Final de mandat pentru Bogdan Chiriţoiu în fruntea Consiliului Concurenţei. Priorităţi 2014: piaţa energiei, piaţa media, licitaţii trucate şi comerţul cu alimente - CursDeGuvernare.ro
joi

28 octombrie, 2021

Final de mandat pentru Bogdan Chiriţoiu în fruntea Consiliului Concurenţei. Priorităţi 2014: piaţa energiei, piaţa media, licitaţii trucate şi comerţul cu alimente

6 mai, 2014

Preşedintele Consiliului Concurenţei, Bogdan Chiriţoiu, şi-a încheiat marţi mandatul de 5 ani din fruntea instituţiei. Până la numirea unui nou preşedinte, care se face de către şeful statului la propunerea prim-ministrului, Bogdan Chiriţoiu va asigura conducerea interimară.

Mandatul lui Bogdan Chiriţoiu poate fi reînnoit.

Din postura de preşedinte interimar, Bogdan Chiriţoiu a anunţat, marţi, la o reuniune organizată de Mediafax: Consiliul Concurenţei va deschide în acest an circa 20 de noi investigaţii, obiectivele fiind comparabile cu cele realizate anul trecut.


În cei cinci ani de mandat ai lui Bogdan Chiriţoiu, Consiliul a deschis 104 dosare, amenzile aplicate între 2009-2014 fiind de 354 milioane de euro. Bogdan Chiriţoiu a precizat că, în prezent, pe rolul instanţelor sunt numeroase procese privind amenzile acordate, valoarea totală contestată fiind de 300 de milioane de euro.

Cea mai mare provocare

Bogdan Chiriţoiu a menţionat că la nivelul Consiliului există mai multe investigaţii privind cartelurile, precum şi înţelegerile între firme concurente, iar printre cazurile care urmează să fie finalizate în acest an se numără cele care vizează piaţa media, licitaţiile trucate, comerţul cu alimente.

Cea mai mare provocare pentru Consiliu în acest an este, conform lui Bogdan Chiriţoiu, piaţa energiei şi în special cea a gazelor, pentru care Guvernul a început un proces de liberalizare accelerată.

“Este important ca acest proces să se desfăşoare în condiţii bune, ne interesează cel mai mult ca această liberalizare să aibă loc cu efecte cât mai reduse pentru consumatori”, a mai arătat preşedintele CC.


Bogdan Chiriţoiu a arătat că activitatea Consiliului se va concentra în acest an şi pe emiterea de recomandări la diverse proiecte de legi pe care Guvernul le are în lucru, printre care Legea salubrizării, legea sănătăţii, a taximetriei, precum şi cea care vizează plafonarea comisionelor bancare.

“Pe partea cu licitaţiile truncate, colaborarea cu Parchetul este foarte importantă. Avem deja cazuri care au fost trimise de Parchet, dar cred că vom mai avea şi alte cazuri ca urmare a acestei colaborări (…) De asemenea, sunt foarte răspândite înţelegirile pe verficală în economia noastră, aş vrea să soatem aceste practici din comportamentul firmelor. Vom sancţiona acest tip de comportament”, a anunţat preşedintele Consiliului Concurenţei.

„Anul trecut am deschis 20 de investigaţii noi şi am aplicat amenzi în valoare de 20 de milioane de euro. Pentru acest an vom merge pe aceeaşi linie ca nivel al amenzilor şi al investigaţiilor deschise. Ne propunem să deschidem în jur de 20 de cazuri noi pe an şi vom finaliza în acest an cazuri importante”, a mai spus Bogdan Chiriţoiu, la conferinţa Mediafax talks about Competition.

Investigaţie în industria farmaceutică

Printre investigaţiile deschise în 2013 de Consiliul Concurenţei se numără şi o anchetă privind piaţa farmaceutică, în cadrul acesteia analizandu-se, printre altele, schimbarea sistemului de distribuţie a medicamentelor.

Consiliul Concurenţei a analizat două cazuri de schimbare a sistemului de distribuţie, cel al GlaxoSmithKline – direct-to-pharmacy şi cel al Pfizer – distribuţie restransă.

Studiul Consiliului Concurenţei va continua cu analiza nivelurilor de discount pe care farmaciile le transmiteau mai departe către pacienţi pentru medicamentele relevante, atât înainte de implementarea noilor sisteme de distribuţie, cât şi după.

Această analiză se desfăşoară în contextul în care mai mulţi producători şi-au exprimat intenţia de a trece de la modelul clasic de distribuţie (prin mai mulţi distribuitori), la un model de distribuţie realizat direct de către producători sau printr-un număr redus de distribuitori.

Îți mulțumim că citești cursdeguvernare.
Abonează-te la newsletter aici.

Concluziile preliminare arată că, în situaţia în care există un singur distribuitor, acesta nu mai transferă către farmacii discounturile pe care le primeşte de la producător.

În cazul în care numărul distribuitorilor s-a diminuat foarte mult (de la 10 la 3), aceştia continuă să ofere farmaciilor discounturi, dar mai mici decât înainte de schimbarea sistemului.

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

   ”Nu știm ce și unde vom fi atunci: dar timp de 25 de ani, această publicație trimestrială (format A4, peste 200 de pagini într-o realizare premium)...

rrr