Digital

România digitalizată: plătești online, apoi mergi la ghișeu ca să dovedești plata

În ciuda nevoii disperate de bani la buget, cu un deficit bugetar care s-a dublat în doar o lună, Fiscul preferă offline-ul cand vine vorba… Mai mult

18.06.2019

Chestiunea

Noul Cod Administrativ: de la ”noua metodă de baronizare” la interesul cetățeanului. Prevederile controversate

“Codul administrativ trebuie adoptat”, a declarat miercuri premierul Viorica Dăncilă, după ce a anunțat amânarea aprobării acestuia prin OUG. Proiectul conține aproximativ 300 de pagini,… Mai mult

17.06.2019

La obiect

”Îți cer un singur lucru: dă Europa Rusiei.” Atunci s-a tranșat și soarta României

Textul de mai jos e o înșiruire de fragmente din articolul ”Îți cer un singur lucru: dă Europa Rusiei”, apărut în revista – exclusiv print… Mai mult

17.06.2019

La obiect

Aprecierea leului maschează temporar dezechilibrele economiei. Când vine scadenţa?

Aprecierea relativ spectaculoasă a leului din ultimele săptămâni a fost mai ales efectul unei conjuncturi favorabile pe pieţele externe, dar dezechilibrul marilor deficite externe nu… Mai mult

17.06.2019

Cronicile

Două HG pentru asigurarea calității din preuniversitar puse în dezbatere la Ministerul Educației

de Vladimir Ionescu 31.10.2016

scoala-eleviMinisterul Educației Naționale și Cercetării Științifice a lansat în dezbatere publică, până pe 9 noiembrie 2016, două documente privind asigurarea și evaluarea calității în învățământul preuniversitar.

Este vorba despre:

  • Proiectul de modificare și completare a Hotărârii Guvernului nr. 22/2007 pentru aprobarea Metodologiei de evaluare instituțională în vederea autorizării, acreditării și evaluării periodice a organizațiilor furnizoare de educație
  • Proiectul de Hotărâre de guvern privind aprobarea Standardelor (standarde de autorizare de funcţionare provizorie și de acreditare), a standardelor de referință (standarde de calitate) și a indicatorilor de performanță pentru evaluarea și asigurarea calității în învățământul preuniversitar.

Metodologia și standardele propuse au fost elaborate de Agenția Română de asigurare a Calității în Învățământul Preuniversitar (ARACIP).

Standardele au trecut printr-o primă rundă de consultări publice (ianuarie 2015-iulie 2016), iar varianta finală a proiectului integreazăobservațiile rezultate în urma pilotării și observațiile membrilor Comisiei Consultative a ARACIP.

Prin noile standarde activitatea de evaluare instituțională va fi reorientată spre concentrarea activității școlare pe promovarea bunăstării (ante)preșcolarului/elevului și pe îmbunătățirea continuă a rezultatelor învățări, explică Ministerul Educației.

De asemenea, se pune accent pe valorizarea resursei umane în educație și pe promovarea răspunderii sociale și a bunei guvernări.

Alte două direcții de acțiune sunt fundamentarea funcționării și dezvoltării instituției școlare pe dovezi alături de consolidarea dialogului și a colaborării între instituția de învățământ, părinți, autoritate locală și cu întreaga comunitate, în beneficiul (ante)preșcolarilor/ elevilor.

Din punct de vedere al conținutului, noile standarde sunt centrate pe 10 aspecte esențiale, evaluând modul în care instituția de învățământ asigură și îmbunătățește:

  • 1. Comunicarea cu beneficiarii de educație, cu personalul instituției de învățământ, cu instituții și persoane din comunitate și din afara acesteia
  • 2. Rezultatele învățării obținute de (ante)preșcolari și elevi
  • 3. Bunăstarea la nivelul (ante)preșcolarilor și al elevilor, dar și al personalului instituției de învățământ
  • 4. Rezultatele învățării și bunăstarea (ante)preșcolarilor și elevilor aparținând categoriilor defavorizate pe criterii economice, educaționale, culturale, etnice sau de orice altă natură
  • 5.  Rezultatele învățării și bunăstarea (ante)preșcolarilor și elevilor cu dizabilități / cu cerințe educaționale speciale
  • 6. Rezultatele învățării și bunăstarea (ante)preșcolarilor și elevilor talentați și / sau capabili de performanțe înalt
  • 7. Capacitatea managerială și instituțională
  • 8. Capacitatea profesională a corpului profesoral
  • 9. Combaterea discriminării, asigurarea drepturilor minorităților și interculturalitatea vieții școlare
  • 10. Dimensiunea europeană a educației oferite

Aspecte care definesc bunăstarea (ante)preșcolarilor/elevilor:

  • Rezultatele obținute, inclusiv rezultate deosebite care dovedesc creativitate
  • Atitudinea față de învățare, angajarea în vița școlară
  • Conștiința de sine, autopercepția performanței școlare și a propriilor abilități și competențe
  • Managementul de sine (inițiativă, încredere, optimism, rezistență și perseverență, autocontrol), cinstea și integritatea, valorile (empatie etc.)
  • Nivelul de sănătate și comportamentele legate de sănătate
  • Comportamente legate de siguranța personală și a celorlalți
  • Sentimentul apartenenței la comunitate, la o națiune – în context european și global
  • Atitudini și comportamente interculturale (față de minoritățile existente în comunitate)
  • Atitudini și comportamente legate d eprotecția mediului
  • Relațiile de familie, managementul relațiilor personale
  • Relațiile cu colegii
  • Relațiile cu personalul școliiși cu adulții din comunitate
  • Relațiile în mediul virtual (timpul petrecut, comunicare și relații etc.)
  • Implicarea părinților în comunitate și în viața școlară
  • Resursele financiare și materiale ale familiei
  • Nivelul satisfacției familiei față de școală
  • Protecția împotriva violenței, hărțuirii, discriminării, segregării, delincvență

Metodologia și standardele propuse vor sta la baza procesului de acreditare și evaluare periodică a unităților școlare și a programelor de studii oferite de către acestea, la nivelul învățământului preuniversitar din România.

Procesul în sine va fi inițiat de Ministerul Educației și Agenția Română de asigurare a Calității în Învățământul Preuniversitar, începând cu anul universitar 2018 – 2019.

Propunerile, observațiile și sugestiile celor interesați pot fi trimise pe adresa dezbateripublice@edu.gov.ro.

Mergeți în homepage ›

Publicat la data de 31.10.2016

Lăsați un comentariu


Stiri

Primele obligaţiuni ipotecare din România – listate la Bursă de Alpha Bank. Ce ar trebui să urmeze

Adrian N Ionescu

  Alpha Bank România a listat la Bursa de Valori Bucureşti (BVB) cea dintâi emisiune de obligaţiuni ipotecare realizată în România, o premieră care ar… Mai mult

Stiri

Decizia privind înființarea nelegală a companiilor municipale – rămâne în vigoare după ce Curtea de Apel a respins cererea de revizuire a Primăriei Capitalei

Vladimir Ionescu

Curtea de Apel București a respins marți cererea Primăriei Capitalei de revizuire a deciziei prin care s-a stabilit că toate companiile municipale au fost înființate… Mai mult

Stiri

Curtea Supremă a sesizat CCR după ce Secția Specială a retras apelul din dosarul lui Sebastian Ghiță

Vladimir Ionescu

Un complet de cinci judecători de la Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie a sesizat marţi Curtea Constituţională cu o excepţie de neconstituţionalitate care se… Mai mult

Europa

NATO cere Rusiei să distrugă un sistem nou de rachete de croazieră capabile să poarte încărcătură nucleară

Iulian Soare

NATO a cerut, marți, Rusiei să distrugă un nou sistem de rachete de croazieră până la începutul lunii august. Sistemul este capabil să lanseze o… Mai mult

Stiri

Mihai Tudose și Corina Crețu au fost refuzați de Renew Europe și se alătură grupului S&D din PE

Vladimir Ionescu

Cei doi europarlamentari ai Pro România, Mihai Tudose și Corina Crețu, s-au alăturat grupului social-democraților (S&D) din Parlamentul European, după ce au fost refuzați de… Mai mult

Stiri

10 Ordonanțe de Urgență, într-o singură ședință de guvern, toate pe ordinea de zi suplimentară

Vladimir Ionescu

Guvernul a aprobat zece Ordonanțe de Urgență în ședința de marți, toate introduse pe ordinea de zi suplimentară. Printre cele mai importante sunt cea privind… Mai mult

Stiri

Evaluarea Națională / Ponderea notelor peste 5 – încă un an de scădere

Vladimir Ionescu

Aproximativ  73,12% din elevii participanți la Evaluarea Națională au obținut medii peste 5, un procent ușor sub cel de anul trecut (73,50%) și inferior celui… Mai mult