Pierdere de competitivitate față de Ungaria și Polonia: Rata de schimb reală efectivă – indicator critic pentru România

România și-a îmbunătățit pe parcursul ultimilor ani la nivel regional competitivitatea față de Cehia și Bulgaria, dar a pierdut teren în raport cu Croația, Polonia… Mai mult›
04.04.2021
2020 – 9 pensionari la 10 salariați. S-a înregistrat cea mai mare creștere din ultimii 10 ani a pensiei medii

Anul trecut, pensia medie a crescut cu 16,1%, cea mai mare valoare din ultimii zece ani, potrvit datelor comunicate de Institutul Național de Statistică. Puterea… Mai mult›
31.03.2021
DOCUMENT / Încă o strategie europeană pentru care trebuie să se pregătească România: Interzicerea a noi produse chimice considerate periculoase pentru sănătate

Noi probleme s-ar putea adăuga în economie – în industria alimentară, în agricultură și în industria chimică, atunci când va intra în vigoare noua strategie… Mai mult›
31.03.2021
Capitalul românesc e pregătit de evoluție: Guvernul are un plan de revoluție?

Încrederea în viitor e boala congenitală a antreprenorului – însă rareori poți vedea atâta determinare de-a fructifica acest moment de criză cum s-a văzut marți… Mai mult›
30.03.2021
IMPOZIT
de 16.1.2014
prelevare obligatorie şi gratuită efectuată de către stat asupra resurselor sau bunurilor individuale, sau ale colectivităţilor şi plătită în bani I. constituie o sursă a finanţării cheltuielilor de interes
general al statului şi al administraţiei locale. I. este un instrument al politicii economice, prin care se redistribuie o parte a veniturilor, pot fi influenţate investiţiile şi conjunctura economică. I. reprezintă izvorul principal al formării veniturilor bugetului de stat şi al finanţării cheltuielilor publice. I. este o funcţie crescătoare a venitului: la o rată de impunere fiscală (r) dată, el sporeşte atunci când venitul (V) creşte: I = f(r,V); I = r·V. Din punct de vedere economic, i. îmbracă diferite forme: direct şi indirect; pe consum şi pe venit etc. Nu este posibil şi nici echitabil să se practice un impozit unic. Aceasta de- oarece elementele impozabile – venitul, averea, produsele care fac obiectul schimbului, serviciile etc. – pot fi mai bine diferenţiate şi impuse prin aplicarea mai multor forme de impozite (v. Buget de stat, Politică fiscală).
14.3.2018, 4:50 am
[…] nu beneficiază de nicio creștere, dar pierd și ceea ce au câștigat în 2016 prin scutirea de impozit pe care le-o acordase guvernul tehnocrat. Și nu pierd puțin: pierd dublul facilității de anul […]
5.1.2021, 4:41 pm
[…] oricărui impozit este să aducă venituri la buget, cu cât mai puţin efort de colectare […]