate limbile oficiale ale UE. Toate companiile aeriene sunt obligate să accepte acest formular standard.

Cei care au rezervat bilete pentru o călătorie în mai multe etape vor beneficia de noi protecții în cazul în care una dintre etape este întârziată – ei vor beneficia de rambursarea costurilor sau de redirecționare. Transportatorii vor fi obligați să publice rapoarte în care să detalieze cum implementează drepturile pasagerilor, iar agențiile naționale de supraveghere a drepturilor pasagerilor vor fi consolidate.

Companiile aeriene, nu intermediarii, obligate să răspundă de procedura de rambursare

O mare parte a pachetului se concentrează pe îmbunătățirea drepturilor pasagerilor care au rezervat călătorii prin intermediari – furnizori terți de bilete care oferă adesea comparații de prețuri între companiile aeriene.

În timpul pandemiei, pasagerii s-au luptat să identifice pe cine să contacteze pentru rambursări, companiile aeriene și vânzătorii de bilete plimbând petenții de la unul la celălalt. Conform noilor reguli, companiile aeriene vor fi obligate să ofere pasagerilor informații clare cu privire la despăgubiri în cazul întârzierilor și anulărilor, chiar dacă biletul a fost rezervat printr-o terță parte.


Aceasta include pe cine să contactați și cum va fi efectuată procedura de rambursare.

Dacă rambursarea este procesată prin intermediul unui intermediar, pasagerii trebuie să primească rambursarea în termen de 14 zile.

Noi drepturi pentru persoane cu dizabilități

De asemenea, pachetul urmărește să faciliteze călătoriile persoanelor cu dizabilități. Persoanele cu mobilitate redusă care schimbă mijloace de transport în timpul călătoriei vor primi asistență de la transportatori în punctele de legătură și, de asemenea, în hub-urile multi-modale, cum ar fi aeroporturile care includ o gară.

Dacă o companie aeriană solicită unei persoane cu dizabilități să călătorească cu un însoțitor, aceasta este obligată să transporte gratuit persoana însoțitoare.

Avans limitat la 25% la pachete de călătorie

Pachetul de mobilitate a pasagerilor include, de asemenea, noi reguli privind pachetele de călătorie, determinate parțial de falimentul grupului Thomas Cook în 2019.

Noile măsuri încearcă să protejeze mai bine călătorii împotriva insolvenței și să accelereze perioadele de rambursare.

Depozitul total anticipat pentru pachetele de călătorie va fi de maximum 25% din prețul pachetului pentru a limita potențialul de pierdere a fondurilor clienților.

***

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Retragerea doctorului Cîrstoiu din cursa pentru primăria Capitalei arată nu

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: