16 decembrie, 2021

Un număr de doar 49.550 de societăți comerciale din cele 606.995 înregistrate în acest moment în România au realizat cheltuieli cu sponsorizarea și au direcționat până la 20% din impozit către entitățile eligibile, inclusiv ONG-uri, potrivit unei analize realizate de Asociația pentru Relații Comunitare (ARC) împreună cu EY România.

Valoarea totală direcționată în 2020 a fost de 335,9 milioane de euro, în creștere cu 12% față de anul precedent.

Societățile comerciale pot direcționa sub formă de sponsorizări deductibile 20% din impozitul pe profit, însă nu mai mult de 0,75% din cifra de afaceri, respectiv 20% din impozitul pe venit (microîntreprinderi).


Numărul de societăți comerciale care au folosit facilitatea fiscală de 20% continuă să crească, dar acesta se menține destul de redus (49.550) în comparație cu totalul societăților eligibile pentru sponsorizare (606.995). Astfel, doar 8% din totalul de companii și microîntreprinderi au făcut sponsorizări în anul 2020.

Dacă toate firmele care au plătit impozit pe profit sau venit ar fi folosit facilitatea fiscală la capacitate maximă, peste 811 milioane de euro puteau fi direcționați și investiți în domenii cheie, precum educația, sănătatea sau mediu.  

În București, orașul cu cel mai mare număr de ONG-uri înregistrate, suma redirecționată a fost de 216.003.180 de lei, provenind de la 3.491 de contribuabili. În județul Cluj, 1.041 contribuabili au folosit facilitatea 20% și au redirecționat 47.969.001de lei.


Articole recomandate:

Etichete: ,

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Victoria lui Donald Trump nu e doar cea pentru postul

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: