sâmbătă

20 aprilie, 2024

26 august, 2021

Scăderea producției de autovehicule înregistrată luna trecută în Marea Britanie a marcat cea mai proastă lună iulie de după 1956, din cauza deficitului gloobal de microcipuri și a închiderilor temporare impuse de Covid-19, scrie BBC.

Volumele au scăzut cu 38% anual, până la 53.438 de vehicule luna trecută, potrivit Societății producătorilor și comercianților de autovehicule (SMMT).

Pe măsură ce cazurile de coronavirus au urcat luna trecută, sute de mii de persoane au fost notificate de către aplicația de urmărire a contactelor a Serviciului Național de Sănătate (NSH) și au fost instruite să se autoizoleze (fenomen denumit pingdemie).


Pe acest fond, constată industria, cresc vânzările de mașini second hand.

„În timp ce impactul pingdemicului va scădea pe măsură ce regulile de autoizolare se schimbă, lipsa mondială de semiconductori nu prezintă semne de reducere”, a declarat joi CEO-ul SMMT, Mike Hawes.

Deficitul global de semiconductori va reduce, anul acesta, producţia auto globală cu 7,1 milioane de vehicule, iar problemele din lanţul de aprovizionare provocate de pandemie vor afecta industria şi în 2022, arată un raport al companiei de analize financiare Markit citat de Bloomberg.

Problema nu se va stabiliza până în trimestrul doi al anului viitor, iar redresarea se va produce ulterior, apreciază Markit.


“Industria auto se confruntă cu dificultăţi. Vedem, de asemenea, o volatilitate suplimentară din cauza restricţiilor impuse în Malaezia, ceea ce va afecta producţia de cipuri”, spun analiştii Markit.

“În special în sud-estul Asiei, extinderea pandemiei şi restricţiile au efect asupra furnizorilor noştri locali”, a apreciat directorul de achiziţii al Toyota, Kazunari Kumakura.

Markit se aşteaptă în 2021 la reducerea producţiei auto globale cu până la 7,1 milioane de vehicule, iar în trimestrul trei din 2021 ar putea să fie fabricate cu 2,1 milioane de unităţi mai puţine din cauza lipsei cipurilor.

Săptămâna aceasta, marile companii auto au anunţat reducerea producţiei de vehicule, din cauza deficitului de semiconductori pentru industria auto.

 

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Cu câteva luni înaintea de alegerile europarlamentare, sondajele arată că

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: