joi

2 mai, 2024

16 aprilie, 2024

Europa „revine la benzină” titrează Yahoo Finance care exemplifică tendința de scădere a vânzărilor de vehicule electrice produse de Volkswagen, pe care le consideră pe post de „canarul din mina de cărbuni”.

Vânzările de vehicule electrice Volkswagen s-au redus cu aproape 25% în Europa în primul trimestru al anului în paralel cu o reevaluare din partea clienților a mașinilor pe benzină, pe fondul scăderii interesului pentru modelele care sunt alimentate cu baterii, se arată în articol.

Scăderea consemnată în T1/2024 este atribuită inflației persistente și costurilor majorate cu energia, care au tăiat din entuziasmul potențialilor clienți de mașini electrice. La nivel mondial, Volkwagen, care deține printre altele și brandurile Audi, Skoda și Porsche, a înregistrat o scădere de 3% a vânzărilor de mașini electrice, până la 136.400 de unități. În schimb, vânzările de vehicule tradiționale cu motoare cu combustie internă au crescut cu 4%, apropiindu-se de două milioane de unități.

Europa taie subvențiile de „electrificare”


Raportul notează că cererea de vehicule electrice a scăzut pe măsură ce guvernele din Europa reduc subvențiile și își mai împuținează obiectivele ambițioase precum eliminarea treptată a mașinilor pe benzină și diesel.

În Marea Britanie, prim-ministrul Rishi Sunak a amânat interzicerea vânzărilor mașinilor noi pe benzină și motorină din 2030 în 2035 și a eliminat subvențiile pentru achizițiile de vehicule noi electrice încă de anul trecut. În ciuda prezenței puternice a Volkswagen pe piața din Marea Britanie, cu modele precum Audi e-Tron și Volkswagen ID, cererea de mașini pe benzină crește mai rapid decât cea pentru electrice.

Sfârșitul subvențiilor pentru vehiculele electrice în Germania, împreună cu relaxarea obiectivelor UE de reducere a emisiilor, a afectat în mod semnificativ vânzările Volkswagen. În plus, concurența se intensifică odată cu intrarea pe piață a vehiculelor electrice chinezești mai ieftine, susținute masiv prin subvențiile acordate de guvernul de la Beijing.

În ciuda unei scăderi semnificative a vânzărilor de vehicule electrice pe piața europeană, Volkswagen a raportat o creștere de 91% în China. Alți producători precum BMW și Stellantis își ajustează, de asemenea, strategiile pentru vehiculele electrice pe fondul lipsei de interes al consumatorilor.


„Portofoliul nostru diversificat de produse ne oferă flexibilitatea necesară pentru a compensa fluctuațiile cererii în anumite segmente – așa cum este în prezent cazul vehiculelor integral electrice – cu alte modele de mașini”, a declarat Hildegard Wortmann, membru al consiliului executiv al Volkswagen.

Taxele importurilor din China, subiect de dispută în UE

La începutul acestei luni, șeful Mercedes-Benz, Ola Källenius, a cerut UE să reducă tarifele la importul de vehicule electrice care sunt importate din China. Apelul vine în același timp în care Comisia Europeană se pregătește să crească taxele de import, deoarece Europa continuă să se confrunte cu produse chinești puternic subvenționate de stat.

Källenius a spus că o concurență sporită „ar ajuta producătorii de mașini din Europa să facă mașini mai bune pe termen lung” și că protecționismul guvernului „merge pe o cale greșită”.

***

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Retragerea doctorului Cîrstoiu din cursa pentru primăria Capitalei arată nu

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: