România este campioana UE la înmatriculările de autoturisme noi, cu o creștere de 23,1% în primele 5 luni ale acestui an, față de aceeași perioadă a anului 2021, în ciuda scăderi cu 6,6% din iunie. În același timp, tendința de scădere de la nivelul UE s-a amplificat cu 14%, din cauza problemelor lanțurilor de aprovizionare, potrivit datelor publicate vineri de Asociația Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA).
Toate marile piața auto din UE au înregistrat scăderi procentuale de două cifre, în primele 5 luni, în ordine: Italia (-22,7%), Franța (-16,3%), Germania (-11%) și Spania (-10,7%).
S-au înmatriculat peste 5,36 milioane de autoturisme în înteaga UE, din care aproape 1,05 milioane în iunie.
La fel, în iunie / iunie, doar că ordinea este alta: Germania (-18,1%), Italia (-15%), Franța (-14,2%) și Spania (-7,8%).
România în ierarhia europeană a vânzărilor auto
România a înregistrat cea mai mare dintre cele 6 creșteri naționale de înmatriculări de autoturisme, cu cele peste 11.000 de mașini noi intrate în trafic (+23,1%) în plus în primele 5 luni din 2022 față de 5 luni 2021. Din afara UE, doar Islanda a depășit la ritm România.
România nu este la prima performanță de acest fel.
(Citește și: „România are cea mai mare creștere a înmatriculărilor de autoturisme noi din UE, în ciuda tendinței europene negative”)
După România urmează la mari distanțe piețe mult mai mici: Bulgaria (+13,3%), Letonia (+6%), Cipru (+5,9%), Slovacia (+3,9%) și Irlanda (2,1%).
Scăderea vânzărilor grupului Renault a fost ameliorată până la 8,1% de creșterea de 16% a vânzărilor mărcii Dacia, până la 210.526 de unități înmatriculate în Europa în primele șase luni ale anului.
Cea mai mare scădere este înregistrată de grupul Stellantis (- 22,5%)
Vânzările grupului Volkswagen au scăzut cu 18,5%, pe seama marilor reculuri înregistrate de mărcile Skoda (-24,6%) și Audi (-12,3%).
Și-a continuat creștere grupul sud-coreean Hyundai-Kia, cu un avans de 9,9% al înmatriculărilor în primul semestru.
***