sâmbătă

2 iulie, 2022

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

16 mai, 2022

Economia Chinei a raportat cifre extrem de dezamăgitoare în aprilie, date care ilustrează impactul restricțiilor impuse în contextul reinflamării pandemiei de COVID-19, transmite CNN.

”Datele confirmă prognoza noastră cu privire la o contracție a PIB-ului în trimestrul al doilea al acestui an pe care o putem pune pe seama închiderilor generate de COVID”, se arată într-un raport ING.

Vânzările cu amănuntul și-au accentuat tendința negativă, la -11,1% în aprilie, după o contracție de -3,5% în luna precedentă. Producția industrială a înregistrat o scădere de -2,9%, după o creșterea de 5% în martie. Este cea mai abruptă contracție a producției industriale din februarie 2020, când economia Chinei a fost aproape integral blocată de izbucnirea primului focar de coronavirus.


Investițiile în active fixe, care au avut cele mai bune rezultate dintre cei trei indicatori, au înregistrat o creștere de 6,8%, după un avans de 9,3% în martie Rata șomajului a crescut la 6,1% de la 5,8% în martie.

”Datele în ansamblu prezintă o imagine sumbră a economiei. Prognoza noastră privind PIB-ul, respectiv o scădere de -1% în trimestrul al doilea, este confirmată de datele privind activitatea economică”, transmit economiștii băncii olandeze.

Scăderea a survenit în special pe fondul carantinării îndelungată a Shanghai-ului. Shanghai, centrul financiar și nodul de producție al țării, este închis de mai bine de șase săptămâni. În această perioadă, multe companii au fost forțate să suspende operațiunile, inclusiv producătorii de automobile Tesla și Volkswagen. Circa 31 de orașe sunt, în continuare, în carantină totală sau parțială.

Îți mulțumim că citești cursdeguvernare.
Abonează-te la newsletter aici.

***


Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

articole categorie

Citește și:

Consumatorii români aveau, la nivelul anului 2021, o paritate a puterii de cumpărare de 55,5% din media europeană, procent identic cu cel din 2020, cel mai redus de...

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: