vineri

26 aprilie, 2024

29 octombrie, 2020

USR-Plus și-a lansat joi programul de guvernare, asumând ”40 de angajamente pe care le putem pune în practică imediat ce ajungem la Guvernare”.

Toate cele 40 de angajamente conțin o justificare a problemei semnalate, măsurile concrete pe care USR-Plus le dorește aplicate, instituțiile responsabile cu aplicarea măsurilor, impactul bugetar al respectivelor măsuri și sursele de finanțare pentru aplicarea măsurilor.

Alegerile generale vor fi organizate pe 6 decembrie.


În preambulul documentului, aprobat în urmă cu aproape 2 săptămâni în forurile interne de conducere, scrie: „Vechile partide au eșuat. După 31 de ani nu mai avem așteptări de la ele. Progresul e prea lent cu ele la cârmă. Au distrus încrederea românilor în stat și în politică. Nu mai avem răbdare. Nu le mai suportăm minciunile și incompetența. Și nu mai merge cu petice și improvizații. Avem nevoie de o schimbare radicală a modului în care se guvernează România. Avem nevoie de o revoluție a bunei guvernări”.

(Descărcați AICI programul de guvernare USR-Plus)

Lista celor 40 de angajamente:

O Românie fără hoție

1. Fără penali în funcții publice. Interzicerea ocupării de funcții publice alese pentru persoanele condamnate penal care nu s-au reabilitat.

2. Fără pensii speciale. Eliminarea pensiilor speciale și calcularea tuturor pensiilor după același sistem. Egalitatea românilor în fața pensiei înseamnă la contribuție egală, pensie egală.


3. Să nu mori cu dreptatea în mână. Vindecarea justiției prin corectarea legilor Justiției, desființarea Secției Speciale, repornirea activității DNA, reincriminarea neglijenței în serviciu și revenirea la vechea definiție a abuzului în serviciu. Mai mult, justiție funcțională pentru cetățeni prin măsuri clare care vor face ca aceștia să primească soluții rapide și echitabile pentru dosarele lor.

Un stat reformat

4. 300 de parlamentari, primari în 2 tururi și reforma electorală. Schimbarea modului în care sunt ocupate funcțiile publice prin: limitarea numărului de parlamentari la 300, alegerea primarilor în două tururi, creșterea reprezentării românilor din diaspora, vot prin corespondență și vot electronic, liste deschise de candidați.

5. Transparență totală. Publicarea online și accesul cetățenilor la toate cheltuielile publice, contractele de achiziții publice și la toate informațiile relevante privind instituțiile statului, de la guvern până la primării.

6. Primării mai puține și mai eficiente. Reducerea numărului de primării prin comasare voluntară, în vederea creșterii calității serviciilor publice furnizate locuitorilor. Reforma administrativă va viza și gestionarea eficientă a zonei metropolitane din jurul orașelor cu peste 100.000 de locuitori.

7. Fără mii de agenții. Desființarea sau reorganizarea agențiilor, autorităților și instituțiilor care deși sunt finanțate cu bani publici sau beneficiază de privilegii de la stat, nu sunt în mod real în serviciul cetățeanului, ci doar sinecuri pentru oameni conectați politic. În plus, obligativitatea ca acestea sa raporteze public indicatorii de performanță, numărul de beneficiari și bugetul cheltuit.

8. Cetățenie digitală. Crearea infrastructurii necesare pentru ca cetățenii să nu mai plimbe hârtii între instituții, ci informațiile să circule electronic, sigur, rapid și ușor de urmărit. Construirea „autostrăzilor digitale” între instituțiile statului care au baze de date, astfel încât acestea să comunice eficient între ele.

Sănătate cu prioritate

9. Fond de 1 miliard de euro pentru o infrastructură sanitară modernă. Modernizarea spitalelor, construcția de spitale noi și a unei infrastructuri sanitare moderne, prin investirea a 1 miliard de euro următorii patru ani.

10. Stimulente pentru a ne menține sănătoși. Îmbunătățirea stării de sănătate a românilor prin măsuri precum: medici de familie în toate comunele și asistenți medicali în toate satele din țară până în 2024, dublarea performanței programelor naționale de prevenție, recompensarea personalor care duc un stil de viață sănătos și introducerea educației pentru sănătate în școli.

11. Dreptul de a alege în sănătate. Încurajarea concurenței în sistemul de sănătate astfel încât toti românii să aibă dreptul de a alege în ceea ce privește serviciile și asigurările de sănătate și să beneficieze de sprijinul financiar al statului prin care să poată face efectiv această alegere.

12. Acces garantat la medicamente esențiale. Garantarea accesului românilor, în regim 100% compensat, la medicamentele esențiale de pe lista Organizației Mondiale a Sănătății.

13. Siguranța pacientului pe primul loc. Creșterea calității actului medical și a siguranței pacientului prin măsuri care asigură profesionalizarea continuă. Crearea primului Program Național de Îmbunătățire a Calității Actului Medical prin care vor fi recompensate educațional și financiar echipele medicale care își îmbunătățesc rezultatele, precum și spitalele care implementează proiecte concrete de creștere a siguranței actului medical și a experienței pacientului.

14. Medic și pacient la un click distanță. Constituirea unui Fond Național de Inovație în Sănătate prin care să fie stimulată dezvoltarea de soluții digitalizate și de telemedicină prin care să debirocratizăm practica medicală și să apropiem medicul de pacient.

Educație ca la carte

15. Fără politică la școală. Depolitizarea învățământul românesc și asezarea copilului în centrul sistemului. Desființarea inspectoratelor școlare și transformarea directorilor de școli în manageri performanți, aleși prin concurs.

16. Dreptul de a alege în educație. Să poți alege școala la care merge copilul tău, din mai multe opțiuni bune. Deciziile în școlile publice să fie luate nu de minister și primărie, ci de consiliul de administrație al școlii. Regândirea materiilor și stabilirea unui curriculum național simplificat, completat de unul suplimentar ales de elev sau de școală. Un proces mai ușor de înființare și funcționare a grădinițelor, școlilor și liceelor private.

17. Școala de la 8 la 5, masă caldă și școală după școală. Creșterea calității învățământului prin reorganizarea programului elevilor. Astfel, în intervalul 8.00-17.00 elevii participă la orele de studiu dimineața, la pranz au parte de o masa caldă, iar după-amiază se pot implica în activități opționale (teme, activități sportive, cluburi de interes etc).

18. Sprijin pentru școala online. Organizarea și dezvoltarea a 8 Centre Regionale pentru Suport în Educație Online, care să ofere școlilor sprijin în desfășurarea orelor online; de la conectarea la internet de mare viteză și achiziția de echipamente, până la formarea de competențe digitale pentru cadrele didactice.

Economia pe care țara o merită

19. Antreprenoriat fără birocrație. Reducerea birocrației impusă de stat pentru întreprinderi. Continuăm procesul de debirocratizare prin analiza permanentă a poverii administrative pe mediul de afaceri și reducerea cerințelor inutile.

20. bani europeni investiți în industrii ale viitorului. Dezvoltarea României prin investiții în industrii strategice la nivel european și în avantaje competitive la nivel local: tehnologie verde, digital, eco turism, industrii creative.

21. Zero taxe pe salariul minim. Reducerea impozitării muncii prin scutirea de taxe și impozite a 2.230 de lei din salariul brut (echivalentul salariului minim pe economie). Aplicarea taxelor și impozitelor să se facă doar pe suma care depășeste salariul minim pe economie.

22. Clasa de mijloc la sate: susținerea fermierilor mici și mijlocii. Creșterea competitivității și a performanței economice a fermierilor mici și mijlocii prin acces la: know-how, forme asociative și centre de colectare cu servicii integrate („food hubs”) și la canale de vânzare variate.

23. Acces la finanțare pentru antreprenori. Facilitarea accesului la informații si la finanțare pentru antreprenori, oportunități în funcție de stadiul afacerii și diversificarea surselor de finanțare.

24. Lider european în îngrijirea vârstnicilor. Revigorarea Institutului Ana Aslan și crearea unei rețele naționale la standarde europene pentru asistență medicală geriatrică, cercetare și gerontologie socială, îngrijire geriatrică și paliativă.

25. Gazele din Marea Neagră contribuie la pensiile românilor prin investiții. Demararea proiectului strategic de exploatare a gazelor naturale din Marea Neagră și folosirea veniturilor obținute pentru a investi, prin fondurile de pensii administrate privat (Pilon II), în beneficiul românilor

26. Drumul spre acasă pentru românii din diaspora. Facilitarea reîntoarcerii în țară a românilor din diaspora care își doresc să revină. Programe de asistență clar țintite pentru informare, întoarcere, acomodare și încurajarea antreprenoriatului în țară.

Și natură, și infrastructură

27. Autostrăzi pe bune, nu pe hârtie. O nouă abordare în implementarea marilor proiecte de infrastructură cu: finanțare adecvată, un calcul realist al costurilor, restructurarea companiei naționale de autostrăzi, angajarea de profesioniști și stabilirea unor priorități clare.

28. Fără gunoaie în natură.Reducerea cantităților de ambalaje care în loc să fie reciclate ajung să polueze mediul, prin introducerea unui sistem național de returnare voluntară a ambalajelor: lăsăm garanție, ducem ambalajele înapoi și recuperăm garanția. Un parteneriat real și reciproc avantajos între stat și cetățeni.

29. Împădurim România și combatem tăierile ilegale prin DNA-ul Pădurilor. Creșterea treptată a capacității de împădurire prin atragerea de fonduri europene, fonduri private și alocări bugetare. Atingerea unui ritm de împădurire anual care să facă posibilă acoperirea cu păduri a aproximativ 40% din suprafața terestră a României, până în 2050. Înființarea unei Direcții de Investigare a Infracțiunilor de Mediu, instituție autonomă, organizată pe modelul DNA și DIICOT.

Lupta cu sărăcia

30. Programele naționale „Fiecare copil la grădiniță” și „Școală pentru toți”. Creșterea numărului de copii din medii sărace care merg la grădiniță, prin dezvoltarea și extinderea programului „Fiecare Copil în Grădiniță”. Reducerea abandonului școlar prin extinderea programului „Școală pentru Toți”, de la 500 la 1.200 de școli vulnerabile.

31. Combaterea sărăciei energetice. Implementarea de proiecte și programe finanțate cu fonduri europene, care să asigure accesul tuturor românilor la energie.

32. Protecție socială și muncă legală în domeniul serviciilor. Crearea unui cadru legal simplificat în domeniul serviciilor, prin acordarea unei forme simplificate de plată (vouchere) pentru lucrătorii sezonieri, zilierii, personalul de menaj și îngrijire. Aceste categorii vor dobândi beneficii sociale (pensie, asigurare de sănătate) și în acelasi timp se va lărgi baza de colectare a contribuțiilor și impozitelor.

33. Fleximuncă. Introducerea contractelor de muncă multi-flexibile, care permit angajatorilor și angajaților să decidă individual condițiile în care un angajat își desfășoară activitatea. Soluții precum munca de la distanță (telemuncă), adaptarea programului de lucru de 8 ore, comprimarea săptămânii de muncă, măsurarea rezultatelor cu indicatori de obiectiv și nu normare pe ore, jobsharing, alegerea zilelor libere, beneficii flexibile.

34. Un loc de muncă: cea mai bună protecție socială (VMI). Implementarea legii Venitului Minim de Incluziune care stimulează căutarea locurilor de muncă pentru că persoanele care primesc asistență socială nu mai trebuie să aleagă între un loc de munca și păstrarea ajutorului social. .

35. CRESC – Corpul Român de Solidaritate și Cooperare. Crearea unui sistem integrat de servicii pentru: oamenii care care doresc să se implice în activități cu impact în comunitate, organizații care lucrează cu aceștia și comunitățile beneficiare. Inițiativă a Corpului Român de Solidaritate și Cooperare (CRESC).

Calitate a vieții

36. Internet pentru toți. Asigurarea accesului tuturor românilor la internet de mare viteză și alfabetizare digitală, nevoi devenite esențiale în orice aspect al vieții, inclusiv sănatate, educație și muncă.

37. Un viitor pentru cultura independentă.Ajutor de stat pentru operatorii culturali din sectorul independent-privat, în condițiile suspendării activității acestora pe termen nedefinit. Sprijin pentru relansarea producției culturale în condițiile revenirii treptate a publicului la evenimentele cu prezență fizică.

38. Aducem sportul înapoi în școală. Educație pentru și prin sport prin creșterea rolului formativ-educațional al sportului în școală. Regândirea orelor de educație fizică și încurajarea competițiilor școlare.

39. Sate cu arhitectură tradițională protejată și pusă în valoare. Sprijin financiar pentru cei care cumpară case părăsite la țară pentru a le restaura și pune in valoare, fie pentru locuit, fie pentru a le introduce în circuitul turistic, mai ales în zone rurale recunoscute pentru tradiția arhitecturală specifică.

40. Democrație și presă liberă în Republica Moldova. Crearea unui Fond pentru Democrație în Republica Moldova care să sprijine dezvoltarea societății civile și a presei libere.

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Un răspuns

  1. Ceeace se poate numi drept PROGRAM DE GUVERNARE, nu poate incepe fara a anunta un proiect de tara cu obiectivul creierii celor 4-5 milioane de noi locuri de munca industriale, pierdute dupa 89.
    1.Calea realizarii acestora este reindustrializarea Romaniei, posibila prin atragerea masiva a investitorilor industriali majori si a sumelor alocate de UE pentru infrastructura de toate felurile.
    2.Atragerea investitorilor si baniior UE este imposibila fara stabilirea obiectivelor economice si industriale, a termenelor si responsabilitatilor institutionale de realizare, a surselor de finantare, a modului de obtinere si garantii, etc.
    3.Realizarea cerintelor de la pct. 2 necesita abordarea problemei competitivitatii economice si functionalitatii institutionale la modul concret.Nimic despre ea in Program.
    4.Intregul proces al dezvoltarii economice si industriale necesita o ORGANIZARE nationala, avind punctul de plecare de la strategiile economice-industriale si strategiile bugetare, incit procesul sa aiba unitate si coeranta.
    5.Cita vreme Alianta USR-PLUS nu a realizat si propus un proiect national de ORGANIZARE a dezvoltarii cu acest minim de componente de realizat, nu poate fi vorba de un Program de Guvernare.
    Ne aflam doar in prezenta unor PRINCIPII DE GUVERNARE, care fara a fi materializate in proiecte operationale pe fiecare domeniu economic si bugetar – plecind sub raport TEHNIC de la Strategiile (tehnice-economice) realizate de specialistii pe domenii – constituie repetabila inventariere teoretica a ceeace trebuie sa realizeze de 3 decenii Romania.
    6.Partidele noi (si cele vechi) au intradevar specialisti in economie, marketing. IT, administratie, finante, fiscalitate, etc., adica in administrarea curenta a intreprinderii si „economiei BUGETARE intre doua legislaturi”.
    Le lipseste insa orice viziune si specialistii in „dezvoltare economica si industriala”, deoarece ANALIZA ECONOMICA si economismul nu atinge problematica institutionala, metodele, tehnicile si instrumentarul institutional care sa asigure implementarea strategiilor economice-industriale si bugetare in viata economica reala.
    Fara conexarea celor doua, lipseste cercetarea economica fundamentala, care sa asigure baza TEORETICA minimala pentru constructia unor proiecte de dezvoltare economica si industriala!Adica o (noua) stiinta a dezvoltarii economice rapide in epoca GLOBALIZARII, alaturi de micro si macroeconomie!
    In consecinta, schimbarile CALITATIVE institutionale sint imposibile, astfel ca programele de guvernare nici nu vorbesc de blocajul competitivitatii economice la indicele sub-african 74 si imbunatatirea lui!
    7.Asa ca NU au cum sa ajute/sustina antreprenoriatul care asteapta luni de zile pentru aprobarea/avizul unei constructii, sau 1 – 2 ani pentru conexarea la gaze sau energie electrica!Digitalizarea NU rezolva ne-functionalitatea institutionala, ea fiind doar calea de comunicare intre antreprenoriat/cetatean si institutii!
    8.Fara a avea capacitatea de a construi un proiect de tara, USR-PLUS are posibilitatea de a-l solicita PUBLIC, profitind apoi de propriul activ economic si tehnic de calitate in executia acestuia.
    Este de retinut pentru orice partid care propune o revolutie in economie, ca exista doua conditii fundamentale de a o realiza: conceperea proiectului tehnic/organizatoric al acestei „revolutii”.
    (Evaluarea prezenta a programului de guvernare este realizata de pe acesta pozitie si expertiza, iar acest lucru nu este cu nimic defavorabil Aliantei ca imagine.)
    Pe de alta parte componenta executiva a proiectului de tara, formata din SPECIALISTII in economie ai partidului!In masura in care Alianta va urma aceasta cale, succesul celor doua partide este garantat la alegerile ce vin.
    cu stima,
    prof. Caliman I. Eugen
    constructor proiect de tara.

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Un răspuns

  1. Ceeace se poate numi drept PROGRAM DE GUVERNARE, nu poate incepe fara a anunta un proiect de tara cu obiectivul creierii celor 4-5 milioane de noi locuri de munca industriale, pierdute dupa 89.
    1.Calea realizarii acestora este reindustrializarea Romaniei, posibila prin atragerea masiva a investitorilor industriali majori si a sumelor alocate de UE pentru infrastructura de toate felurile.
    2.Atragerea investitorilor si baniior UE este imposibila fara stabilirea obiectivelor economice si industriale, a termenelor si responsabilitatilor institutionale de realizare, a surselor de finantare, a modului de obtinere si garantii, etc.
    3.Realizarea cerintelor de la pct. 2 necesita abordarea problemei competitivitatii economice si functionalitatii institutionale la modul concret.Nimic despre ea in Program.
    4.Intregul proces al dezvoltarii economice si industriale necesita o ORGANIZARE nationala, avind punctul de plecare de la strategiile economice-industriale si strategiile bugetare, incit procesul sa aiba unitate si coeranta.
    5.Cita vreme Alianta USR-PLUS nu a realizat si propus un proiect national de ORGANIZARE a dezvoltarii cu acest minim de componente de realizat, nu poate fi vorba de un Program de Guvernare.
    Ne aflam doar in prezenta unor PRINCIPII DE GUVERNARE, care fara a fi materializate in proiecte operationale pe fiecare domeniu economic si bugetar – plecind sub raport TEHNIC de la Strategiile (tehnice-economice) realizate de specialistii pe domenii – constituie repetabila inventariere teoretica a ceeace trebuie sa realizeze de 3 decenii Romania.
    6.Partidele noi (si cele vechi) au intradevar specialisti in economie, marketing. IT, administratie, finante, fiscalitate, etc., adica in administrarea curenta a intreprinderii si „economiei BUGETARE intre doua legislaturi”.
    Le lipseste insa orice viziune si specialistii in „dezvoltare economica si industriala”, deoarece ANALIZA ECONOMICA si economismul nu atinge problematica institutionala, metodele, tehnicile si instrumentarul institutional care sa asigure implementarea strategiilor economice-industriale si bugetare in viata economica reala.
    Fara conexarea celor doua, lipseste cercetarea economica fundamentala, care sa asigure baza TEORETICA minimala pentru constructia unor proiecte de dezvoltare economica si industriala!Adica o (noua) stiinta a dezvoltarii economice rapide in epoca GLOBALIZARII, alaturi de micro si macroeconomie!
    In consecinta, schimbarile CALITATIVE institutionale sint imposibile, astfel ca programele de guvernare nici nu vorbesc de blocajul competitivitatii economice la indicele sub-african 74 si imbunatatirea lui!
    7.Asa ca NU au cum sa ajute/sustina antreprenoriatul care asteapta luni de zile pentru aprobarea/avizul unei constructii, sau 1 – 2 ani pentru conexarea la gaze sau energie electrica!Digitalizarea NU rezolva ne-functionalitatea institutionala, ea fiind doar calea de comunicare intre antreprenoriat/cetatean si institutii!
    8.Fara a avea capacitatea de a construi un proiect de tara, USR-PLUS are posibilitatea de a-l solicita PUBLIC, profitind apoi de propriul activ economic si tehnic de calitate in executia acestuia.
    Este de retinut pentru orice partid care propune o revolutie in economie, ca exista doua conditii fundamentale de a o realiza: conceperea proiectului tehnic/organizatoric al acestei „revolutii”.
    (Evaluarea prezenta a programului de guvernare este realizata de pe acesta pozitie si expertiza, iar acest lucru nu este cu nimic defavorabil Aliantei ca imagine.)
    Pe de alta parte componenta executiva a proiectului de tara, formata din SPECIALISTII in economie ai partidului!In masura in care Alianta va urma aceasta cale, succesul celor doua partide este garantat la alegerile ce vin.
    cu stima,
    prof. Caliman I. Eugen
    constructor proiect de tara.

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Cu câteva luni înaintea de alegerile europarlamentare, sondajele arată că

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: