La obiect

Modificări la schemele de ajutor de stat pentru companii: guvernul relaxează condițiile pentru a lărgi baza de aplicabilitate

Ministerul Finanțelor Publice modifică schemele de ajutor de stat 807/2014 și 332/2014, în urma consultării cu mediul privat, reiese dintr-un proiect de hotărâre publicat miercuri.… Mai mult

11.09.2019

Chestiunea

Cum faci să crești salariile în an electoral: ghidul polonez

Polonia e în plină campanie electorală, iar guvernul polonez se pregătește pentru o schimbare de paradigmă, premierul Meteusz Morawiecki anunțând ”sfârșitul erei forței de muncă… Mai mult

11.09.2019

La obiect

Optimizare fiscală mondială: Luxemburg și Olanda se află pe traseele a 7 trilioane de dolari de false investiții străine directe – studiu FMI

Falsele investiții străine directe (ISD) din lume se ridică la circa 15 trilioane de dolari, iar dintre acestea aproape jumătate doar trec, de fapt, prin… Mai mult

11.09.2019

Evenimentul

Comisia von der Leyen vs. Comisia Juncker: Schimbare de echilibru în Europa

Președintele-ales al Comisiei Europene a anunțat marți noua structură a executivului european. României i-a fost atribuit, prin viitorul comisar Rovana Plumb, portofoliul de la Transporturi.… Mai mult

10.09.2019

Cronicile

Două HG pentru asigurarea calității din preuniversitar puse în dezbatere la Ministerul Educației

de Vladimir Ionescu 31.10.2016

scoala-eleviMinisterul Educației Naționale și Cercetării Științifice a lansat în dezbatere publică, până pe 9 noiembrie 2016, două documente privind asigurarea și evaluarea calității în învățământul preuniversitar.

Este vorba despre:

  • Proiectul de modificare și completare a Hotărârii Guvernului nr. 22/2007 pentru aprobarea Metodologiei de evaluare instituțională în vederea autorizării, acreditării și evaluării periodice a organizațiilor furnizoare de educație
  • Proiectul de Hotărâre de guvern privind aprobarea Standardelor (standarde de autorizare de funcţionare provizorie și de acreditare), a standardelor de referință (standarde de calitate) și a indicatorilor de performanță pentru evaluarea și asigurarea calității în învățământul preuniversitar.

Metodologia și standardele propuse au fost elaborate de Agenția Română de asigurare a Calității în Învățământul Preuniversitar (ARACIP).

Standardele au trecut printr-o primă rundă de consultări publice (ianuarie 2015-iulie 2016), iar varianta finală a proiectului integreazăobservațiile rezultate în urma pilotării și observațiile membrilor Comisiei Consultative a ARACIP.

Prin noile standarde activitatea de evaluare instituțională va fi reorientată spre concentrarea activității școlare pe promovarea bunăstării (ante)preșcolarului/elevului și pe îmbunătățirea continuă a rezultatelor învățări, explică Ministerul Educației.

De asemenea, se pune accent pe valorizarea resursei umane în educație și pe promovarea răspunderii sociale și a bunei guvernări.

Alte două direcții de acțiune sunt fundamentarea funcționării și dezvoltării instituției școlare pe dovezi alături de consolidarea dialogului și a colaborării între instituția de învățământ, părinți, autoritate locală și cu întreaga comunitate, în beneficiul (ante)preșcolarilor/ elevilor.

Din punct de vedere al conținutului, noile standarde sunt centrate pe 10 aspecte esențiale, evaluând modul în care instituția de învățământ asigură și îmbunătățește:

  • 1. Comunicarea cu beneficiarii de educație, cu personalul instituției de învățământ, cu instituții și persoane din comunitate și din afara acesteia
  • 2. Rezultatele învățării obținute de (ante)preșcolari și elevi
  • 3. Bunăstarea la nivelul (ante)preșcolarilor și al elevilor, dar și al personalului instituției de învățământ
  • 4. Rezultatele învățării și bunăstarea (ante)preșcolarilor și elevilor aparținând categoriilor defavorizate pe criterii economice, educaționale, culturale, etnice sau de orice altă natură
  • 5.  Rezultatele învățării și bunăstarea (ante)preșcolarilor și elevilor cu dizabilități / cu cerințe educaționale speciale
  • 6. Rezultatele învățării și bunăstarea (ante)preșcolarilor și elevilor talentați și / sau capabili de performanțe înalt
  • 7. Capacitatea managerială și instituțională
  • 8. Capacitatea profesională a corpului profesoral
  • 9. Combaterea discriminării, asigurarea drepturilor minorităților și interculturalitatea vieții școlare
  • 10. Dimensiunea europeană a educației oferite

Aspecte care definesc bunăstarea (ante)preșcolarilor/elevilor:

  • Rezultatele obținute, inclusiv rezultate deosebite care dovedesc creativitate
  • Atitudinea față de învățare, angajarea în vița școlară
  • Conștiința de sine, autopercepția performanței școlare și a propriilor abilități și competențe
  • Managementul de sine (inițiativă, încredere, optimism, rezistență și perseverență, autocontrol), cinstea și integritatea, valorile (empatie etc.)
  • Nivelul de sănătate și comportamentele legate de sănătate
  • Comportamente legate de siguranța personală și a celorlalți
  • Sentimentul apartenenței la comunitate, la o națiune – în context european și global
  • Atitudini și comportamente interculturale (față de minoritățile existente în comunitate)
  • Atitudini și comportamente legate d eprotecția mediului
  • Relațiile de familie, managementul relațiilor personale
  • Relațiile cu colegii
  • Relațiile cu personalul școliiși cu adulții din comunitate
  • Relațiile în mediul virtual (timpul petrecut, comunicare și relații etc.)
  • Implicarea părinților în comunitate și în viața școlară
  • Resursele financiare și materiale ale familiei
  • Nivelul satisfacției familiei față de școală
  • Protecția împotriva violenței, hărțuirii, discriminării, segregării, delincvență

Metodologia și standardele propuse vor sta la baza procesului de acreditare și evaluare periodică a unităților școlare și a programelor de studii oferite de către acestea, la nivelul învățământului preuniversitar din România.

Procesul în sine va fi inițiat de Ministerul Educației și Agenția Română de asigurare a Calității în Învățământul Preuniversitar, începând cu anul universitar 2018 – 2019.

Propunerile, observațiile și sugestiile celor interesați pot fi trimise pe adresa dezbateripublice@edu.gov.ro.

Mergeți în homepage ›

Publicat la data de 31.10.2016

Lăsați un comentariu


Stiri

SUA impun ”cele mai severe sancțiuni” Iranului

Vladimir Ionescu

Statele Unite au anunţat noi măsuri împotriva Băncii Centrale a Iranului şi a Fondului suveran din Teheran pentru “finanţarea terorismului”, ca răspuns la atacurile de… Mai mult

Europa

Numele beneficiarilor fraudei bancare din Republica Moldova, dezvăluite de preşedintele comisiei de anchete

Vladimir Ionescu

Membrii Comisiei de anchetă pentru elucidarea circumstanţelor devalizării sistemului bancar al Republicii Moldova şi de investigare a fraudei bancare din 2014 au dezvăluit câteva nume… Mai mult

Stiri

Summit ONU pe tema schimbărilor climatice – Donald Trump nu va participa

Iulian Soare

”Dacă aveţi veşti proaste, nu veniţi!”, le-a transmis vineri secretarul general al ONU, Antonio Guterres, liderilor care doresc să ia cuvântul luni la One Planet… Mai mult

Stiri

Premierul Viorica Dăncilă are în prgram o întâlnire cu vicepreşedintele Mike Pence la Washington

Vladimir Ionescu

Premierul Viorica Dăncilă a precizat că în cadrul vizitei pe care o va efectua în Statele Unite ale Americii săptămâna viitoare va avea o întrevedere… Mai mult

Europa

Donald Trump ameninţă că va elibera teroriştii ISIS capturaţi de SUA la frontierele Europei

Iulian Soare

Donald Trump, preşedintele Statelor Unite, a avertizat, vineri seară, ţările europene care nu acceptă repatrierea membrilor reţelei teroriste Stat Islamic capturaţi de armata americană că… Mai mult

Stiri

CRONICILE de sâmbătă dimineața

Redacţia

cursdeguvernare.ro adună, în fiecare sâmbătă dimineață, cele câteva titluri pe care le-a prezentat, de-a lungul săptămânii, din publicația (exclusiv print) CRONICILE Curs de guvernare (LINK de prezentare AICI). Articolele din CRONICI,… Mai mult

Europa

Ecuația politico-militară a Occidentului mai câștigă niște necunoscute. Emanciparea strategică a aliaților SUA

Octavian Manea

Textul de mai jos este un scurt rezumat al unei analize apărute în nr. 97 al ”CRONICILOR Curs de Guvernare”, la secțiunea ”Cronicile altora ”.… Mai mult