marți

16 aprilie, 2024

5 decembrie, 2016

servereNouă ministere și instituții subordonate au plătit peste 110 milioane lei, în perioada 2011 – 2016, pentru produse sau licențe software instalate, dar neutilizate, neimplementate sau care au probleme serioase de funcționare, potrivit unei analize realizate de Corpul de control al premierului.

Suma înseamnă 2, 95% din totalul valorii de 3,733 miliarde de lei a contractelor pentru achiziționarea de produse și licențe software semnate în ultimii 5 ani.

softuri-problema-ministere


Exemple de softuri achitate și instalate, dar neutilizate

  • Ministerul Educației Naționale și Cercetării Științifice a încheiat cu societatea Arwen Professional Services S.A. (fosta The Red Point S.A.) contractul de finanțare nr. E8257/28.10.2010, POSDRU/87/1.3/S/63709, cu o durată cuprinsă între 01.11.2010 – 10.01.2014, având ca obiect „Calitate, inovare, comunicare în sistemul de formare continuă a didacticienilor din învățământul superior”. Prețul convenit în contract a fost de 3.080.576,40 RON cu TVA, iar plățile efectuate în baza contractului au fost în sumă de 1.804.355,01 RON cu TVA. „Aplicația nu este transferată la beneficiar în momentul de față”
  • Ministerul Transporturilor a încheiat cu societatea UTI GRUP S.A. contractul nr. 40224/13.09.2012, cu o durată de 5 luni, având ca obiect Achiziția de servicii de dezvoltare, implementare, formare profesională, mentenanță și suport tehnic, precum și a infrastructurii hardware și software necesare derulării proiectului SISTEMUL NATIONAL DE EGUVERNARE CU NIVEL 3 DE SOFISTICARE PENTRU SUPORTUL AVIATIEI CIVILE – SIAC. Valoarea contractului a fost în sumă de 3.551.414,95 RON, cu TVA iar plățile efectuate au fost în sumă de 1.670.050,60 RON, cu TVA.
  • TAROM S.A. (MINISTERUL TRANSPORTURILOR) a încheiat cu CCA GROUP contractul nr. 6908/06.03.2014 (cu o durată cuprinsă între 06.03.2014 – 30.12.2014), având ca obiect Dezvoltare si testare interfața SkyLink LAMS conectare sisteme PSS RO/SITA, în sumă de 131,559.80 RON, cu TVA și a plătit suma de 130.558,82 RON, cu TVA

Softuri achiziționate, dar neimplementate

  • Universitatea din Oradea (Ministerul Educației Naționale și Cercetării Științifice) a încheiat contractul de furnizare nr. 236/21.12.2015 cu societatea SOFTLINK CENTRAL EUROPE S.R.L., având ca obiect Licență sistem bibliotecă – sistem informatizare Liberty5 Standard, la prețul de 71.796 RON cu TVA. Plățile efectuate de către această entitate au fost în sumă de 71.796 RON cu TVA. Din documentele transmise CCPM a rezultat că noul sistem informatic nu a putut fi pus în funcțiune deoarece configurația hardware existentă nu a întrunit cerințele/condițiile minime necesare pentru buna funcționare a respectivului sistem informatic. În această privință, la nivelul instituției, se află în derulare proceduri de achiziție pentru componentele hardware necesare.
  • Ministerul Fondurilor Europene a încheiat contractul nr. E 7808/30.09.2010 cu societatea TEAMNET INTERNATIONAL S.A., lider de proiect, în asociere cu societatea ASESOFT INTERNATIONAL S.A. și societatea ARCHIDATA S.R.L., având ca obiect „Sistem Informatic Integrat de Management (SIM-POSDRU)”. Prețul convenit în contract a fost de 21.031.280,00 RON, cu TVA, iar plățile efectuate au fost în sumă de 11.358.728,17 RON, cu TVA. Proiectul „Sistem Informatic Integrat de Management (SIM-POSDRU)” nu a fost folosit și nu au fost îndeplinite toate cerințele din caietul de sarcini.
  • TRANSELECTRICA (Ministerul Economiei, Comerțului și Relațiilor cu Mediul de Afaceri) a încheiat contractul nr. C454/2011 cu societatea AVANTERA S.R.L., având ca obiect Licența de utilizare aplicație informatică de modelare organizatorică. Prețul convenit în contract a fost de 74.226,40 RON, iar plățile efectuate au fost în sumă de 269.260,00 RON. În cazul acestui contract, produsele software achiziționate nu au fost instalate pe niciun dispozitiv, nu au corespuns cerințelor/nevoilor unității și nu au fost puse în funcțiune.
  • Agenția Națională de cadastru și Publicitate Imobiliară (Ministerul Dezvoltării Regionale și Administrației Publice) a încheiat contractul nr. 10650/02.06.2015 cu asocierea formată din societățile UTI GRUP S.A., BION ADVANCED SUPPORT TEAM S.R.L. și EGUILDE S.R.L., având ca obiect servicii de consultanță pentru pregătirea și managementul proiectului, precum și achiziția infrastructurii hardware și software necesare pentru realizarea proiectului, respectiv servicii de dezvoltare și implementare a Sistemului Informatic de culegere, evaluare, analizare și raportare a datelor din Registrul Agricol Național. Prețul convenit în contract a fost de 26.196.071,36 RON, iar plățile efectuate au fost în sumă de 12.296.385,60 RON.
  • Agenția pentru Agenda Digitală a României a încheiat contractul nr. 13/12.09.2014 cu UTI GRUP S.A, având ca obiect Livrare de bunuri și prestare de servicii aferente proiectului „Sistem informatic colaborativ pentru mediul performant de desfășurare al achizițiilor publice- SICAP”. Prețul convenit în contract a fost de 27.159.495,56 RON, iar plățile efectuate au fost în sumă de 17.301.514,79 RON.

Achiziții incompatibile cu sistemele de operare existente

Agenția Națională de Administrare Fiscală (Ministerul Finanțelor Publice) a încheiat Acordul – Cadru nr. 1.104.847/30.06.2011 cu IBM ROMANIA S.R.L. (preț contract: 16.251.945,99 RON cu TVA, plăți contract: 17.140.658,19 RON cu TVA).

„Pentru contractele subsecvente 1, 2 și 3 din Acordul – Cadru, activitățile și livrabilele au fost executate și recepționate, iar contractul subsecvent 4 a fost anulat prin acordul amiabil al părților”.

Agenția Națională de Administrare Fiscală a ales implementarea unei alte soluții „EMCS Converter, furnizată de către Comisia Europeană prin DG TAXUD.˝ (adresa nr. 601227/22.08.2016 a Ministerului Finanțelor Publice).


Tot ANAF a încheiat Acordul – Cadru nr. 1.121.104/12.07.2013 cu asocierea Ernst &Young – Bull – SAS, reprezentată prin Ernst & Young SRL (cu o durată a acordului-cadru între 06.08.2013 – 31.12.2015), având ca obiect servicii pentru actualizarea tehnologică a sistemului informatic de administrare a creanțelor fiscale, cu obiectivul strategic de actualizare tehnologică a aplicației informatice curente (SIACF) și de a migra datele din toate unitățile fiscale din cadrul Agenției Naționale de Administrare Fiscală (prețul contract: 10.912.000,00 RON cu TVA, plăți contract: 3.804.853,27 RON cu TVA).

Topul firmelor care au beneficiat de astfel de contracte

grafic-sume-firme

  • 1. SIVECO ROMANIA S.A. – 377.863.422,40 RON/90 de contracte/comenzi/22 de autorități contractante;
  • 2. GRUPUL TEAMNET – 261.703.671,87 RON/27 contracte/comenzi/19 autorități contractante;
  • 3. UTI GRUP – 108.178.738,49 RON/313 contracte/comenzi/46 autorități contractante;
  • 4. BION ADVANCED SUPPORT TEAM S.R.L. – 102.226.581,70 RON/13 contracte/comenzi/11 autorități contractante
  • 5. ROMSYS S.R.L. – 97.759.864,15 RON/92 contracte/comenzi/27 autorități contractante;
  • 6. TELEKOM ROMANIA COMMUNICATIONS S.A.– 96.836.722,70 RON/13 contracte/comenzi/7 autorități contractante;
  • 7. NET BRINEL S.A. – 64.017.194,25 RON/179 contracte/comenzi/50 autorități contractante;
  • 8. QUALITY BUSINESS SOLUTIONS S.R.L. – 59.090.498,97 RON/7 contracte/comenzi/3 autorități contractante;
  • 9. NOVENSYS CORPORATIONS S.R.L. – 59.029.777,38 RON/6 contracte/comenzi/6 autorități contractante;
  • 10. INTRAROM S.A. – 46.174.401,20 RON/6 contracte/comenzi/5 autorități contractante;
  • 11. INFORMATICA FEROVIARA S.A. – 41.359.664,80 RON/12 contracte/comenzi/2 autorități contractante;
  • 12. OPEN GOV S.R.L. – 36.428.094,70 RON/4 contracte/comenzi/3 autorități contractante;
  • 13. TANGIBLE CORPORATION S.R.L. – 25.543.259,35 RON/3 contracte/comenzi/3 autorități contractante;
  • 14. ASESOFT INTERNATIONAL S.A. – 25.128.186,35 RON/6 contracte/comenzi/4 autorități contractante.
Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: