3 septembrie, 2024

În premieră în cei 87 de ani de la înființare, gigantul auto Volkswagen ia în calcul închiderea de fabrici pe teritoriu german.

Analiştii economici au identificat unitățile din Osnabrueck, în Saxonia Inferioară, şi Dresda, în Saxonia, drept principalele candidate la oprirea definitivă a activității.
În plus, reprezentanții companiei susțin că sunt forțați să pună capăt programului intern de securitate a locurilor de muncă, program ce interzice concedierile până în 2029.

„Mediul economic a devenit și mai dificil. Noi concurenți intră pe piața europeană. Iar Germania, ca locație de producție, rămâne din ce în ce mai mult în urmă în ceea ce privește competitivitatea”, a declarat Oliver Blume, directorul executiv al Volkswagen, potrivit Reuters.


De vină pentru măsurile de ajustare sunt pierderea de cotă de piață la nivel mondial și competiția tot mai acerbă cu producătorii de mașini electrice din China.

Vânzări mici, probleme mari

Vînzările de automobile ale grupului Volkswagen au scăzut semnificativ în primele șase luni din 2024. Germanii au pierdut aproximativ 150.000 de clienți față de anul trecut, doar în trimestrul al doilea al anului. Problemele majore sunt cele de pe segmentul mașinilor electrice.

Nu volumele de vânzări sunt îngrijorătoare, cât tendințele. Pentru prima oară de la apariția acestei nișe, numărul de unități vândute a fost în ușoară scădere. Volkswagen a vândut la nivel global 317.000 de mașini. Analiștii susțin că trendul este unul îngrijorător pe termen lung și anticipează o evoluție lentă în următorul deceniu.

Primele semne ale problemelor grupului au apărut încă din 2023. În urmă cu un an Volkswagen a decis suspendarea temporară a producției a două modele electrice, fabricate în Germania.


Motivul: cererea redusă. Un alt semnal cu privire la dificultățile de pe piața de EV-uri a venit luna trecută. Atunci, șeful divizei de baterii a Volkswagen a admis că obiectivul companiei de a ajunge la o capacitate de baterii pentru vehicule electrice de 200 de gigawaţi-oră până în 2030 ar putea să nu fie atins. „Construirea de fabrici pentru celule de baterii nu este un scop în sine.

Extinderea fabricilor va depinde de modul în care se va dezvolta piaţa maşinilor electrice”, a spus Thomas Schmall.

Gigantul german a pierdut încă din 2020 poziția de lider mondial în fața grupului Toyota. În 2023, Toyota înregistra un record de vânzări de 11,2 milioane de vehicule comercializate la nivel mondial, în vreme ce Volkswagen se se clasa pe locul al doilea, cu 9,2 milioane de unități vândute.

În prezent, grupul Volkswagen are aproximativ 680.000 de angajaţi, dintre care 300.000 în Germania.

***

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Victoria lui Donald Trump nu e doar cea pentru postul

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: