joi

18 aprilie, 2024

7 decembrie, 2017

Compania Roche Romania SRL este vizată de două investigații privind un posibil abuz de pozitie dominantă pe piața anumitor produse oncologice, a anunțat joi Consiliul Concurenței.

În cadrul anchetelor s-au efectuat inspecţii inopinate la sediul companiei Roche Romania SRL, iar documentele ridicate se află în analiza autorităţii române de concurenţă, în cadrul procedurilor specifice.

Inspecţiile inopinate sunt autorizate de Curtea de Apel Bucureşti şi sunt justificate de necesitatea obţinerii tuturor informaţiilor şi documentelor necesare clarificării posibilelor practice anticoncurenţiale analizate, precizează Consiliul.

Compania Roche activează în domeniul comercializării produselor farmaceutice, portofoliul ei cuprinzând medicamente inovative de înaltă tehnologie ce se adresează unor arii terapeutice unde există nevoi deosebite, cum ar fi oncologia.

Una dintre investigaţii vizează un posibil comportament anticoncurențial ce constă în practicarea de către companie, în relaţie cu un distribuitor al său, a unor preţuri cu ridicata mai mari decât preţurile oferite de Roche România în contextul unor proceduri de licitaţie privind aprovizionarea cu medicamente a spitalelor.

Cea de-a doua investigaţie se referă la acte şi fapte ale Roche Romania SRL care au ca posibil efect excluderea de pe piață a variantei generice (mai ieftine) a medicamentului inovativ Tarceva. Tarceva este un medicament produs de Roche, care conține substanța activă Erlotinibum și este inclus în Lista medicamentelor decontate.

Medicamentul inovativ este un medicament protejat de brevet când este lansat pe piaţă.

Medicamentul generic conţine aceeaşi substanţă activă, în aceeaşi cantitate ca şi medicamentul inovativ, dar nu mai este protejat de brevet, așa încât este mai ieftin.

În urma anchetei sectoriale pe piaţa farmaceutică, finalizată în acest an, Consiliul Concurenţei a constatat că medicamentelele generice, deşi mai ieftine decât variantele lor inovative, nu reuşesc să acapareze o cotă de piaţă semnificativă.

În cadrul studiului, Autoritatea de concurenţă a analizat activitățile de marketing și promovare realizate în conexiune cu vânzarea de medicamente şi a constatat o posibilă corelare între activitățile de marketing realizate de companiile de medicamente inovative și gradul redus de penetrare al medicamentelor generice.

Astfel, deşi prescrierea medicamentelor se realizează pe substanţă activă şi, doar în situaţii excepţionale, justificate, pe denumire comercială, 57% dintre pacienţi solicită o anumită denumire comercială ca urmare a recomandărilor medicului, recomandări venite ca urmare a promovărilor intense realizate de producătorii de medicamente inovative.



Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Cu câteva luni înaintea de alegerile europarlamentare, sondajele arată că

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: