Înmatriculările în UE de autoturisme noi Dacia au fost mai numeroase decât cele de Skoda, Fiat sau Citroën, în noiembrie. Marca Dacia s-a vândut mai bine decât Skoda: 39.802 unități (+11,5% în comparație cu aceeași lună din 2021), față de 38.175 (+12,9%).
Performanța Dacia a depășit-o și pe cea a Fiat (31.469 de unităţi) sau a Citroën (26.503), potrivit datelor publicate joi de Asociația Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA).
Și pe primele 11 luni ale acestui an, marca Dacia a înregistrat o creştere a vânzărilor de 14% în ritm anual, până la 393.574 de autoturisme, mai multe decât Fiat (337.388), Citroën (317.233), Opel / Vauxhall (308.672) sau Seat (270,299).
Cota de piață a mărcii Dacia în UE pe 11 luni este de 4,7%, mai mare decât cea a Fiat (4%), a Citroën (3,8%) sau a Seat (3,2%), și este în creștere de la 3,9% în aceeași perioadă a anului trecut.
În toată Europa (UE, Marea Britanie și țările EFTA – Islanda, Liechtenstein, Norvegia şi Elveţia), cota de piață pe 11 luni a Dacia este de 4,2%, în creștere de la 3,4%.
Piața României este în contratimp
În schimb, înmatriculările totale de autoturisme din noiembrie au scăzut în România cu 3,5% față de aceeași lună din 2021, până la 11.074 de unităţi, în timp ce la nivelul UE s-a înregistrat o creștere de 16,3%, până la 829.527 autoturisme.
Piața din România a fost mai tot anul în contratimp cu cea europeană, dar până acum România a avut performanțe mai bune, spre deosebire de celelalte piețe.
Astfel că, pe toate cele 11 luni din 2022, înmatriculările (în fapt vânzările) din România sunt încă în creștere cu 7,4%, până la până la 116.891 de autoturisme, în timp ce în UE au scăzut cu 6,1% până la 8,359 milioane de unităţi.
La nivelul întregii Europe (UE + Marea Britanie + EFTA), în matriculările au crescut în noiembrie cu 17,4% până la mai mult de 1,014 milioane autoturisme, dar la 11 luni, au scăzut cu 5,8%, până la mai mult de 10,824 milioane de unități.
Volkswagen se desprinde de Stellantis
Grupul Volkswagen a vândut cel mai mult în UE, 208.177 de mașini în noiembrie, în creștere cu 36,4% față de aceeași lună din 2021. Marca Volkswagen a acoperit aproape jumătate din total (93.895 unități) urmată de Audi (46.489).
Al doilea clasat, grupul Stellantis, a rămas mult în urmă: 149,979 unități, din care cel mai mult a vândut Peugeot (46.489 unități). În noiembrie anul trecut vânduse cu 1,1% mai mult și era la numai 1.000 de mașini sub Volkswagen.
Creșteri remarcabile de înmatriculări în noiembrie au mai înregistrat Ford (+37,3% dar doar până la 33.511 unități), Toyota (33,7%, 61.707).
***